Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Vandaag met zijn tweetjes weer naar Nijmegen geweest voor het oefenen van het zetten van de Noodinjectie.
Jeetje wat een joekel van een spuit is dat zeg Geschokt Geschokt Geschokt Geschokt

We hebben de afgelopen week thuis al zitten oefenen in een sinaasappel waar ik een gezichtje op getekend had maar vandaag was het dus voor het echie.

We moeten ervan uit gaan dat ik op de grond lig en niets/nauwelijks nog iets kan. Binnen een half uur moet die spuit dan gezet zijn door een arts/ambulancepersoneel of Linda in mijn geval.
Gebeurd dat niet raak ik in coma en ga ik simpelweg dood....
Sowieso ga je na zo'n crisis in de meeste gevallen voor een dag of drie weer het ziekenhuis in voor opname.
Crisis kan voorkomen bij koorts, stress en spanning (zowel lichamelijk als geestelijk) kan ook leuke stress/spanning zijn. denk aan pretpark of verliefdheid.
De Phyton of een vrijpartij Bedliefde zullen we dus maar niet meer doen. Dat wordt vroeg Snurken Lachen
Ik maak er nu wel grapjes over maar leuk is het natuurlijk niet.

Die spuit moet echt rechtop in 1 beweging mijn been in gejast worden recht in een grote spier en mag het liefst geen bloedvaten raken.

Linda heeft hem gezet en dat ging echt goed.
Zonder trillende handjes en ze heeft nu haar prikdiploma.
We kunnen nu dus doktertje gaan spelen Lachen Lachen Lachen

Over een paar weken gaan we weer en dan moet ik hem bij mezelf zetten. Toch handig in het geval dat ik alleen ben en ik de crisis nog aan voel komen (is niet altijd het geval en dan kun je simpelweg niet meer handelen).
Trombose spuitjes ben ik al gewend te zetten. Nu deze nog.

Dinsdag naar Eindhoven voor een CT scan van de maag-darmstreek ivm de eetproblemen.
De slikfoto was goed maar dat hadden we al verwacht. De opening tussen maag en darm is dus goed.
Nu hopen dat op de CT blijkt dat er geen kronkel/afknelling zit of dat er door de G-Bypass operatie verklevingen zijn.
Verklevingen zijn echter op de CT niet te zien. In dat geval moet er namelijk weer geopereerd worden wat natuurlijk weer nieuw littekenweefsel oplevert. Ander groot nadeel is dat een operatie ook nog eens een zware invloed heeft op mijn lichaam (lichamelijke stress). Ik moet mijn medicatie dan flink verhogen en er moet dan ook een Endocrinoloog aanwezig zijn die me constant in de gaten houdt voor mogelijke crisis. Weer spannend dus.

Vandaag ook bij de Medisch-Klinisch Psycholoog geweest die ons tot dat het revalidatietraject bij Blixembosch start gaat begeleiden.
Ook Linda wordt hier gelukkig intensief bij betrokken want ook zij zit er nu helemaal doorheen.
Vanuit Blixembosch krijgen we ook de nodige Psychische begeleiding dus dat gaat wel goed.
De man van vandaag kon ik nog uit de tijd van de G-Bypass en ik had speciaal om een doorverwijzing naar hem gevraagd bij de huisarts. Er is een klik en dat gold gelukkig ook voor Linda vandaag.

Daarna zijn we naar Duitsland gereden om te tanken en wat boodschappen gedaan. Ook leuk en weer flink bespaard daar.

Morgen en het weekend gelukkig even helemaal niets dus bijtanken voor zover mogelijk. We gaan hier in de buurt aan de waterkant liggen. Kleedje mee, wat te eten en drinken in de tas van mijn rollator en wegwezen. Dicht bij huis toch een vakantie gevoel.
We nemen zelfs geen boekje/tijdschrift MP3 speler of wat dan ook mee. Geen Input en ook zo weinig mogelijk met elkaar praten. Gewoon even echte rust. Werkt goed en is heel relaxed.
Joh.... ben ik even Ying en Yang op het moment Cool
(Valt wel mee hoor maar we proberen het wel)

Linda is al eventjes naar boven en slaapt al.
Ik kruip hier beneden in mijn hoog-laag bed (die ik overigens langer mag houden) en ga een film opzetten die ik gedownload heb.
Tegen een uur of 01:30 slapen en morgenochtend om 07:00 uur mijn pilletjes weer.
Gelukkig morgen ook weer mijn nieuwe morfinepleister want mijn rug doet na zo'n lange dag weer erg zeer. Op de terugweg zijn we in de auto van plaats veranderd. Ik reed maar ben op de bijrijdersstoel gaan zitten. Stoel plat gedraaid en liggend naar huis.

Voor dadelijk welterusten allemaal.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 sep 2014 23:28    
Vrouw Weeggegevens   marianc
Weegclubfan voor het leven

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Voor straks ook welterusten Ron.
Ik ken die spuiten. We hebben er ook uitleg over gekregen. Bij driejarig kadokleindochter zou het nodig kunnen zijn. Die is allergisch voor heel veel. Kan bv doodgaan van pindakaas. Krijgt zekfs een brandvlek als iemand haar aanraakt met pindakaashanden. En zo voor nog veel meer.
Pfft, wel erg veel wat jij niet meer mag. Gaat dat ooit nig verbeteren? Is daar kans op in de toekomst?

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014 0:21    
Vrouw Weeggegevens   Wizz

Dieet: ZERO carbs - NUL koolhydraten

Reageer met quote
fijn dat je weer een paar updates kon geven Ron, ik denk vaak aan jullie en hoop dat je toch langzamerhand wat verbetering mag gaan zien.
En ja, genieten van elke kleinigheid, dat is de manier om overeind te blijven.

lieve groeten uit Frankrijk, waar ik op "werkvakantie" ben

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014 12:53    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Goed idee, ontstressen aan het water en nog even genieten van het mooie weer! Ik wens je veel rust en kalmte toe. Lach
En ook dat die crisis spuit niet nodig zal zijn.............. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014 21:34    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Kom even langs waaien... Fijn dat je kunt genieten van kleine dingen Ron, het is toch wel afzien hè. Dikke knuffel ook aan Linda.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 13 sep 2014 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Sterkte met revalideren vandaag maatje! Fitness

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 9:42    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 9:56    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Zwaaien

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 16:04    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Dames,
Dank je voor jullie lieve berichtjes en de happy smiley's Erg blij
Was een behoorlijk pittig, informatief dagje vandaag.
Bij terugkomst mijn bed in gedoken.
Komende donderdag volgt deel 2.

Morgen hebben we een afspraak bij Stichting mee voor info mbt hulp en begeleiding (WMO etc...)
Aangezien het hele beleid hierover vanaf januari 2015 op de schop gaat verwachten we er nog niet al te veel van maar we kunnen de info die nu bekend is maar alvast weten.
Ook vanuit Blixembosch (Revalidatiecentrum) gaan ze mij (ons) hierin begeleiden.

Er komt nog een hele lange weg waarvan totaal onbekend is hoe het gaat lopen (letterlijk met mijn rollatortje Erg blij ).
Ik ga er hard voor knokken met begeleiding van Linda maar af en toe denk ik echt (en dat heb ik ook tegen enkele therapeuten/artsen gezegd) dat als het licht morgen niet meer aan zou gaan ik het niet erg zou vinden.
De enige voor wie ik het dan heel erg erg zou vinden zou Linda zijn maar zelf merk ik er niets meer van.
Dat klinkt heel heftig maar op het moment vind ik het echt niet leuk meer. Maak jullie overigens geen zorgen hoor. Ik haal geen gekke dingen in mijn hoofd maar ik vind het simpelweg niet leuk meer als je letterlijk bijna alles kwijt bent geraakt en veel dingen weer opnieuw moet gaan leren en/of doen.
Mijn grootste wens op dit moment om weer te kunnen gaan doen is een stuk gaan fietsen. Eerst moet ik dan weer leren op en afstappen. Dat gaat nog even duren want het risico op vallen is te groot met als resultaat dat er dan aardig wat botjes kunnen breken in voet, been, heup en armen.
Er rammelt al meer dan voldoende dus dat moeten we maar voorkomen hè Lachen Lachen Lachen

Over een paar weken weer naar Nijmegen (Neuroloog) en dan willen we toch nog een nieuwe MRI laten maken.
Dit omdat we verwachten dat er nog een rugwervel gebroken of verschoven is plus dat ik weer wat meer last van mijn nek aan het krijgen ben. Tintelend gevoel in armen, handen en benen komt ook weer meer dan gemiddeld voor en dat was een aandachtspunt vanuit Neurologie.

Positief nieuws is:
Ik ben nu ongeveer 50 kilo afgevallen cheerleader cheerleader cheerleader
Verder is mijn bloeddruk weer goed (na 5 jaar medicatie). De operatie van de bijnieren verwijderen heeft dus geholpen.
Mijn stemmingswisselingen door het hoge cortisol zijn na de operatie ook zo goed als geheel verdwenen. Nu is het de frustratie en de emoties door wat me (ons) overkomen is maar dat is geheel anders als de stemmingswisselingen die ik had.
We hebben verder weer wat hulpmiddelen voor in en om het huis gekocht en die ga ik langzaam aan uitproberen. Op die manier kan ik Linda toch wat mee helpen.
Hopelijk blijft het koken lukken want dat vond ik altijd leuk om te doen. Door mijn rug kan ik echter niet langer meer dan +/- 1-2 minuten rechtop blijven staan zonder rollator. verder is de kracht in mijn armen bijna weg en dan valt het vies tegen om pannen te tillen of om te keren voor afgieten. Ze hebben me al wat truc'jes gegeven dus daar komen we wel uit.

Vandaag vroeg de maatschappelijk werkster nog aan ons hoe dat we het volgehouden hebben als we kijken naar de afgelopen jaren. (nu bijna 5 jaar als we kijken vanaf de periode dat het met de gezondheid van Linda zo slecht ging)
Tsja.... Soms weten we dat zelf ook niet maar ik weet wel dat Linda en ik zo'n gigantische band hebben dat we heel veel aan kunnen.
Mate van belangrijkheid van dingen veranderd ook en om heel veel dingen maak je jezelf niet meer zo druk.

Nou,
Ik ga nog even tv kijken vanuit het hoog-laagbed hier beneden en dan bedje slapen doen.

Ik hou jullie op de hoogte van de sportieve en andere inspanningen. Nogmaals allemaal bedankt.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 0:16    

Reageer met quote
Wat fijn dat je ons weer geïnformeerd hebt.
Ik kan me voorstellen dat je soms duistere gedachten hebt. Zou het eerder vreemd vinden als dat niet zo was.
Wat is het mooi dat Linda en jij zon goede band hebben. Dat hebben jullie nodig in deze zware tijd. Ik houd niet van spreuken en gezegdes, maar eentje spookt nu door mijn hoofd. Dat je kracht naar kruis krijgt. Lijkt me hier te gebeuren.
Ik wens je heel veel kracht toe lieve Ron. Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 1:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 122 van 134