Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Getver Ron, dat is nou net de uitslag die je niet moest krijgen he? Sip aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2013 21:25    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Allemaal ontzettend bedankt voor de lieve reacties

En hier is het afwachten.

Morgenochtend heb ik de bel afspraak met de Internist/Endocrinoloog mbt de laatste uitslag die afgelopen week no niet binnen was.
Hopelijk weten ze dan waar ze moeten starten met de zoektocht.
We gaan uit van in mijn hoofd want dan kan het alleen nog maar positief uitvallen (dan is het een tumor op de bijnier) voor zover je over positief kunt praten natuurlijk.

Ik had ook naar het ziekenhuis toe mogen komen maar daar heb ik nog niet zo veel aan. Als hij de uitslag heeft zal ik daar snel genoeg zitten.

Wat ik wel merk is dat mijn conditie heel erg achteruit is gegaan maar daar heb ik nu tenminste een verklaring voor.
Gisteren in de sportschool (onder begeleiding) een fittest gedaan.
Het rare is dat ik een heel goed uithoudingsvermogen heb (Ik wil dus wel) maar dat mijn conditie zeer slecht is.
Voor iemand van 41 zou een waarde van VO2 max. tussen de 42-46 goed zijn. Bij mij was die 21.5
In vergelijking is dat voor iemand van 60> met een zeer slechte conditie Rollende ogen
Ook mijn spierkracht in bovenbenen en armen is erg achteruit gegaan. De internist heeft me dat uitgelegd. De spieren zijn hoe vreemd ook letterlijk opgevreten voor verbranding.
Doordat mijn cortisol sky-high is ipv 400 is het bij mij gemiddeld 1700! moet mijn Bijnier insuline aanmaken om het te compenseren maar bij die waarden lukt dat niet meer. Om toch aan brandstof te komen worden de spieren dus aangesproken en afgebroken. Dat is op dit moment niet te voorkomen.

Ik kwam vandaag op de meeste apparaten niet veel verder dan tussen de 10 en 20 kilo en dat is echt veel meer geweest.
Voor beenspieren heb ik een jaar terug op 110 kilo gezeten.
Vandaag kwam ik niet verder dan 70 en dat was al flink zwaar.
Het ergste vind ik op het moment het wennen en door krijgen dat zowel de spierkracht en conditie nooit meer hetzelfde zullen worden als het was. Voor een druk baasje als ik dus een tegenvaller.
We zijn natuurlijk samen wel aan het kijken hoe we hier de dingen zo praktisch mogelijk op kunnen vangen. En dat gaat ons ook wel lukken.
Ik wil alleen voorkomen dat Linda teveel op zich gaat nemen want ook zij heeft het met zichzelf nog druk genoeg maar ze doet zo haar best. Het is een echte Kanjer waar ik het gigantisch mee getroffen heb.

Zodra ik meer weet laat ik het jullie natuurlijk weten.
Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hee kanjer, ik denk aan je hoor... knuf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 0:06    

Reageer met quote
Verward Dat is echt balen Ron. aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 0:20    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Dames,

Zojuist gebeld door de Internist/Endocrinoloog met de laatste uitslag.

Helaas slecht nieuws maar dat gevoel hadden we eigenlijk al.
De ACTH waarde was te hoog = 18 (dus meetbaar) en dat betekend dat het in mijn hoofd zit.
Hij gaat nu een MRI scan inplannen die hoogstwaarschijnlijk volgende week al gedaan wordt. Het balletje gaat nu dus echt rollen

De operatie zal uiteindelijk in het UMC Maastricht gedaan worden (andere optie kan het Radboud zijn) maar vanuit hier werken ze met M.stricht samen.

Met het hele komende trajcet ben ik in ieder geval tussen de 1 1/2 en 2 jaar onder de pannen.

Pffff.... Een heel raar gevoel nu tussen opgelucht dat we nu weten wat het is. Angstig omdat het behoorlijk heftig is, veel invloed zal hebben op de rest van mijn en ons leven en niet weten wat er allemaal nog komen gaat.
Zal de komende dagen dus wel lachen en huilen worden.

Ik houd jullie zo veel mogelijk op de hoogte en blijf hier ook gewoon op het forum lekker mee doen al zal dat bij momenten in een wat mindere mate zijn. Soms waarschijnlijk weer veel want dan ben ik druk en is het een hele fijne afleiding.

Groetjes,
Ron & Linda

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 8:55    
Vrouw Weeggegevens   Klein maar dapper
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonde voeding

Reageer met quote
Jeetje Ron, wat een heftig nieuws! Jullie krijgen het wel voor je kiezen!
Heel veel sterkte samen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 9:38    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Net gebeld door het ziekenhuis.
Ze wilde de MRI morgen al inplannen maar die afspraak werd net voor mijn neus ingepikt terwijl zij er mee bezig was Erg blij

De MRI krijg ik nu komende zaterdag om 13:00 uur hier in Veldhoven (4 km verderop) dus ik hoef in ieder geval niet ver weg.

De afspraak met de internist/endocrinoloog is komende dinsdag om 09:00 uur.
Gelukkig gaat het nu snel en dus weinig wachttijd.

Groetjes,
Ron

(wij gaan de stad in om twee e-readers te kopen. Handig voor mij als ik in het ziekenhuis lig en voor Linda als ze moet wachten of voor thuis lekker op de bank. Was eigenlijk voor de kerst bedoeld maar dat gaan we voor het geval maar vast vervroegen

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 10:48    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Dubbel gevoel dus. De opluchting dat je zeker weet wat eraan scheelt en de nervositeit voor wat er nog komt.
Neem het per dag is mijn advies. Niet vast 'vooruit gaan piekeren' want dat maakt het alleen maar zwaarder immers.

Een E-reader is echt fijn, ik heb er zelf ook 1 en het is zoooo lekker lezen! Erg blij Daar krijgen jullie zeker geen spijt van. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013 13:45    
Vrouw Weeggegevens   ria14
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ron ik heb even bij gelezen, veel sterkte de komende tijd meer kan ik er gewoon niet opzeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013 16:33    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nou,
Gisteren de MRI gehad.
Op zich wel interessant om mee te maken als je erg nieuwsgierig bent ingesteld Erg blij

Wat wel vreemd was dat toen ik er eenmaal onder lag, niet mocht bewegen en/of praten je plotseling een half uur de tijd hebt om na te denken.

Dat was wel even slikken want toen besefte ik pas echt dat het allemaal best wel heftig is en wordt...... Huil huil
Het balletje gaat nu echt rollen en ik (we) weet niet welke kant op.

Dinsdag de uitslag en op de een of andere manier hoop ik maar dat ze gelijk wat gevonden hebben anders wordt het verder zoeken terwijl het volgens de internist al zeker is dat er min. eentje zit. (al is het vaak millimeter werk.

Ik laat het dinsdag wel weten hier.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013 21:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 86 van 134