Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wizz
Weegclubfan voor het leven

Dieet: ZERO carbs - NUL koolhydraten

Reageer met quote
geweldig Linda, hartelijk dank voor de informatie! We zaten allemaal in spanning af te wachten!

Jij ook veel sterkte, de eerste stap is weer gezet!!

Laatst aangepast door Wizz op wo 16 apr 2014 14:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2014 12:36    
Vrouw   GBA

Dieet: Low Carb

Reageer met quote
Hoi Ron,
Ik volg je steeds en vind je zo moedig en optimistisch!!
Hoop dat alles gaat zoals gepland, ennneh:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2014 12:40    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Geweldig nieuws voor jullie .
bedankt voor je berichtje en de groetjesss aan Ron.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 apr 2014 20:31    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Zo fijn om te horen Linda.
Hartelijk bedankt.
Kus voor jullie beiden Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014 0:10    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hoop dat je een goede nacht hebt gehad Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014 7:39    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Bericht van Ron:

hoi Ellen,
op het moment gaat het best goed. tot vanmiddag zijn ze mbv medicatie mijn cortisol kunstmatig hoog aan het houden geweest. nu wordt het redelijk snel afgebouwd en krijgen we een eerste beeld van of en hoe mijn bijnieren het weer oppikken. door de medicatie voel ikme nu dus ookk nog goedd dus eigenlijk een vertekend beeld. het ziek worden en voelen moet dus eigenlijk langzaam gaan beginnen want dat betekend dat de operatie iig geslaagd is. sinds afgelopen nacht is mijn vochthuishouding wel van slag en plas ik veel meer uit dan dat ik bimnnen krijg. scheelt nu telkens ong. 1,2 liter per 4 uur. dit heeft o.a te maken met nieractiviteit enko,mt vaker voor bij Cushing na een hypofyse operatie. ook daar nu een pilletje voor om o.a. shock door snelle uitdroging en natriumtekort te voorkomen. als alles redelijk goed gaat mag ik zondag naar huis. revalidatie kan dan gaan beginnen een grote stap is nu met de operatie gemaakt, het zware traject gaat nu beginnen. ik type nu voor de eerste keer via mijn e-reader en dat is wennen. ook internet op mijn kamer gaat via de monitor typen en dat is niet zo handig. morgen mag ik de afdeling af en kan ik in de centrale hal gebruik maken van eeen gewone pc en toetsenbord. ik ga dan ook een beerichtje plaatsen op het forum. ik heb hele leuke en lieve reacties gehad. zou jij dit bericht misschien willen plaatsen? Linda is nu lekker terug naar haar kamer in het zorghotel. een avondje tv kijken en mischien nog even in de badkuip. iik g nog even t kijken en hoop vannacht te slapen. door het hoge cortisol, het vele drinken en nog meer het plassen afgelopen nacht geheel niet geslapen. vanmiiddag ging de lamp dus uit. voor vannacht krijg ik er wat hulp voor. groetjes vanuit het Radboud waar morgen het zonnetje gaat schijnen en ik naar buiten mag. Woepie!!! Lach Ron
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014 20:00    
Vrouw Weeggegevens   marianc

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Onvoorstelbaar dat je dit nu zo kunt. Maar het zware beter worden moet nog komen begrijp ik.
Fijn dat je al zo snel naar huis mag.
Voorspoedige beterschap Ron Kussen

Mijn dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014 21:50    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Wizz

Dieet: ZERO carbs - NUL koolhydraten

Reageer met quote
ja ongelooflijk dat je nu alweer zo'n bericht kunt typen! Heerlijk dat de operatie in elk geval achter de rug is en dat je morgen alweer van de buitenlucht mag gaan genieten! Veel sterkte en een EMMER vol moed gewenst!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 19 apr 2014 6:52    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
De weg er heen was lang, maar zoals het er nu uitziet was het het wachten waard en is de operatie gelukt.
Nu hopen dat je lichaam alle functies weer overneemt en dat je aan je revalidatie traject kan beginnen.
Dit is in de knip.
Fijne Paasdagen jongen en ook voor Linda alle goeds en straks weer naar het hondje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 apr 2014 7:47    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Bericht van Ron:

Hallo Allemaal,
Hier mijn eerste berichtje na de operatie en om eerlijk te zijn gaat het op het moment best wel goed.
Om te beginnen natuurlijk bedankt voor jullie reacties.

Vandaag is als het goed is mijn laatste dag hier in het Radboud waar ik perfect verzorgt ben. één en al complimenten dus!!!
Morgen na goedkeuring van de Neuro-chirurg en de Endocrinoloog naar huis.

Morgenochtend krijg ik de Endo-prik en wordt mijn nuchter cortisol geprikt. Hierbij gaat het erom dat de waarden op dat moment goed genoeg zijn om naar huis te mogen. Het is dan voor de duidelijkheid dus niet over en gezond verklaard.
Dinsdag krijg ik daarvan de uitslag (telefonisch contact) en dan weet ik hoe ik er echt voor sta. Daarna volgt een week later de eerste normale afspraak weer met mijn Endo en endo-verpleegkundige.

Nu is mijn bloeddruk nog wel heel wisselend.
Gisteren en eergisteren is mijn vochthuishouding nog even goed in de gaten gehouden. Er ging veel meer uit dan dat er in ging (scheelde +/- 1,2 liter per 4 uur) gevaar op uitdroging en ook mijn Natrium was daardoor van slag. De cortisol en Cushing hebben ook invloed op nierfunctioneren en dat blijft ook een aandachtspunt voor de toekomst.
Op de één of andere manier blijf ik best wel druk (spanning) en wordt ik er door iedereen hier van de verpleging op gewezen rustig aan te doen door me een beetje af te zonderen, geen drukte op te zoeken en regelmatig even te gaan liggen. Iets wat moeilijk voor me is Lach. Voor de toekomst moet ik ook daar mijn weg verder in gaan zoeken.
Slapen s'nachts is nog moeilijk en 2 nachten heb ik niet of nauwelijks tot niet geslapen. Heel actief en hier over de gangen aan het wandelen geweest Lach.
Overdag echter wel (te) goed wakker maar wat sloom in mijn hoofd. Gelukkig TV en internet aan bed hier maar typen op een TV scherm valt me vies tegen. Merk ook wel dat het best vermoeiend is achter zo'n scherm of ook nu achter een pc te zitten.

Het cortisol is tot gisteren nog kunstmatig hooggehouden met Hydrocortisol en dar is vanaf vandaag dus ook mee gestopt. Nu dus kijken hoe ik reageer.
Nu dus van hoog naar laag. Dit is het stuk waar ik de meeste spanning om heb. Hoe ga ik me voelen en wat gaat er allemaal gebeuren. Oook tegen de Endocrinoloog en de mensen op Neuro-chirurgie heb ik gezegd dat het heel vreemd is om na een operatie te wachten op het moment dat je jezelf "ziek"gaat voelen want dat zou nu dus juist betekenen dat de operatie geslaagd is. Ik voel me op het moment juist helemaal niet ziek al weet ik wel dat ik het ben. Wordt dus nog moeilijk maar daar krijgen we gelukkig begeleidinig in. (Hoe ga ik om met een chronische ziekte).
Verder wil ik nog extra informatie op gaan vragen bij het NAH (Niet aangeboren Hersenletsel). Cushing valt daar kennelijk ook onder en mbt begeleiding hebben zij trainingen etc...
Hier in het Radboud maar ook bij de GGZ zijn er folders aanwezig dus de in info zal in ieder geval niet verkeerd zijn.

Het is al wel rustiger in mijn hoofd en dat is fijn.
De vergeetachtigheid is er wel en concentratie is ook niet het sterkste punt maar het is ook nog maar net na de operatie.
Wat mij en Linda opvalt is wel dat ik op het moment veel minder heftig emotioneel reageer. Dat kan nog wel aan de medicatie (ophoging kunstmatig Cortisol) liggen maar het is wel prettig. Ben dus beter in te schatten en het is kijken hoe dat dadelijk gaat. Het korte lontje is dus minder.
Merk nu wel langzaam dat er zich weer wat meer spanning (lees spier en gewrichtspijn) in mijn benen op begint te bouwen. Ook een duf/vol gevoel in mijn voorhoofd maar dat schijnt nog te komen van met name de spoelvloeistof. Ik moet goed in de gaten blijven houden dat ik geen metaalsmaak proef of dat het door blijft sijpelen. De komende 2-3 weken mag ik niet/nauwelijks bukken en ook niet niezen of in mijn neus peuteren. Best lastig met een niesbui die ik gosteren had omdat er korstjes vanuit de operatie in je neus los beginnen te komen Lach

Zoals ik al zei is de operatie me echt reuze meegevallen en ik was ook erg blij dat Linda in de buurt was (het Radboudhotel).
Nu door naar deel 2: Het natraject.

Ik zal hier zeker bij gaan houden hoe het gaat en als er vragen zijn stel ze dan gerust.

Groetjes en nog een hele fijne avond.

Ron
(goed verzorgt in Nijmegen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 19 apr 2014 20:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 105 van 134