Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianc
Weegclubfan voor het leven

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Gewoon een kort berichtje af en toe is al fijn Erg blij
Begrijp dat je het erg druk hebt met alles rondom je ziekte.
Lieve groetjes voor julli beiden. Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ron15tn schreef:
Ik (en Linda natuurlijk ook) vind het nog steeds erg fijn om jullie berichtjes hier te lezen en waarderen het echt dat jullie zo geintereseerd zijn. Het valt me door de vermoeidheid alleen vaak erg tegen om te reageren.

Nou dan zorgen we toch gewoon dat je lekker veel te lezen hebt? Erg blij
Het is soms lastig in te schatten of je juist wel moet schrijven of iemand een beetje met rust laten, maar wat je niet wilt lezen sla je gewoon over. Erg blij

Hopelijk lukt het je een beetje prettig de dag door te komen en niet alleen maar te 'overleven'.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2014 10:24    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi dames,

Hier even een kort berichtje omdat het de laatste tijd wel weer heel erg stil is geweest.
Ik had beloofd om afgelopen week weer wat te plaatsen maar helaas is me dat niet gelukt......
Het is een hele pittige, vermoeiende week geweest en het grootste gedeelte van de tijd ben ik simpelweg met slapen bezig geweest. In de tijd dat ik dan wel "wakker" ben moet ik echt proberen de "echt" nodige dingen te doen. Vanuit de revalidatie ben ik nu bezig om een week/dag schema op te stellen waarin ik (uitgaande van een goede week) een onderverdeling maak in rust/slaapmomenten, therapie sessies, en activiteiten. De activiteiten moet ik onderverdelen in fysiek en mentale inspanning omdat ik het beide tegelijkertijd of teveel van hetzelfde niet aan kan.

Voor zover het er nu voorstaat moet ik ervan uitgaan dat ik niet meer normaal zal kunnen lopen en/of fietsen.
Het zal dus hoogstwaarschijnlijk bij de rollator blijven maar ik ga wel proberen daar zoveel mogelijk mee te oefenen om korte stukjes zonder te kunnen wandelen (maar ja.... ik zal het stukje wat ik heen heb gelopen ook weer terug moeten kruipen hé
Erg blij )
Ik heb nu ook al 2x geoefend op een 3-wieler fiets.
Op dit moment verwachten ze niet dat ik op een gewone 2 wieler kan fietsen ivm evenwichtsstoornissen maar ook door gebrek aan kracht in mijn bovenbenen door de afgebroken spieren.
Op een gewoon zadel krijg ik ook teveel last van de gebroken wervels en dat wordt op de 3 wiler opgelost door een soort kuipstoel die wel prima zit.
Enige nadeel is dat het ding +/ 5500.- gaat kosten.
Het moet er namelijk eentje worden met trapondersteuning zodat we ook nog wat verder weg kunnen en ik ook met het aanrijden voldoende kracht heb,

Ze hebben wat conditie en krachttesten gedaan en mbt de conditie zit ik op het niveau van een man van 65 jaar MET een hele slechte conditie. Conditie opbouwen schijnt vrij moeilijk te zijn na Cushing aangezien spieren/bloedvaten/hart en hersenen een behoorlijke opdonder hebben gehad en met name bloedvaten ook hun rek hebben verloren.
Mbt handkracht zit ik nu op het niveau van een vrouw van 40 jaar en dan in de ondermarge. Vergeleken met wat het zou moeten zijn dus flink eronder. Trouwens wel knap dat ze het kunnen meten hoor.
Ik ben dus gestart met fysiotherapie, daarna gecombineerd met fitness. Het zijn hele lichte oefeningen met weinig gewicht en nog steeds erg weinig herhalingen maar de therapeuten zeggen dat ik het ontzettend goed doe en dat we simpelweg gaan kijken wat er nog wel mogelijk is.

Op die fiets is het af en toe echt alsof er niets aan de hand is en dat ik gewoon weer leef...... Al duurt dat moment/gevoel maar enkele seconden het voelt dan heerlijk en ik heb de eerste keer echt zitten janken.
Af en toe denk ik dat ik in een slechte grap ben beland en wil ik de rollator aan de kant gooien en gewoon weer verder wandelen. Dat heb ik dus al een keertje gedaan maar helaas kwam ik er al snel achter dat dat niet meer gaat.

Vandaag heb ik geen therapieen maar gaan we een ochtend weg met Linda en mijn moeder. We gaan naar een afstudeerdag van therapeuten op het gebied van alternatieve geneeswijze.
Vandaag heeft het betrekking op het gebied van het geven van readings. Ik ben heel benieuwd.

Mbt mijn gewicht gaat het wel goed Erg blij
Het is weer verder gedaald en iedereen zegt dat ik er goed uit zie en dat mijn gezicht/en romp nu gigantisch aan het afvallen zijn.
Dat klopt want dat waren nu juist de kenmerken van de Cushing.
Bij die mensen geef ik dus ook aan dat dit nu juist ook mijn handicap is. Ik zie er goed uit maar helaas ligt de binnenkant geheel op zijn kop. Soms leidt het dan tot goede gesprekken maar soms weten mensen dan ook geen woord meer uit te brengen.

Het lijkt me een goed plan om nu weer terug naar mijn bed te gaan en nog wat uurtjes proberen te slapen anders slaap ik morgen tijdens de reading en da's niet handig.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben over mijn gezondheid en toekomst. Ik hoop niet dat ze al te bleek wegtrekken tijdens de sessie Lach

Voor jullie.
Allemaal de groetjes en ik hoop dat het met jullie allemaal naar omstandigheden goed gaat.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 4:41    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Heftig allemaal Ron. Is een heel proces van aanpassing en acceptatie. Gaat ook niet van de ene op de andere dag...... Lach

Is de verwachting wel dat je nog conditie en kracht kunt opbouwen? Of is het gericht op houden wat je nu hebt?

Ik hoop dat je een leuke dag hebt bij de reading. Misschien hoor je nog dingen waar je hoop uit kunt putten!

Groetjes Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 7:00    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Heftig. Heb er geen woorden voor.
Ik wens je heel veel kracht toe, lieve, dappere Ron.
Zowel lichamelijk als geestelijk.
Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 14:03    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Blij weer wat van je te horen, en ook erg trots op je dat je op een driewieler stapt als dat goed gaat ben je weer wat mobieler.
Voor je gezondheid is het denk ik ook goed dat je bent afgevallen dat hoeft je lijf niet meer mee te slepen.
Als je zin hebt mag je het invoeren vind het wel leuk om te volgen

Laatst aangepast door Ellen op do 27 nov 2014 8:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014 14:11    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Even kort (maar dat zei ik de vorige keer ook Erg blij )

Deze week even wat rustiger aan.
Vandaag geen therapie gehad maar wel naar het MMC Eindhoven ivm controle Gastric Bypass en de problemen die ik had mbt eten/ontlasting.
Dat schijnt "gelukkig" te liggen aan de hoge dosering die ik krijg voor mijn rug en Osteoporose. Die Morfine zorgt voor verstoppingen.
Ik krijg daarvoor nu al een tijdje een combinatie van 2 andere medicijnen en dat werkt goed WC
Ze houden me ivm de Cushing ook daar goed in de gaten en vandaag zijn er weer enkele buisjes bloed afgenomen voor de vitamine/mineralen waarden.

Gelijk ook even in het ziekenhuis hier de rontgenfoto's en de CT scan opgevraagd op CD. Linda en ik nemen die 5 december mee naar het Radboud voor mijn afspraak daar met de Neuroloog die verder gaat kijken naar o.a. mijn rug.
Er zat geen breuk in mijn pols maar er is wel een flink vermoeden dat de Osteoporose of Artrose in mijn Linkerpols aan het verergeren is.... We hopen dat de Neuroloog in Nijmegen er meer mee kan en dat scheelt al weer wat tijd als we al foto's hebben. Hoogstwaarschijnlijk laat ze (Nijmegen kennende) zelf toch nog wel een serie maken.
Op de 5e moet ik ook weer bij de Endocrinoloog langs + een extra gesprek bij de Endo verpleegkundige.
Druk dagje dus maar ik denk dat ik wat Chocoladeletters voor de artsen mee ga nemen smullen

Het is de bedoeling dat we in de ochtend nog even via Duitsland rijden voor de boodschappen maar dat is afhankelijk van hoe Linda en ik ons in de ochtend voelen. Na die dag ben ik sowieso weer 2 dagen afgebrand.

Morgen een drukke dag mbt de revalidatie.
Ik start met de Ergotherapeute, daarna de Fysiotherapie en dat wordt lichte krachttraining en als afsluiting een gesprek met de Psychologe. We moeten er al om 09:00 uur zijn. Rond 13:00 uur weer thuis en dan mijn bed in.
Eergisteren heb ik weer een stukje op de 3 wieler mogen fietsen en dat ging naar omstandigheden best goed. Ik ben ongeveer een kilometer wezen fietsen en hoewel ik echt bekaf was en naderhand echt even in de rustruimte heb moeten liggen was ik blij dat we zijn gegaan. Deze keer gingen we van het terrein af en mocht Linda op een gewone fiets achter me aan rijden. Je moet trouwens zorgen dat je op zo'n ding zo recht mogelijk van een stoepje afrijdt anders kukelt ie om Erg blij Erg blij Erg blij
Het verlengde stuur is ook wennen met inschatten van je voorganger of bij een bocht.
Hier een foto van de fiets die het in de loop van de tijd gaat worden.

en eentje van de achterkant. Alles kan mee incl. evt. rollator en/of krukken maar daar kan ik nog niet goed mee lopen.

Nadeel is dus alleen dat de fiets incl. trapondersteuning tegen de €5.500 komt te liggen.

Afgelopen keer aan de Fysio gevraagd of hij nog dacht dat er een kansje was dat ik ooit nog op een gewone twee wieler zou kunnen fietsen maar daarvan verwacht hij de kans zeer klein Huil huil
Hetzelfde geldt voor het gewoon kunnen lopen zonder rollator.
We gaan wel oefenen op de kleine stukjes maar voor de langere afstanden is het risico toch te groot dat ik of omval of dat ik simpelweg de conditie en de spierkracht niet meer heb om dan nog terug te lopen en dat is toch ook niet geheel onbelangrijk Erg blij

Ook hiervoor ben ik dus aan het kijken naar een evt. nieuwe rollator die ik ook in het bos kan gebruiken. Ik weet niet of ik al een plaatje geplaatst had maar dit is hem.

De rollator komt tegen de €300.-

Ik ben me nu meer aan het voorbereiden met de vraag van hoe kom je met een rollator de winter door???
Als er een laag sneeuw komt te liggen ben ik heel benieuwd hoe dat werkt.
Ik heb al wel een vorm van skies gevonden die je onder de voorwielen kunt klikken voor de prijs van €250.- maar dat moet volgens mij ook goedkoper en handiger kunnen. Evt. winterbandjes aanschaffen dus bij de bouwmarkt (met wat geknutsel zouden er denk ik ook luchtbanden van een bolderkar of steekwagen onder kunnen.

Nou,
Het korte stukje is zoals gewoonlijk weer mislukt........ Erg blij
Ben redelijk wakker nu en naar omstandigheden in een redelijk humeur al wisselt mijn gevoel ontzettend.
Ik heb nog steeds regelmatig het gevoel dat het een slechte droom is. Soms denk ik zelfs dat ik weer normaal moet doen, mezelf niet zo aan moet stellen en mag stoppen met grappen maken. Het is echter geen grap en dat besef ik me later al te goed.
Toch is op het moment het stuk dat ik echt niet wil geloven dat IK ziek ben het grootste probleem. Ook daar wordt aan gewerkt.
De reading was trouwens heel interessant maar misschien schrijf ik daar volgende keer wel over.

Mbt mijn gewicht heb ik niet te klagen Erg blij
Vandaag woog ik op de weegschaal 82,3 Kg.
Gewoon rustig zo doorgaan dus en omdat door de obstipatie ne soms de problemen nog met het normale eten mag ik zelfs van de Bariatrisch Chirurg s'avonds een zak chips eten of een brok speculaas. Op die manier kom ik toch aan de benodigde cal. die ik nodig heb om te kunnen functioneren zonder te verslappen.
Hij zei dat hij het eigenlijk vanuit zijn vakgebied nooit zou mogen adviseren maar dat hij kijkend naar de verdere omstandigheden ook wel wist dat het helemaal niet verkeerd was om het zo te doen.
Als ik het niet zou doen zou mijn lichaam gaan protesteren en dan later echt alles vast gaan houden zodat ik juist bij zou gaan komen.
Nu val ik dus mbv chips (en natuurlijk ook wel met gewoon kleine hoeveelheden ontbijt/lunch en een beetje avondeten) af.
Nooit gedacht dat ik op doktersadvies Chipito's zou gaan eten Lachen Lachen Lachen
Tsja... Dingen veranderen in mate van belangrijkheid.
Afvallen is al lang niet meer het hoofddoel. Gewoon mezelf zo prettig mogelijk voelen is waar het om gaat en dat geeft simpelweg heel veel rust terug. In veel gevallen leidt dat dan weer bij veel mensen tot vanzelf afvallen.

Nou,
Nu ga ik dus wel echt stoppen.
Nog een kop thee en dan ga ik met een klein schaaltje chips in bed nog even tv kijken totdat ik in slaap val.
Hopelijk is met jullie alles goed (ik probeer weer bij te gaan lezen) dus vanuit hier de groetjes en welterusten voor dadelijk.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 1:53    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ellen schreef:
Blij weer wat van je te horen, en ook erg trots op je dat je op een driewieler stapt als dat goed gaat ben je weer wat mobieler.
Voor je gezondheid is he denk ik ook goed dat je bent afgevallen dat hoeft je lijf niet meer mee te slepen.
Als je zin hebt mag je het invoeren vind het wel leuk om te volgen

Hoi Ellen,
Ondanks dat de operatie van de Gastric Bypass kennelijk niet uitgevoerd had mogen worden als ze toen mijn Cortisol hadden gemeten ben ik blij dat het uiteindelijk toch dit gewichtsverlies opgeleverd heeft. Door de Cushing ben ik ongeveer al 40 kilo bijgekomen toen en anders was het helemaal niet meer gezond geweest. De Chirurg zij dat ik er anders vandaag hoogstwaarschijnlijk niet meer gezeten had en dan schrik je toch wel.

Mijn gewicht nu is 82.3 kilo.
Ik heb het zojuist aangepast.
Hopelijk gaat het afvallen bij jou ook weer wat gemakkelijker.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 1:57    

Reageer met quote
Fijn zoals je alles hier kunt verwoorden. Is er geen potje waaruit zon driewieler betaald kan wirden.
Ook kan ik me voorstellen dat het soms lijkt of je in een nare droom zit. Ik hoop dat uit de onderzoeken op 5 december ook eens positieve dingen komen.
Lieve Ron, slaap lekker na je bakje chips Lach
Fijn dat het met je gewicht wel goed gaat.

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014 2:02    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Nee kort van stof ben je nooit hè maatje, haha! Erg blij Fijn dat je aan het revalideren bent, alle beetjes helpen immers; ook om je zo goed mogelijk te blijven voelen, mentaal en fysiek. Gegeven de omstandigheden dan.

Ben benieuwd naar hoe de reading is geweest!

Ik denk hetzelfde als Marian, vraag bij je zorgverzekeraar en de gemeente hoe dat zit met vergoeding! Je hebt vast wel érgens recht op toch?

Hoi je taai Ron.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2014 14:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 124 van 134