Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Gisteren voor de avond een broodje met burger, ananas en sla gemaakt. Was te groot en viel redelijk zwaar. Ben op 2/3e gestopt.
Goed ingeschat dus.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Zeker goed ingeschat, en ik denk een super gevoel dat je het niet op kreeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 11:28    
Vrouw Weeggegevens   Lilly68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
Hoi Ron,
ik had net naar de eetschema's van jouw gekeken voor de eerste twee weken na de operatie.
Daar staat dat je 75,0 vlees 50,0 aardappelpuree en 1 tot 2 lepels groente mag.
Bij mijn lijst staat 40,0 vlees en ieder 75,0 puree en groente.
Wat een verschil Geschokt !!!
En op mijn lijstjes staan helemaal geen beschuit of zoiets.
Nu weet ik niet, bij mijn lijstje staat, dat de hoeveelheden niet aangepasst mogen worden, alleen de tijden.
Groetjes
Lilly Erg blij

100kg- 08.07.2012 90kg- 16.09.2012 80kg- 30.12.2012 70kg-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 12:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Lilly68 schreef:
Hoi Ron,
ik had net naar de eetschema's van jouw gekeken voor de eerste twee weken na de operatie.
Daar staat dat je 75,0 vlees 50,0 aardappelpuree en 1 tot 2 lepels groente mag.
Bij mijn lijst staat 40,0 vlees en ieder 75,0 puree en groente.
Wat een verschil Geschokt !!!
En op mijn lijstjes staan helemaal geen beschuit of zoiets.
Nu weet ik niet, bij mijn lijstje staat, dat de hoeveelheden niet aangepasst mogen worden, alleen de tijden.
Groetjes
Lilly Erg blij

Hoi Lilly,
Tsja.... zo zie je dat ieder ziekenhuis toch weer andere richtlijnen hanteerd. Het totaalgewicht van beide menu's komt wel redelijk overeen. De beste raadgever blijf je zelf. Bij het eerste gevoel dat je voldoende hebt gegeten is het verstandig om te stoppen.

Zelf kocht ik toen (dec.) steengrilpakketten met vlees.
Waren al mooie porties en voor niet al te veel geld had je voldoende keuze. (en door de kleine hoeveelheden die je kon eten deed je er nog erg lang mee ook Erg blij )
Wellicht is het handig om vlees te kopen. Dit vooraf alvast in de juiste hoeveelheid te portioneren en dat in de vriezer te leggen.
Je hebt dan maar 1 keer werk en je kunt een hele tijd vooruit.

Weet niet hoe je met groente zit maar diepvriesgroente werkt prima en is heel gemakkelijk af te wegen. Denk aan brocolli en bloemkoolroosjes.
Voor een aardappel nam ik er meestal eentje ter groote van een ei.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 15:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Lilly68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
Hoi Ron,
dat zijn al een hele boel goede tips!!!! Je kunt bij de Makro, geloof ik, nog steengrilpakketen krijgen. Ik ga morgen meteen neuzen.
Ik had mij de tweede dag een soep gemaakt van 40 gehakt, 75 kant en klaar soepgroente en 10 vermicelli een een beetje boullion. En in de soepgroente zat bloemkool en daar had ik erg last van. Nog ergere oprispingen dan eerst. Mijn moeder zei, dat het van de bloemkool kwam. De volgende dag dezelfde soep en vooraf al het bloemkool eruit geplust. En tata, nergens geen last van.
Zo moet je blijkbaar leren, om ermee om te gaan.
Hoe waren bij jouw de eerste dagen? Mij gaat het echt goed, alleen s'middags; dan merk ik, dat ik eventjes op bed moet gaan liggen. Had jij daar ook last van?
Misschien loop ik toch te haard van stapel. Maar ik voel mij gewoon goed.
Groetjes Lilly Erg blij

100kg- 08.07.2012 90kg- 16.09.2012 80kg- 30.12.2012 70kg-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 16:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Lilly,
Mbt de bloemkool.
Je hebt het nu nog als soepgroente gebruikt en dan kan hij nog redelijk hard zijn.
Wat je misschien kunt proberen (geldt ook voor brocolli) is om hem wat langer te komen zodat het behoorlijk zacht wordt. Is wel niet zo lekker als knapperig maar wel goed/makkelijjker te eten zonder waarschijnlijk de bijverschijnselen van de oprispingen.
Gewoon proberen dus.

Net na de operatie was ik op de recovery room al druk aan het praten met de verpleging. Een uurtje of 5 na de operatie moest ik naar de wc en had ik het idee dat ik de drukkousen zelf wel even af kon doen en aan de wandel kon. Op de gang kwam ik een zuster tegen die eerst zij dat ik er goed uit zag zo vlak na de operatie maar toen zoiets had van Wow! wat doe jij hier op de gang Erg blij
De dag erna ben ik in het ziekenhuis gaan wandelen (korte stukjes)
(ik moet wel zeggen dat ik een behoorlijk druk en vrolijk manneke ben die moeilijk stil kan zitten Lachen Lachen Lachen (en dat is ook niet altijd even handig hoor)

Gelukkig heb ik geen last gehad van iets m.u.v een klein beetje kramp tussen mijn schouderbladen (gas).
De vermoeidheid had ik ook. Ik ging regelmatig even liggen.
Wij hadden hier in de woonkamer een ligstoel uit de tuin neergezet met een extra matras er in. Lag prima en s'avonds kon ik ook nog eens lekker ontspannen een boek lezen of tv kijken.
Ondanks dat ik vrij druk ben heb ik toch ook zeker rekening gehouden met de nodige rustmomenten en dus regelmatig een stapje terug gedaan.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op di 03 jul 2012 20:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jul 2012 6:14    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
(ik moet wel zeggen dat ik een behoorlijk druk en vrolijk manneke ben die moeilijk stil kan zitten Lachen Lachen Lachen

Wie! Jij? Nou.... dat had ik echt nooooooooooit gedacht! Lachen
Nog even en je kunt de 3 cijfers vaarwel zeggen, kanjer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 03 jul 2012 19:52    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoe is het vanadaag gegaan Ron? Ik las dat het je laatste bijeenkomst was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 20:01    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Hoe is het vanadaag gegaan Ron? Ik las dat het je laatste bijeenkomst was.

Hoi Karin,
Ik stuur je een pb'tje.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jul 2012 7:47    
Man Weeggegevens   cd-ron
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten om op gewicht te blijven

Reageer met quote
Hay Ron, ik heb je dagboek is even doorgelezen. Wat ik er van heb geleerd is dat de gbp operatie niet het wondermiddel is wat ik altijd dacht dat het was. Het is nog steeds heel erg moeilijk om gewicht kwijt te raken na deze ingreep.
Petje af man zoals je ermee omgaat!

Ook nog bedankt voor de leuke stukjes die je schrijft in mijn hoekje van dit geweldige forum!!

Mijn complimenten voor jou en je mede moderators. Jullie hebben er een geweldig iets van gemaakt waar steun en respeckt voor en aan elkaar overheerst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2012 9:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 32 van 134