Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Bedankt Ron voor je antwoord. Ik dacht me heel goed voorbereid te hebben door heel veel te lezen, ervaringen van andere aan te horen en te lezen maar dan toch is het als je er zelf voor staat zo anders. Alle tips om langzaam te eten gebruik ik en ik weet ook zeker dat ik goed genoeg kauw op mijn voedsel. maar goed, ik moet wel blijven beseffen dat het nog geen 3 weken geleden is...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 16:27    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Vandaag geen sportschool. Gisteren een beetje te fanatiek op de hometrainer aan de gang geweest.

07:30 Ontbijt:
Magere yoghurt met dorsett Cereals en wat lijnzaad.
kop koffie

10:00 Tussendoortje
Mineola en een Speltcracker met 20+ smeerkaas mosterdsmaak

Lunch:
Salade van ijsbergsla melange met paprika, een half gekookt eitje en pepermakreel. Meergranencracker erbij.

Avondeten:
Stamppotje met sperzieboontjes/paprika/prei/mais/gebakken magere spekblokjes, wat walnoten en pistaschnoten en daar doorheen een beetje groene pesto.
halve Braadworst erbij.

Vanavond rond een uur of negen nog een bakje Griekse yoghurt 0% vet.

Vandaag wel bij de AH in de 35% een ijsje van Ben&Jerry's gekocht. (2brownycookies met daartussen vanille/chocolade ijs) Ontzettend lekker maar ben eigenlijk weer bezig om van het zoete af te blijven. Vandaag mislukt dus.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 19:35    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
O de B en J was eraan gegaan begrijp ik. Kan gebeuren maar dan nu verder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012 12:22    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nou,
Ik ben hier in mijn eigen dagboekje ook al een tijd niet meer geweest Schaam Schaam
Het is een tijdje moeilijker geweest mbt het afvallen maar ben blij dat het na een paar schommelingen redelijk rond de 98/99 kg bleef staan. Nu langzaam aan weer naar beneden zien te krijgen.

Vandaag de resultaten van het bloedonderzoek door gekregen van het ziekenhuis.
Goede nieuws was dat mijn B6 gedaald was (was een tijdje terug te hoog en dat geeft o.a. tintelingen in armen en/of benen).
Minder goed nieuws was dat mijn B12 echt flink aan het dalen is.
Hoort tussen de 140-730 in te zitten en ik zit nu op 190. Vorige meting zat ik nog op 450.
Het is bekend dat b12 na een maagverkleining een heel stuk monder goed opgenomen wordt door je lichaam en daarom slik ik ook de fitfotme waar 14.000x de dagelijkse hoeveelheid in zit.
Bij een (te) laag gehalte aan B12 treden er veelal behoorlijke vermoeidheidsverschijnselen op en kun je je flink loom voelen.
Daar had ik al een tijdje last van maar ik dacht dat dat nog te maken had met de constante spanning in mijn lijf door de PTSS.
Dit zou dus ook een gecombineerde verklaring kunnen zijn.
Het ziekenhuis rade nu aan nog een extra b12 vitamine erbij te slikken (samne dus met de multi) en over 3 mnd. te kijken wat de resultaten zijn. Die heb ik net dus gehaald.

Verder heb ik regelmatig na het eten last van (hele taaie) slijmvorming waardoor het na een tijdje meestal het uitbraken van eten is. Soms is dat al vrij direct na het eten maar soms ook een uurtje of 2 later. Ik heb zojuist dus ook weer maagbeschermers moeten halen en we gaan nu kijken of die het probleem wat kunnen verminderen. Zou volgens het ziekenhuis iets te maken kunnen hebben met evt. maagzuur. Sommige mensen blijken na de operatie altijd maagbeschermers nodig te hebben.
Nu dus kijken hoe het gaat lopen.
Baal er wel even van want op zich ging het tot nu toe allemaal best goed zonder al te veel complicaties (tsja...m.u.v. het eten dat af en toe verkeerd viel).

Ik ga hier weer wat meer posten. Ook om mijn eetpatroon weer beter in de gaten te houden.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 16:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   OmaLyss
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Sterkte ermee, maar gaat denk weer allemaal goed komen.

Ik ben wat kwijt, als je het vind mag je het houden Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 17:11    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Ik heb op de pleindag (collega-forum) een lezing gevolgd van een aantal doktoren en daar werd gezegd dat als de B12 onder de 300 was er niet gezegd kan worden of het genoeg was of niet, daarvoor zouden er 2 andere dingen in het bloed bepaald moeten worden. Dit even om te weten wanneer je weer hoger in je B12 komt te zitten, dat je er wel zeker van bent dat het dan in orde is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 19:17    
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Bij mij hadden ze ook gekeken naar het actieve B12. Deze moest ook voldoende zijn zeiden ze. En volgens hen was dat bij mij ook goed. Het was 51 geloof ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 19:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Wat balen zeg! Hopelijk kun je hier de steun vinden om de schouders er weer onder te krijgen... Ik help je er iig graag mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 19:51    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoop dat je er een beetje uitkomt
Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 19:57    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Dank je voor jullie berichtjes. Ben inderdaad even aan het balen maar dat trekt wel bij.

@bla:
klopt. die andere 2 zijn homocysteďne en de MMA (methylmalonzuur). Wat die zijn weet ik niet want dat is niet gezegd. We wachten nu de volgende bloedtest af over een maandje of 2-3. Mocht het dan niet gestegen zijn dan wordt er verder gekeken.
Ik neem nu dus de Fitforme capsules met 14000x de dagelijkse hoeveelheid + de extra vit. B12 die ik vandaag voorgeschreven heb gekregen.

Ben nog aan het denken geweest wat ik de afgelopen maanden veranderd heb. Ik dacht om meer energie/weerstand te krijgen spirulina te slikken. Net op internet gelezen bij "stichting vitamine b12 tekort" dat spirulina de opname van B12 juist sterk tegenwerkt. Niet zo'n handige zet dus. En ik heb zaterdag net 2 nieuwe potten gekocht Rollende ogen Die laat ik nu dus maar staan.

Zal dus even moeten wachten.

Groetjes maar ik hou jullie op de hoogte.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 19:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 46 van 134