Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Wat een verhaal hier weer Ron. Heb geen meldingen gekregen van je boekje, dus ik ben blij dat ik zelf dacht om even hier te komen kijken. Lach
Zo'n fiets is wel gaaf, hopelijk kun je ergens aanspraak op maken. In beweging kunnen blijven is immers juist heel belangrijk in jouw geval.

Ziekte overkomt je, geen wonder dat het tijd nodig heeft om als werkelijkheid aan te voelen, er is heel veel gebeurd immers. Rollende ogen En je hebt nu een heel ander lijf, maar in je hoofd ben je nog de 'oude' Ron. Dat botst met elkaar.

Goed om te lezen dat je toch strijdbaar blijft! Zwaaien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 2:33    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,

De afgelopen week weer ziekenhuisbezoekjes gehad en dadelijk naar het revalidatie centrum.
Als we thuiskomen zal ik eerst mijn bed in duiken maar daarna zal ik proberen hier op het forum te komen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 8:41    
Vrouw Weeggegevens   NinaM

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Hey Ron, sterkte en succes vandaag. Er zijn speciale all terrain rollators o.a. van Veloped. Alleen heten ze dan geen rollator meer ;-)

http://www.fellowroll.com/producten/loophulpmiddelen/all-terrain

Groet, Nina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 9:08    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hoi Ron jongen is de revalidatie te doen of erg zwaar voor je,
fijn dat je toch de tijd neemt om ons op de hoogte te houden.

Knuff El
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 10:07    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Ron gaat het goed? Ik wens je alvast maar fijne feestdagen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014 1:22    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
NinaM schreef:
Hey Ron, sterkte en succes vandaag. Er zijn speciale all terrain rollators o.a. van Veloped. Alleen heten ze dan geen rollator meer ;-)

http://www.fellowroll.com/producten/loophulpmiddelen/all-terrain

Groet, Nina

Hoi,
Ontzettend bedankt voor de link.
Hier kan ik echt iets mee want het is precies wat ik zoek.
Met name de trek versie is echt perfect.
In nl. Zit een dealet (soest) en daar willen we een afspraak gaan maken om te testen. Evt bestellen via Zweden bij de makers zelf. Dat is 300.- goedkoper 850.- en kan dan in termijnen.
Ik hoop dat het gaat lukken want dan heb ik weer een echt doel om naar toe te werken.
Ik typ nu voor het eerst op mijn mobiel. Ik heb een korte pauze in het revaludatie centrum. Dadelijk medische fitness.
Groetjes en ik kom nog terug.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014 11:12    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Kerst kus

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014 0:24    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
zwaai zwaai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015 2:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Allemaal Hi (Nederlands=Hallo)
Na lange tijd uit de lucht te zijn geweest hier een kort berichtje vanuit het Zuiden van het land.
Jeetje Ellen...... Wat een mooie foto's en wat een heerlijk weer hebben jullie daar. Geniet ervan en kom hopelijk lekker tot rust.

Ik ben een behoorlijk tijd niet geweest omdat ik om eerlijk te zijn verder achteruit ben gegaan. Er is ondertussen weer een ruggenwervel extra gebroken en ik zit nu dus op 5.....
Verder is de boel verder ingezakt en is de stand nu min 12 cm.
Al mijn broeken maar zelfs mijn truien zijn allemaal te lang geworden en moeten dus worden ingekort Verward
Gewicht daalt ook maar dat is nu eigenlijk niet zo belangrijk zullen we maar zeggen.
Door vermoedelijk de osteoporose heb ik aan beide kanten een licht carpaal tunnelsyndroom. Voorlopig hebben ze er injecties ingezet omdat ik igv operatie mijn revalidatie niet voort kan zetten aangezien ik dan mijn rollator niet kan duwen.
Mijn ontslagdatum in het revalidatiecentrum zelf voor het fysieke gedeelte is op 15 maart maar dan ben ik nog lang niet klaar hebben ze gezegd. Ik moet nu gaan zoeken naar een andere medische fysiotherapeut die verder gaat met mijn huidige programma.
Opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen gaat haast niet lukken (er is wel een kleine vooruitgang te zien hoor).
Het gaat met name neer komen op onderhoud en het zolang mogelijk proberen te voorkomen van achteruitgang.
De Osteoporose is Progresief en behoorlijk ver gevorderd door de Cushing. Eigenlijk komt het neer dat het wachten is totdat de verkeerde wervel breekt. Het is dus een wedstrijd aan het worden van ik tegen de rolstoel.....
Het inzakken kan op een gegeven moment ook niet verder meer recht naar beneden dus uiteindelijk trekt de boel krom totdat het knak zegt.
Ik krijg wel medicatie tegen de Osteoporose maar helaas is de bijwerking van de Hydrocortisol bij langdurig gebruik juist (jullie raden het al) Osteoporose.
Zou ik de Hydrocortisol niet pakken dan ben ik simpelweg binnen 1-2 dagen in coma en/of dood. Weinig keus dus.
We zijn sinds vandaag wel een iets kleinere dosering aan het slikken want hoe minder HC hoe beter. Aand eandere kant is het zo dat hoe minder HC ik slik hoe groter de kans is om bij (in)spanning een crisis te krijgen.

Helaas wordt nu ook steeds meer duidelijk dat al die jaren het veel te hoge cortisol (met name het laatste anderhalf jaar) heeft gezorgd voor NAH (Niet aangeboren Hersenletsel).
Ik vergeet steeds meer op kort termijn en bij vermoeidheid en/of spanning kom ik niet meer zo goed uit mijn woorden, blijf ik hangen en haperen en ook begin ik dan met mijn met name linker arm en been te trillen.
Met het cognitieve gedeelte heb ik nog het meeste moeite.
Tegen Linda, mijn ouders en de therapeuten zeg ik altijd dat ik aan de pijn van botten, spieren en gewrichten iets kan doen met ruim voldoende morfine, paracetamol en nog wat andere pilletjes maar dat ik weet dat ik dingen vergeet en daar kan ik zelf niets aan veranderen. Hopelijk gaat het niet nog verder achteruit maar daar kunnen ze op het moment niets over zeggen.
Voor zover het er nu voor staat gaan ze zowel vanuit de GGZE, Radboud UMC als het Revalidatiecentrum waar ik zit kijken naar mogelijkheden voor dat stuk.
Vandaag is er goedkeuring gegeven voor woonbegeleiding mbt structuur/planning en overzicht.
Er komt dus iemand 2x in de week hier thuis om me te helpen bij het maken en het houden aan een planning.
Dit ontlast ook Linda een hoop want die is ook erg moe.

Goed nieuws is wel dat ik komende vrijdag ga kijken naar de rollator die Nina enige tijd geleden hier getipt had.
Het is in Soest en we mogen hem een week mee naar huis nemen om te kijken hoe hij bevalt en of hij inderdaad doet wat ze beloven in de folder en filmpjes. Ik heb er echt heel veel hoop op gevestigd en Linda beloofd dat ik mijn uiterste best ga doen om over een tijd (als er tenminste niet een verkeerde wervel breekt) samen met haar weer in de bossen en op het strand te lopen.
Mijn grootste wens is om nog een keer in de heuvels in Duitsland te gaan wandelen. Toen ik nog flink overgewicht had (bleek dus o.a. door de Cushing) kon ik dat niet en verzon ik allerlei smoesjes om het niet te doen. Toen had ik ook gezegd dat ik na de operatie als ik gewicht kwijt was dit samen met haar zou gaan doen.
Nu ben ik al het gewicht kwijt maar helaas kan ik nu niet meer lopen.

De Fysio heeft ook al duidelijk gemaakt dat ik ervan uit moet gaan dat ik nooit meer gewoon zonder rollator langere afstanden zal kunnen lopen of kunnen fietsen op een gewone fiets dus daarvoor komen er hulpmiddelen. In huis en korte stukjes achter op de plaats doe ik nog wel zonder rollator.

In Maart hebben Linda en ik een midweekje in een roompotpark in Oosterhout geboekt. Even er tussenuit en de boel de boel laten.
Het is precies de week na mijn ontslagdatum uit het revalidatiecentrum dus we hebben dan toch ook wel wat te vieren.
Hoe dan ook..... We kijken wel hoe het "loopt" raar woord als je dat niet meer zelf goed kunt...... maar we blijven zeker doorzetten.

Hopelijk gaat het met jullie naar omstandigheden allemaal goed en lukt het nog steeds om de kilootjes goed in de gaten te houden.
Ik ga proberen weer wat bij te lezen maar de vermoeidheid is moeilijk in te schatten.

Van hieruit allemaal heel veel succes en tot binnenkort.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015 20:53    
Vrouw Weeggegevens   NinaM

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Jeetje Ron, wat een verhaal. Het is steeds kiezen uit twee kwaden lijkt het. Fijn dat de link zo bruikbaar was en je ook eerst mag testen. Moest onwillekeurig aan een Mercedes der rollatoren denken. Het mooie van Scandinavische merken is dat ze vaak ook staan voor wat ze beloven. En jij lijkt me ook iemand die goed in staat is om onderscheid te maken tussen eigen fysieke belemmeringen en mogelijkheden en die van het hulpmiddel zelf.

En met dat ik las Linda moe en jij en zij ook weer zoveel nieuwe en ellendige tegenslagen, dacht ik: mischien moeten jullie maar gauw eens op vakantie. En toen las ik dat deze al geboekt was. Zat echt even te grinniken.

Hou je haaks was bijna nog nooit zo letterlijk als bij jou nu. Maar ik meen het wel. Hoop echt na alle disastermovies dat er betere (lees: mindere slechte) tijden zullen komen. Met lichtpuntjes, mooie momenten en wandelen in Zuid Duitsland t.z.t. Schijn je daslook te kunnen plukken (in NL op rode lijst) dus ik wil ook die kant weer eens op.

Sterkte voor jou en Linda en ook jullie kracht van kunnen genieten van hele kleine dingen. Zelfs als de wereld lijkt te vergaan. Maar dat kunnen jullie al verdomde goed zo samen, volgens mij.

Groet en liefs,

Nina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015 21:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 125 van 134