Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat naar om te lezen Ron, kan me overigens wel voorstellen dat je er zo over denkt hoor, het is niet niets wat je allemaal moet ondergaan.
Wens jullie veel sterkte en kracht toe, en een hele dikke knuffel!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 17:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hoi stilletjes hier gaat het een beetje..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2014 22:23    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Ellen schreef:
Hoi stilletjes hier gaat het een beetje..

Hoi Ellen,
Om eerlijk te zijn niet zo ....... Huil huil
Ik zal hieronder het stukje inkoppelen wat ik bij jullie in het Moderatorgedeelte heb geplaatst zodat de mensen die geďnteresseerd zijn ook weer op de hoogte zijn.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014 22:31    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Dames,
Ik zie nu via een melding in mail dat er wat in mijn dagboekje geplaatst is.
De laatste tijd ben ik een stuk minder (zeg maar niet) op het forum geweest.
Om eerlijk te zijn gaat het niet zo goed en ben ik ontzettend moe in zowel mijn lijf als hoofd.
Mijn spieren en gewrichten doen steeds meer pijn en het ergste vind ik dat mijn geheugen en concentratie steeds verder achteruit gaan.
Wat ook niet echt meehelpt aan het positief blijven denken (wat ik normaal altijd kon en deed) is het feit dat er de afgelopen maand weer 2 mensen van de NVACP Patienten vereniging zijn overleden door Cushing/Addison of complicaties daarvan. Ze waren 49 en 52 jaar. Ik ben nu 42 en dan ga je denken....
Het blijft dus altijd aanwezig en een risico bij de kleinste/simpele dingen.
Aan de andere kant kun je ook door een auto omver gereden worden dus moet ik er niet constant mee bezig zijn.

Wat ik en Linda ook merken is dat als ik onder spanning sta, moe ben of veel dingen tegelijkertijd op me af krijg mijn spraak blijft hangen en ik niet meer op de juist woorden en/of zinnen kan komen. Mijn armen en benen gaan dan ook trillen en lijken net elastiekjes. Ik vind het een enge verandering in de situatie maar 5 dec. moeten we weer naar de Neuroloog.
Afgelopen week heeft de Endocrinoloog er al een aantekening van gemaakt en ook in het revalidatiecentrum gaan ze er extra aandacht aan besteden via de ergo-therapeute.
Het is zo dat Cushing/Addison onder de NAH valt (Niet aangeboren Hersenletsel) en in de loop van de tijd zullen ze gaan kijken in hoeverre mijn hersenen zijn beschadigd door het jarenlange veel te hoge cortisol.

Na nieuwe testen blijkt ook dat mijn testosteron veel te laag is.
De Fysio in het revalidatiecentrum had er om gevraagd ivm de training voor spieropbouw. Vanaf maandag start ik dus met smeren van Testosteron. We starten met 20 mg. en bouwen dit uit naar 50mg per dag. Ik wordt ook hierbij weer goed in de gaten gehouden omdat het stemmingswisselingen (Agressie etc...) kan bevorderen. Verder heeft het ook weer een negatieve invloed op de osteoporose en geheugen.

Voor de rest is bijna alles wat ik doe erg inspannend,
De afgelopen 2 dagen heb ik bijna niet anders gedaan als in bed gelegen (al kan ik ondanks de vermoeidheid nog steeds niet elke keer (door)slapen.
Bij de Fysio hebben ze een test gedaan van 10 minuten fietsen. Om de minuut even een minuut stoppen en dan weer.
Daarna hebben ze me eerst een kwartier in een stoel gezet en daarna heb ik nog een half uur extra in een ruststoel gelegen. Daarna naar huis en in bed geploft van 12:00 tot 16:00 uur....

Bij de Neuroloog gaan we eerst kijken naar mijn rug. Ik denk dat er een 5e gebroken wervel bijgekomen is maar ik denk ook (als ik mijn linkerpols voel) dat deze wellicht gebroken is. Het voelt namelijk veel anders dan de stijfheid van de gewrichten.
En zoals ik al zei hoop ik dat ze ook alvast iets kan gaan ondernemen met mijn bovenkamertje.

We krijgen gelukkig wel hele goede begeleiding vanuit zowel Nijmegen Radboud als Het MMC Veldhoven/Eindhoven en vanuit Blixembosch Revalidatiecentrum.
Het wordt nog een lange strijd waar we ook deze keer weer voor gaan maar af en toe zeg ik nog steeds dat ik het niet erg meer zou vinden als morgen het licht niet meer aan zou gaan....
Linda weet me dan meestal wel weer op te beuren maar ik vind het met name erg dat ik haar zo zie zwoegen om het op de rit te houden terwijl ook haar gezondheid niet denderend is.
Komende dinsdag gaan we samen naar het Erasmus in Rotterdam voor hopelijk verdere onderzoeken bij haar. Enkele weken geleden zijn we er al geweest en toen is er een intake geweest en bloed afgenomen. Hopelijk wordt er voor haar ook meer duidelijk.

Ik zal weer eens in mijn dagboekje gaan lezen en misschien hier en daar wat reageren. Ik ben nu redelijk wakker maar heb een paar uur geleden ook weer mijn 3 daagse dosis Morfine gehad en in totaal 8 paracetamols. Net een kop expresso (extra sterk Lach en zoals ik al zei vanmiddag geslapen.
Straks in bed een film kijken en dan een uurtje of 4-5 slapen zodat ik weer goed uitkom met de ochtend medicatie.

Poeh hč.....
Was een aardige lap tekst die ik hier neer zet.
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

Groetjes vanuit het Zuiden.

Ron & Linda

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op za 25 okt 2014 23:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014 22:34    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Zoals gewoonlijk heb ik hier geen antwoord op. Kan alleen maar bewondering hebben voor je vechtlust.
Dikke knuffel voor jou en voor Linda Kussen Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014 22:56    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote

Ben niet snel zonder tekst, maar ik weet ff niet wat ik kan zeggen.
Hou je haaks maatje. Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 11:08    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik heb ook geen woorden voor zoveel tegenslag en verdriet, ben blij dat we elkaar op de meeting nog hebben gesproken dat gaat iets makkelijker dan op papier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 26 okt 2014 11:19    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
dikke knuffel!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 12:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Sorry dat ik een hele tijd uit de lucht ben geweest maar het is nog steeds een hele hectische tijd hier bij ons thuis en dat zal het voorlopig ook blijven.
Ik (en Linda natuurlijk ook) vind het nog steeds erg fijn om jullie berichtjes hier te lezen en waarderen het echt dat jullie zo geintereseerd zijn. Het valt me door de vermoeidheid alleen vaak erg tegen om te reageren. Bovenop de toch al zware vermoeidheid staat dan ook nog een druk schema van fysio, ergotherapie en vanuit het revalidatiecentrum ook nog de afspraken met de Maatschappelijk werkster en Psycholoog daar met hoe om te gaan met de ziekte en alles daarom heen.

Komend weekend ga ik echt proberen om hier weer een stuk te plaatsten met hoe het nu gaat.
Ik hoop dat het met jullie allemaal (naar omstandigheden) goed gaat want ik heb om eerlijk te zijn ook niet meer echt rond gelezen op het forum.

Voor nu wil ik jullie i.i.g. alvast een fijne avond en een heel goed weekend wensen. Hier heeft het zonnetje geschenen en hopelijk doet ie dat morgen nog een keertje.

Groetjes,

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 16:41    
Vrouw Weeggegevens   Meeri

Dieet: low carb

Reageer met quote
Al ken ik jullie niet persoonlijk ik denk regelmatig aan jullie. Ik vind het fijn af en toe een "teken van leven" hier te lezen ook al zijn de berichten vaak moeilijk te bevatten qua inhoud. Ik voel me dan vaak verdrietig maar vind je (jullie) zooo ontzettend moedig in het dragen van wat op jullie bord komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 18:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 123 van 134