Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Estee68
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lowcarb (Cohen)

Reageer met quote
Ik kom je even feliciteren; ik zag dat je onder de 100 bent gekomen.
Fantastisch!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 11:56    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Lilly68 schreef:
hoi Ron,
hier nog even een berichtje van mij met een vraag.
Wat doe jij, als het eten verkeerd valt? Ik heb dan buikpijn (niet erg), braakneiging(er komt meestal ook iets terug) en moegevoel. Ik stop dan natuurlijk met eten en kan dan een poosje niets eten, ook geen dingen, welke anders goed vallen. Dan sla ik meestal dit eten over. Ga jij dan naar een poosje weer iets anders koken en dat dan op eten? Bij mij is het meestal de warme maaltijd. Gister kip, maar voor mijn familie in chicken tonight tandori mild gekookt. Ik dacht toen, dan pak ik daar wat kip eruit, zonder saus. En kip gaat heel goed, maar gister helemaal niet.
Kun jij gewoon sperciebonen eten? Die had ik er ook bij en nu weet ik niet zeker, of ik die wel kan hebben qua maag.
Groetjes
Lilly Erg blij

Hoi Lilly,
ja, ik heb dat ook nog best regelmatig hoor.
Soms krampen in mijn maag maar meestal het gevoel dat er iets dwars zit in of net boven mijn maag en een brok in mijn keel.
Inderdaad het gevoel alsof er iets omhoog komt. Dat moegeoel klopt ook. Ik ga dan behoorlijk gapen. Eigenlijk als ik dat gevoel krijg is het al te laat want dan weet ik dat het fout gaat.
Ik moet dan ook stoppen met eten. Het kan dan nog best een aardig tijdje aanhouden en er word bij mij dan behoorlijk (taai) speeksel aangemaakt. Ik hoef/kan dan ook echt niets erbij eten of drinken (ook geen water) Als het te lang duurt dat gevoel ga ik toch zorgen dat ik het uitbraak want dan ben ik gelijk van het gevoel af.
Voor andere mensen werkt het om even te gaan liggen terwijl anderen juist geholpen zijn met even een korte wandeling.
Vanmiddag aan de waterkant had ik het ook. Klein bakje Griekse Yoghurt wat ik al vaker gegeten heb en eigenlijk te kort erna een slok koud water. Daarvoor had ik een klein bakje rauwkostsalade gegeten. Foute boel dus en tot we naar huis gingen lopen spugen Rollende ogen (weer wat geleerd Erg blij )

Wat ik meestal doe als het verkeerd is gevallen en ik het dus weer kwijt ben is een bakje yoghurt/kwark nemen met wat muesli o.i.d. erin. Dat is makkelijk, snel en het vult. Soms leg ik het stukje vlees/vis apart in de koelkast om later op de avond op te eten maar dan warm ik het niet meer op.
Mbt de kip. Gaat meestal wel goed maar ik merk wel dat bijna alles met sausjes te vettig is. Heb ook al eens Chicken Tonight gehad, BabPangangsaus en die gingen beide fout. één keer Aardappel Anders geprobeerd. Geloof me..... Die aardappelen werden anders Lachen Lachen Lachen Die dingen eet ik dus niet meer.
Komend weekend probeer ik nog een keer satésaus bij een bbq hier thuis (feestje). Vorige week hebben we dat al geprobeerd maar toen ging het fout. Wil nu dus weten of dat door de satésaus kwam.

Sperciebonen uit een potje of blik kan ik goed eten. Verse sperciebonen heb ik wat meer moeite mee of je moet ze goed doorkoken maar dan zijn ze zo slap.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 17:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dadelijk nog naar de sportschool voor een uurtje op de hometrainer en misschien nog wat krachttraining.
Denk wel dat ik er nog een rondje sauna achteraan doe.
Ik hou het voortaan goed vol om bijna dagelijks te gaan en ik vind het vreemd genoeg nu ook leuk. Jeetje wat heb ik lang moeite gehad om de drempel van de sportschool over te gaan en ook daadwerkelijk te gaan sporten. Meestal liep ik gelijk door naar de sauna en het stoombad. (daar ging je ook van zweten Lachen )

mbt eten:

Gisteren:
tussen de middag een rauwkostsalade met zalm en een klein bakje Griekse yoghurt. Meegenomen naar de waterkant.
Viel alleen verkeerd. Had het denk ik te snel achter elkaar gegeten en toen een flinke slok koud water genomen.

Gisterenavond een kogelbiefstukje met een kleine gekookte aardappel en een beetje Boerensalade.

Vandaag:
07:30 ontbijt:
Brinta met magere melk en een beetje lijnzaad

10:00 tussendoortje
gekookt eitje met wat zout

12:30 lunch
klein bakje rauwkost salade met gerookte kip en een vezelrijke cracker
kommetje magere yoghurt (150 ml)

16:00 tussendoortje
kleine appel

18:30 diner
Zalmfilet van de grill met rode kool/appeltjes en wat Hollandse salade. (geen aardappels o.i.d.)

20:00 tussendoortje
Solero ijs bosvruchten (90 cal)

22:00 tussendoortje
kommetje magere yoghurt met 11 zadenmix.

Tussendoor +/- 2 liter vocht in de vorm van 1 1/2 liter water met verse mint/thijm en 4 koffie.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 18:56    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
kijk wel uit dat je niet te hard van stapel loopt Ron, ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik elke dag ging en ook hartstikke leuk vond, maar op een of andere manier eindigde dat toch altijd in een tijd niet naar de sportschool.
Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo moet gaan hoor, maar ik heb het al vaker op de sportsschool gezien!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 19:30    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
A1968 schreef:
kijk wel uit dat je niet te hard van stapel loopt Ron, ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik elke dag ging en ook hartstikke leuk vond, maar op een of andere manier eindigde dat toch altijd in een tijd niet naar de sportschool.
Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo moet gaan hoor, maar ik heb het al vaker op de sportsschool gezien!

Hoi Astrid,
Leuk dat je even op de koffie komt.
Ik heb de smaak nu goed te pakken en hou het wel in de gaten hoor. één dag in de week hou ik een rustdag.
Ik merk dat ik zeker psychisch gezien nu een flinke boost heb gekregen door het sporten. Ben nog steeds bezig om na 2 1/2 jaar stress door PTSS (Post Traumatisch Stress Syndroom) de boel op de rit te krijgen en heb heel lang heel weinig gedaan of willen doen. Met mijn behandelaarster (energetisch therapeute/Personal coach) hebben we afgesproken dat ik dagelijks ga wandelen of sporten. Het maakt ruimte vrij in mijn hoofd, geeft me energie en ook voor het afvallen is het een mooie bijkomstigheid om aan de nodige beweging te komen. Ben nu ook bezig in het boek van Judith Beck en dat bevalt me heel goed. Kwam ook het stukje van beweging in terug. Ik kan altijd nog terug naar 3x in de week maar nu heb ik nog tijd genoeg want voorlopig mag/kan ik nog niet aan het werk. Het is dus een goede en gezonde tijdsinvulling.

Ik moet je wel toegeven dat ik in het verleden het ook niet langer volhield dan een weekje of twee. Daarna ging ik niet meer.
Nu lijkt het net of er een knop om is gegaan mbt bewegen en het nut ervan. Ik heb nu een doel en iets om trots op te zijn voor mezelf en dat is na 2 1/2 weer heel wat Erg blij

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 19:40    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Super dat het zo goed bevalt Ron! ja bewegen helpt echt om er psychisch weer wat stabieler te worden he...
Voor mij is het ook een bepaalde regelmaat en houvast hoor, al merk ik de laatste tijd dat ik er soms toch wel met tegenzin heen ga.
En dat gebeurt sneller als ik een paar keer achter elkaar geweest ben. Dat gevoel ken ik ook hoor dat het vooral in het begin weer zo'n boost kan geven dat je zo goed bezig bent!
Gewoon lekker doorgaan dan en zodra je merkt dat het je een beetje tegen gaat staan, misschien meer met het wandelen afwisselen.
Hoe lang ben je nu zo aan het sporten??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 19:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanavond een BBQ.
Is vorige keer niet helemaal goed gevallen dus vanavond neem ik maar 1 kipsaté zonder satésaus, misschien een halve of kwart hamburger 1 stukje stokbrood en wat sla.
De sauzen, huzarensalade etc... laat ik mooi staan.

ontbijt:
Brinta met magere melk 200 ml.

tussendoortje
appel
2 Plakjes 30+ kaas zo uit de hand

Lunch
1 snee volkorenbrood met boekweitgrutten belegd met Boursin light
1 snee volkorenbrood met Filet American en verse bieslook

tussendoortje
kommetje magere kwark met wat havermoutvlokken erdoor.

Diner
De genoemde BBQ

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 13:49    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ohhh lekker een BBQ smullen is lang geleden dat ik dat heb gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 20:50    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Huil huil Huil huil Huil huil
Helaas is ook deze keer de BBQ verkeerd gevallen....
Had enkel 1 kipsaté zonder de satésaus, een kwart hamburger een heel klein beetje Griekse salade en 1 stukje stokbrood.
3x toilet om over te geven dus dat was een BBQ light. Voordeel is wel dat ik zelf kan BBQ'en, ik kan het eten dus ik proef de smaak, spug het uit en krijg dus geen calorieeen binnen Lachen Lachen Lachen
Denk dat ik op 1 of andere manier niet meer tegen deze
bereidingswijze kan. Pech gehad dus en toen de visite weg was nog maar een bakje yoghurt met havervlokken gepakt (vult ook)
Het was wel erg gezellig.
Morgfen komen mijn ouders om nog een keer te BBQ'en want we hebben nog over. Voor mezelf ga ik naar de supermarkt om iets anders te halen. Zal denk ik Sushi worden (of ik probeer een stukje zalm met groente en witte wijn in een foliepakketje voor op de bbq smullen )

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 22:45    
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Jammer dat het niet goed is gegaan, Ron.
Ligt het misschien aan de kipsaté, want dat is behoorlijk gekruid vind ik zelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 23:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 37 van 134