| Auteur |
Bericht |
Annieta Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 2276 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: gelderland
|
|
Na een heel mooi behaald streefgewicht vorig jaar ben ik helaas weer heel veel aangekomen. Vorig jaar zomervakantie ging het fout en het lukte me niet om weer goed op de rit te komen. De afgelopen periode heb ik heel veel diëten uitgeprobeerd. Ben begonnen met "gezond eten" maar at veel en veel te veel warm eten. Toen maar aan de GOK. Ook dat was een blauwe maandag, daarna toch maar weer 6x met Cohen begonnen en even zovaak weer afgehaakt na een week. De moed zakte me echt in de schoenen en de weegschaal werd steeds vervelender. Regelmatig zat ik hier weer op het forum te lezen maar door valse schaamte zette ik de pc maar weer uit en nam nog wat lekkers. Inmiddels had ik op het forum hier ook gelezen dat er een boek bestaat van Beck waarin je leert om je gedrag zodanig te veranderen dat je welk dieet dan ook kunt volhouden en nog belangrijker daarna ook op gewicht kunt blijven omdat je hebt geleerd om op een andere manier te denken. Ik baalde zo van mezelf toen ik 2 weken geleden zag dat de weegschaal weer op 89,5 kg zat dat ik dat boek heb besteld en hier uit de boekenkast het boek van Sonja Bakker voor de dag heb gehaald. De afgelopen 2 weken heb ik nauwgezet de menu's van SB gevolgd en de opdrachten uit het boek van Beck gedaan. Het resultaat is dat er nu in 2 weken tijd zonder moeite 5 kg af is. Voor mijn gevoel heb ik de motivatie nu weer helemaal terug. Daarom wil ik ook graag weer deelnemen op dit forum, gewoon als stok achter de deur en om ervaringen uit te wisselen. Deze keer moet het gewoon blijvend lukken. Vanaf vandaag wil ik mijn menuutjes ook regelmatig hier op gaan schrijven.
Mijn plannen voor het pinksterweekend zijn als volgt:
zaterdag:
ontbijt: 1 volkoren pistolet met halvarine en americain filet, 1 cracker met halvarine en vruchtenhagel, 1 glas water, 1 thee
tussendoor: 1 plakje indische cake, koffie
lunch: 1 italiaanse bol met appel en mozzarella (recept SB) 1 glas water
t: bakje gemengd fruit, 1 glas water, koffie
diner: 150 oosterse stoofpot (recept SB) en 125 gr zilvervliesrijst, schaaltje rauwkost, 1 water
t: 1 glas rosé, 2 glazen water, 2 koffie
zondag:
o: 2 crackers met halvarine, pindakaas en halvajam, 1 glas optimeldrink, 1 water, 1 koffie
t: 15 druiven, 1 glas optimel
l: 1 italiaanse bol, 1 omelet, 1 water
t: 1 evergreen, 2 water, 1 koffie
d: 1 portie salade du chef (recept SB), 1 stuk ciabatta brood
t: 1 rosé, 3 toastjes americain filet, 1 water, 2 koffie
maandag:
we gaan naar de verjaardag van mijn schoonvader en eten hoogstwaarschijnlijk daar chinees ik heb mijn ontbijt en lunch hierop aangepast
o:250 kwark, water, thee, koffie
t:water en koffie
l:2 crackers, 30+kaas, tomaat, 1 appel, 1 glas optimeldrink, 1 water
t: 1 klein gebakje, komkommer, tomaat, koffie, water
d: klein beetje chinees, ik probeer te schatten op ongeveer 225 gram in totaal, water
t: water, koffie
Allemaal fijne dagen en veel succes met lijnen
Annieta |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 22:05 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 31-1-2004 Berichten: 25592 Dieet: Gezond eten met minder kh Woonplaats: Amersfoort
|
|
Hallo Annieta,
welkom terug ik heb je dieet al aangepast naar Sonja Bakker voor je, wens je heel veel succes |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 10:05 |
|
 |

Geregistreerd op: 4-6-2009 Berichten: 2276 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: gelderland
|
|
Wat lief van je! Ik durfde het eerlijk gezegd niet meer te vragen . Bedankt
groetjes Annieta |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 10:53 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 31-1-2004 Berichten: 25592 Dieet: Gezond eten met minder kh Woonplaats: Amersfoort
|
|
Doe niet zo mal we weten allemaal hoe moeilijk het is om iets te vinden waar we mee afvallen.
Succes meid en als je toch iets anders wil hoor ik het wel van je  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 10:56 |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 13:17 |
|
 |

|
|
Het weekend is altijd het lastigste deel van de week voor ons lijners.
Deze dag is tot nu toe helemaal volgens plan gegaan. Vanavond krijgen we vrienden op visite. Ik heb allerlei lekkers in huis gehaald en heb me stellig voorgenomen dat ik alleen wat stukjes komkommer eet. Dat moet gaan lukken. Volgens SB mag ik vanavond nog wel een glaasje rosé dat ga ik zeker nemen met het nodige water erbij.
6 juli hopen we op vakantie te gaan naar Portugal en ik wil gewoon lekker slank op vakantie. Heb nu al als doel gesteld dat ik in de vakantie maximaal 1kg aankom. Ik neem het SB en het Beck boek gewoon mee!
Fijn weekend voor iedereen!
Gr Annieta |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 18:26 |
|
 |
Kaktus Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-11-2009 Berichten: 1346 Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)
|
|
Hey Annieta,
heerlijk dat een combinatie van Sonja en Becks bij je past. Toch nog gevonden wat bij je past en wat voor jou vol te houden is.
En natuurlijk het belangrijkste: wat resultaat oplevert!
Mag ik vragen waarmee je vorige keer op gewicht bent gekomen?
Heel veel succes met het bereiken van je streefgewicht voor je vakantie.
Groetjes, Kaktus |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 19:25 |
|
 |
Kaktus Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-11-2009 Berichten: 1346 Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)
|
|
Zie net je reactie in mijn dagboekje. Dank je wel.
Mijn methode tegen snaaien is om niks in huis te hebben...
Ik had het vannacht wel erg moeilijk met al het lekkers wat er op het werk was, maar ik heb eraf kunnen blijven! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 19:46 |
|
 |

|
|
Als je niks in huis hebt kun je inderdaad ook niks nemen. Dat is wel heel handig. Ik vind dat je enorm trots op jezelf mag zijn!
Ik heb hier nog een man en 2 kids die het er niet mee eens zijn als ik niets meer in huis haal wat lekker is Zeker in het weekend hebben die wel zin in wat lekkers . Visite is net weg en ik heb me gelukkig aan mijn plan gehouden. (geen gebak, geen toost maar koffie, water en komkommer. en natuurlijk rosé) Ben nu wel een beetje teut van de rosé maar slaap daar straks vast goed op
Het boek van Beck is voor mij wel een steun in de rug, ik merk dat ik wel sterker wordt om vol te houden door te doen wat zij schrijft.
Nog even achter de wii en dan lekker naar bed.
O ja, de vorige keer zat ik op iets boven de 73. Toen deed ik Cohen. Ik kwam toen van 93,5.
Groetjes Annieta |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 11 jun 2011 22:58 |
|
 |

|
|
Vandaag ook weer helemaal goed doorgekomen. Vooral in het weekend is dat zo moeilijk en dit geeft toch wel een heel goed gevoel. Ik verheug me wel op het "ingeplande" gebakje en de chinees van morgen. Meestal eet ik veel te veel van de bami en nassi met al die lekkere gerechten erbij. Maar mijn plan voor morgen staat vast en ik wil gewoon een klein beetje waar ik dan heel erg van ga genieten.
Morgenavond weet ik of me dat gelukt is  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 12 jun 2011 22:42 |
|
 |
|
|
|