Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014 16:24    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Sip Geen klaagzang hoor Ron. Er gebeurd in jouw (en Linda's!) leven ineens zoveel wat je verwerken moet. Duurt wel even voordat je dat een plekje hebt gegeven. Veel erover praten (of zoals nu schrijven) kan je daar bij helpen.
Man je hebt immers wat te verwerken gekregen.

Die verminderde mobiliteit bijvoorbeeld. Zoals je dat schrijft; voorlopig vertik je het om in een rolstoel plaats te nemen.......
Vraag jezelf af waarom. Het zou dan toch alleen maar de vervanging van die verloren spieren zijn. Je blijft de Ron die je was. Ook al zal 'de buitenwereld' anders naar je kijken, jij veranderd niet ineens in iemand anders hoor. aai

Eerst maar eens die operatie. Ook weer een scharnierpunt. Sterkte alvast hopelijk is het snel achter de rug.
Goed dat je je spieren die je nu hebt nog wilt bijhouden! Wat je niet gebruikt gaat immers ook sneller verloren.

Kop op joh. Sterkte voor jou en Linda!

Hoi,
Bedankt voor je bericht en je hebt ook wel helemaal gelijk hoor.
Linda vroeg het me gisteren toen we op de terugweg op een parkeerplaats wat aan het eten waren.
Stel dat we een dagje naar de Efteling o.i.d, zouden willen gaan of ik dan in een rolstoel wilde zitten en zij mij dus zou duwen. Eerst riep ik heel stellig Nee maar uiteindelijk denk ik wel dat ik het zou doen hoor. Anders zou je nooit meer zoiets dergelijks kunnen gaan doen. In de loop van de tijd ga je steeds meer dingen plaatsen denk ik maar accepteren is een heel ander verhaal.
Er zijn heel veel hulpmiddelen te krijgen en daar kijken we ook echt wel naar om.
Iets wat ik ook nog vertik is een douche kruk. Zou wel makkelijker zijn want na anderhalve minuut wordt stil staan toch wel pijnlijk. Ik hou me nu vast aan van die zuignappen aan de muur. Dat werkt nog dus hou ik nog zo. Indien echt nodig en ik minder koppig komt er wel zo'n krukje. Op het moment voel ik me dan zo zielig op het krukje.
Afgelopen week ook lekker genant.
In het ziekenhuis kwamen ze vanuit de ergo kijken wat wel en niet gaat.
Hoeld dus in dat ik moest gaan douchen.
Sta je daar dus in je blote kont onder de douche met een wild vreemde vrouw van een jaar of 30-35 die met haar handen over elkaar staat te kijken hoe het gaat en of het lukt.
Zou in een andere situatie helemaal niet erg zijn geweest Lachen
Nu voel je jezelf toch heel onprettig.
Achteraf kon Linda en ik ook wel er om lachen.
Linda zei nog: Je had geluk dat ze lang, blond en knap was Lachen Lachen Lachen

Ik ga hier trouwens ook weer wat meer proberen de positieve berichtjes en de dingen mbt hoe gaat het met het eten, afvallen voor zover van belang/mogelijk nu te plaatsen.
Ik vind dat leuk om te doen en het leidt me af.
Verder ook weer van plan om veel meer bij anderen op de koffie hier te gaan.

Groetjes en nogmaals bedankt voor je bemoedigende woorden.
Zeker die van de rolstoel en de wijze hoe dat anderen dan kunnen zien maar dat ik hetzelfde blijf.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014 16:31    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mister Positivo!! Ron je bent een kanjer en Linda ook...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014 17:06    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Ben het helemaal met Odette eens Ron. Wat ben jij een sterke man. Zelfs nog humor bij tijd en wijle. En een keer klagen, dat mag, graag zelfs. Ik hoop dat je van jullue trouwdag toch nog iets leuks kunt maken.
Er komt in korte tijd nog heel veel op je af. Fijn dat het allemaal snel gepland wordt en fijn dat Linda in het ratboudhotel kan verblijven. Heel veel sterkte voor alles wat nog komen gaat.
Liefs voor jullie beiden Erg blij

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014 20:54    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Dames,
Hier weer een berichtje vanuit het Zuiden van het land.

Helaas gaat het mbt stemmingswisselingen door Cushing niet al te goed met me (lees slecht) en dat hakt er thuis nog al in. Linda zit er helemaal doorheen en ook ik heb het wel gehad.
Vandaag is Linda naar de huisarts geweest en heeft samen met de huisarts ook overleg gehad met het ziekenhuis in Nijmegen.
We verwachten morgen een telefoontje van de professor (Endocrinoloog) mbt opname op de afdeling psychiatrie van het Radboud. Dit tot en met de operatie waarbij mijn beide bijnieren verwijderd gaan worden. Het kan dan niet anders dan dat mijn Cortisol op 0 komt te staan al is het een hele drastische ingreep.
Ik krijg in die periode van opname (+/- 4-5 weken) dan rust, wordt goed in de gaten gehouden en ook voor Linda komt er dan weer rust in haar hoofd en lijf zodat ze er voor zichzelf en voor mij kan blijven zijn..
Ik ben (voor de duidelijkheid) niet gek Lach maar zit er simpelweg doorheen en zie even geen lichtpuntjes meer.
Omdat Linda het dichtste bij me staat reageer ik me daar verbaal op af en kan heel weinig van haar hebben. Dit is gewoon uit pure frustratie van alles wat er met ons gebeurd.
Ze bedoeld het zo ontzettend goed maar op die momenten heb ik dat dan niet meer door en dat doet ons beide heel veel verdriet. Het is ook puur de ziekte Cushing die dit veroorzaakt dus we hopen echt dat de volgende operatie wel gaat helpen zodat ze de Ron weer terug krijgt uit het verleden. Helemaal dezelfde zal ik echter niet meer worden.

Vorige week, tijdens de opname in het ziekenhuis is een hele zware week geweest en ik weet niet of ik het al vermeld had maar op het einde van de week kreeg ik naar aanleiding van de testen en scans te horen dat ik waarschijnlijk nooit meer normaal zal kunnen lopen en/of fietsen. De spieren in mijn bovenbenen en armen zijn door de afbraak/ziekte simpelweg verdwenen en komen niet meer terug. Mbt korte oefeningen op de hometrainer (fietsen mag ik niet op een gewone fiets in verband met gevaar op vallen bij afstappen) zou ik nog wel wat aan mijn conditie kunnen gaan werken maar het zijn stukjes van 3x 6 minuten met telkens een rustpauze van 2 minuten. Gelukkig zijn er niet nog meer rug/nekwervels gebroken dus dat was wel goed nieuws. Het op dit moment aanpakken was echter geen optie. Zolang de Cushing nog meespeelt gaat de botafbraak door en zou een korset of operatie enkel een lapmiddel zijn. Een schroef in een poreus bot zetten werkt niet zullen we maar zeggen. Ze gaan me wel aanmelden voor Fysiotherapie / ergotherapie en psychische begeleiding op het gebied van hoe ga ik om met beperkingen bij een ernstige ziekte.

Alle plannetjes die ik/wij al weer gemaakt had(den) voor na de operatie vallen nu dus in duigen en fietsen, wandelen (lees wandeltochten), strandwandelingen plus de vakanties en veel andere dingen zoals we ze vroeger deden zullen nooit meer gaan lukken.
Op het moment weet ik eigenlijk niet meer zo goed waarom ik het allemaal nog doe en vind ik het heel erg moeilijk om nog maar ergens een lichtpuntje te zien.
Vanochtend bij de Tandarts geweest en die wilde me niet meer helpen (had een gaatje) voordat er overleg was geweest met het ziekenhuis. Dit ivm de medicatie die ik heb in combinatie met verdoving. Ze vond het eerst vreemd dat ik het gaatje niet voelde maar toen ze hoorde dat ik standaard al op 50 Morfine zat klonk het wel logisch. (sterk spul en dan bedoel ik geen Fishermans Friend Lach
Verder ook de mogelijke stemmingswisselingen bij stress waaronder lichamelijk gezien ook een tandarts bezoek valt en wat dus een risico voor haar zou kunnen zijn al wordt ik gelukkig niet fysiek agressief.
Na de operatie heb ik de ziekte van Adisson en dan mag ik al helemaal geen stress meer hebben. Er moet in dat geval dan een noodinjectie gezet worden anders is het in een half uur letterlijk over met Ron. Zei heeft aangegeven die injectie niet te zetten en dat ik dus maar met z'n tweetjes moet komen (begrijpelijk).
Bij mijn gegevens staat sinds vandaag dan ook : Ernstig Ziek.

Pff,,,,,,,Weer een rotstuk om te typen en ik zou zo graag weer eens wat positiefs schrijven.
Op het forum probeer ik nog berichtjes te plaatsen maar het is wel moeilijk door o.a. stemming en constante vermoeidheid terwijl ik toch niet kan slapen.
I'll Be Back zal ik maar zeggen maar dat duurt langer dan gedacht.

Mochten er vragen zijn stuur me dan alsjeblieft een mailtje of plaats
het hier. Aan jullie steun heb ik echt heel veel.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014 0:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Toch een beetje positief:

De laatste dagen aan de salades gegaan en die vallen goed.
Bij de AH hebben ze nu van die kleine bakjes met couscous salade, bulgur en Linzensalade. Smaken prima en ze zijn voor mensen met een G-Bypass mooi voldoende. Zelf bak ik er een eitje bij en dan heb ik voldoende.
Aangezien door de interne spanning mijn eten mbt vast nog steeds vaak verkeerd valt ben ik blij dat dit wel goed gaat.

Voor de zekerheid heb ik wel standaard Modifast en (Griekse) Yoghurt in de koelkast staan en dat gaat sowieso goed. IN de yoghurt doe ik sinds kort een mengelmoesje van moerbessen, Gojibessen, lijnzaad, Chiazaad. Al dat laatste doe ik s'avonds in een bakje water om te wellen.

Morgen heb ik eigenlijk gepland om in mijn eentje naar de sauna te gaan. Even weg van alles en iedereen. Ik neem mijn e-reader en I-Pod mee en dan ga ik lekker slapen/niets doen.

Dadelijk zet ik een film op (even kijken naar de downloads van afgelopen week want er zaten er verschillende goede bij).

Groetjes,
Ron

(die hopelijk binnenkort weer wat lichtpuntjes gaat zien)

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014 0:42    

Reageer met quote
O Ron toch. Wat hebben jullie het zwaar, niet te dragen dus. Daarom vind ik het heel goed, om tijdelijk opgenomen te worden, zodat jullie beiden tot rust kunnen komen.
Ik ken dat, het afreageren op wie je het liefst is.
Als ik mijn man zaliger in de gaten hield, omdat ik zag dat hij zich niet lekker voelde, kon ie razend worden als hoj dat merkte Sip
Van de andere kant vroeg hij me of ik wakker wilde blijven tot hij sliep, als hij zich niet goed voelde. Dus ik begrijp dat het voor jullie beiden, jij de patient en Linda de partner een heel zware periode is en het zwaarste gaat nog komen, dus vandaar, goed die paar weken rust. Ook vind ik het erg dapper van je dat je het ons hier kunt en wilt vertellen Lach .
Fijn dat het eten in ieder geval goed gaat zoals je het nu doet.
Ook bewondering dat je de kracht hebt om in je erntje naar de sauna te gaan. Ik hoop dat dat je goed zal doen, een beetje ontspannen kan.
Ik hoop met jou dat er snel weer eens wat lichtpuntjes zijn.
Tot dan lieve Ron .

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014 0:56    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014 1:00    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Bericht van Linda vrouw van Ron

Ron heeft mij gevraagd even een kort berichtje te plaatsen. De situatie is nl. zo dat Ron vandaag is opgenomen in het Radboud Umc Nijmegen.

De rest van het bericht is bekent bij ons maar weet niet of het hier geplaatst mag worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 19:36    

Reageer met quote
Wens Ron en Linda heel veel sterkte ajb

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 19:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 112 van 134