Onderwerp menu

Forum: Diëten & Dagboeken
Subforum: Atkins dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Sponsor Links

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Sponsor

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Eet dagboek nati780 ( Atkins/Low carb )

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nati780
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins / Low carb

Reageer met quote
Hallo,

Van de week al heel veel gelezen op dit forum en vandaag gestart met Atkins.Verschillende boeken gehaald bij de bieb om deze goed door te spitten en het onder de knie te krijgen. Heerlijk om hier van alles te lezen en "energie" op te doen. Nu kan ik gewoon online bijhouden wat ik gegeten heb! Aangezien ik nu nog een weekje vrij ben is het ideaal om te starten, zo ben ik goed voorbereid voor ik weer aan het werk ga. Daarnaast ben ik ook wel een beetje huiverig voor de eerste dagen qua hoofdpijn /moeheid maar ik zet door !

Wat heb ik vandaag gegeten:

O: 2 gebakken eieren met 1 plak kaas en 2 plakjes ham, 2 bakjes koffie en een flesje water van 500ml

T: Een atkins reep ( stom lees ik net maar er stond alle fases op deze had 3,5 gr koolhydraten erin )

L: 100 gram sla, kwart komkommer, 6 kleine cherry tomaatjes, half sjalotje, 1 hard gekookt ei en 60 gram gerookte kip. Olijfolie en echte mayonaise als dressing. 2 glazen water met lichte aanmaak zonder suikers laag koolhydraat gehalte

D: 100 gram sla, kwart komkommer, 6 cherry tomaatjes, half sjalotje, dressing met olijfolie en mayonaise, 200 gram italiaanse roerbakgroenten, 2 tartaartjes totaal 200 gr , 3 glazen water met hele lichte aanmaak.

Dit was het voor vandaag Verward , heb wel het idee dat ik teveel groenten en sla heb gegeten maar ik zit nu wel lekker vol. Tevens moet ik heel veel plassen dus nu maar gestopt met drinken. Zometeen nog wat researchen in het Atkins boek want ik wil de inductie fase goed doorlopen. Ik ben van mezelf al een vrij grote eter dus ik hoop dat ik het voor vandaag in ieder geval "redelijk "heb gedaan.

Morgen weer een nieuwe Atkins/ low carb dag
Fijne avond
Nati

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 21:56    
Sponsor
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vannacht niet zo goed geslapen, veel moeten plassen en veel hoofdpijn. Nu net begonnen met 1 klein bakje koffie en 1 hardgekookt ei met 2 plakjes ham. Erbij een heel groot glas water. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen.....toch maar een paracetamol genomen voor de hoofdpijn. Later op de dag kom ik terug op mijn menu van vandaag......

Iedereen veel succes vandaag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 9:56    
Vrouw Weeggegevens   Emy
Ervaringsdeskundige Lowcarb

Dieet: lowcarb

Reageer met quote
Hoi Nati,

Welkom bij het Atkins forum!
Goed dat je een start maakt, en goed dat je ook de boeken leest!

Je hebt al een goed gewicht, dus het kan zijn dat je met Atkins niet zoveel gewicht verliest. (wil je niet teleurstellen!)
verder heeft Atkins het over minstens 300 gram groente, waarvan MAKS 100 gram gekookt/gebakken etc. Dus 200 gram roergebakken, zou volgens Atkins aan de vele kant zijn.

Dr atkins had het niet zo op tomaten, uien en reoen in de inductie, maar de new you Atkins, het nieuwste boek, doet hier neit moeilijk over. Dus kijk hoe het werkt voor jou.

Gezien het feit dat je al een gezond gewicht hebt, kan het zijn dat het afvallen minder is, maar je bloedsuiker zal regelmatiger worden en voor je lijf is het goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 11:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hai Emy,

Leuk dat je reageert, moet eerlijk bekennen dat ik met veel plezier zo nu en dan jouw dagboek lees, wat doe je het goed! Ik ben mij ervan bewust dat ik wellicht niet zoveel of snel zal afvallen maar inderdaad het is gezond voor je lichaam. Tja ik ben ook nou eenmaal gek op groente/rauwkost hihihi maar nu netjes alles aan het wegen en dus ook bosuitjes gehaald zag dat dit beter was/is.

Eten vandaag:
o: 1 hardgekookt ei met 2 plakjes ham, 2 koffie, 1 groot glas water
T: 2 olijven op de markt, 1 koffie , 1 glas water
L: 80 gram sla, 80 gram komkommer, 1 bosui, 100 gr gerookte kip, 5 cherry tomaatjes, olijfolie, 1 theelepel mayo en peper en zout !2 glazen water
T: 5 olijven , 50 gram gerookte kip en 1 gevuld ei

Drinken vind ik wel lastig vandaar de limo ook erbij gekocht om toch een kleurtje te krijgen in het water. Vanavond nog even kijken wat ik ga eten ik heb van alles in huis dus het zal wel goedkomen denk ik!

De boeken die ik nu lees zijn:
- Een leven lang Atkins
- Atkins voor beginners
- Atkins snel en makkelijk kookboek

Ook heb ik het gratis welkom pakket aangevraagd 2 dagen geleden dus daar wacht ik nog op! Vooralsnog geen honger en heerlijk aan het eten. Volgende week zal ik mijn gewicht insturen! Ben benieuwd!

Veel succes nog, hou vol en tot op het forum

Nati

Laatst aangepast door Nati780 op wo 04 jan 2012 19:34, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 14:01    
Vrouw Weeggegevens   Naatje38
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: GOK

Reageer met quote
Hey Natie780,

We hebben vandaag gezellig allemaal gezonde boodschappen gedaan! Ik geloof er in dat we ons in ieder geval beter gaan voelen. We krijgen nu al energie van het alles uitzoeken over wat is goed en wat niet.

Ik steun je en de mensen hier ook!

Zet 'm op!

Dikke KUS!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 14:47    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
een leven lang Atkins, dat is de beste vind ik zelf en de kookboeken zijn goed voor ideeen.
Goed dat je ze gaat lezen!

Een ritme vinden voor je lijf is altijd moeilijk. Bij atkins gaat het veel om het leren kennen van je lijf.
Let er wel op, dat dit meer een levensstijl is, dan een snel dieet. Als je met Atkins niet alle fases doorloopt, maar weer gewoon gaat eten, dan ga je vaak zo weer omhoog in gewicht.

Zelf heb ik het naar mijn zin met Atkins en het blijft een levenskeus voor mij. (ook na overleg met de huisarts)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 15:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ja precies een levensstijl, ik ben voornemens om dit te blijven doen en dan dus ook netjes alle fases doorlopen en dan "mijn ace" vinden. Het is sowieso goed voor mij ( voor iedereen natuurlijk) om eerlijke, pure en gezonde voeding te eten m.n omdat ik last heb van pds. Ik ben vaak veel te makkelijk waardoor ik van alles eet waar ik last van krijg in mijn darmen. Heerlijk om nu eens heel bewust bezig te zijn met eten. Ik merk dat ik wel moe en lichte druk in het hoofd heb maar gewoon weer even inloggen op weegclub qua inspiratie en afleiding, ook wat lezen in de atkins boeken en het komt goed.

Vergat erbij te melden dat ik ook multi vitamines slik en (Colon Rein ) darmreiniger standaard in huis heb

Vanaf maandag weer werken dus dan hoop ik goed voorbereid te zijn vandaar dat ik er nu maar een soort van "studie " van maak om niet in de welbekende valkuilen te stappen!

Ik heb je foto's gezien in je fotoboekje , wauw ! Je ziet er goed uit zeker als je de eerste en laatste foto vergelijkt. Top

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 15:33    
Vrouw Weeggegevens   Yuriko
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten + sporten

Reageer met quote
Hey Nati!
Wat leuk dat je ook net begonnen bent met atkins Uitlachen Kan ik je mooi een beetje in de gaten houden Erg blij

Misschien komt de hoofdpijn doordat je te weinig zouten binnenkrijgt, misschien dat elke dag een koolhydraat-arm bouillionnetje (welke niet zout-arm is) zal helpen?

Veel succes iig Erg blij

A balanced diet is a cookie in each hand Erg blij

De weg naar succes is bezaaid met talloze verleidelijke parkeerplekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 16:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oke, vandaag de dag vrij goed doorgekomen wel een aantal tussendoortjes genomen. Daarnaast ook de sojapannekoeken gebakken ik haal er 6 uit het atkins recept. Ik heb ze als volgt belegd, insmeren met klein beetje roomkaas, klein beetje sla erop , ik had kippegehakt gebakken met knoflook, bosuitje, klein beetje sambal en wat bouillonpoeder voor de smaak. Dit op de rauwkost gedaan en toen opgerold ! Heerlijk !

Eten vandaag:
o: 1 hardgekookt ei met 2 plakjes ham, 2 koffie, 1 groot glas water
T: 2 olijven op de markt, 1 koffie , 1 glas water
L: 80 gram sla, 80 gram komkommer, 1 bosui, 100 gr gerookte kip, 5 cherry tomaatjes, olijfolie, 1 theelepel mayo en peper en zout !2 glazen water
T: 5 olijven , 50 gram gerookte kip en 1 gevuld ei
D: 2 soja pannenkoeken a 2 kh per stuk, gevuld met 50 gram sla, klein beetje roomkaas en 150 gram kippegehakt !

Straks nog een klein kippepootje om te snacken en ik neem nog wat blokjes kaas, zit nog niet aan mijn 100 gram! Hopelijk vroeg naar bed ....fijne avond

Succes allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 19:39    
Vrouw Weeggegevens   Emy

Reageer met quote
Heerlijk dagmenuutje neergezet Nati!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2012 19:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 1 van 10