Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Dr. Frank : chocoladetaart

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Emilie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-10-2012
Berichten: 2828
Dieet: Dr Frank


  Reageer met quote
Chocoladetaart Dr. Frank Low Carb
Datum: 30 mrt 2010, 12:02Ik ben het laatste half jaar 30 kilo afgevallen met een ander eiwitdieet.Omdat de zakjes mij de neus uitkwamen en ik graag leuke tips opdoe ben ik met dr Frank begonnen voor de laatste 10 kilo(wel op mijn eigen manier)Deze chocoladetaart is een blijvend succes,zeer laag in de kh en lekker voor Pasen!Snijd hem in 10 stukken,elke paasdag een punt!
Vet een taartvorm van ong 25 cm in of beleg de bodem met vetvrij papier.
Splits 3 eieren doe het eiwit in een aparte kom en mix dit stijf.
Doe nu in de kom van de ei-dooiers het volgende:
mespunt zout en witte peper,1 tlp kardemon pdr,1 tlp gember pdr,1 tlp kaneel,4 volle eetlepels cacao,1 tlp bakpoeder,100 ml sojamelk,(rode pak),3 eetlepels sojaroom,1 tlp vanille pdr of essence,125 gr zachte boter,200 gr amandelmeel,25 ml natrena vloeibaar.
Mix dit alles 4 minuten op de hoogste stand,schep nu het stijfgeslagen eiwit erdoor.Schep dit mengsel in de ingevette taartvorm,garneer met halve amandelen.
Bak de taart in 45 min op 160 graden.Eet de taart koud,z.n kun je er een toef slagroom gezoet met zoetstof bij doen,ook kun je punten invriezen!!Heerlijk!!
totaal aantal koolhydraten voor de hele taart is 13,dus 1,3 koolhydraat per punt!!
Omdat dit recept al erg lang op het forum staat heb ik hem speciaal voor de aanstaande kerst naar boven gehaald!
Het is wel grappig dat dit recept onder allerlei namen met vermelding van mijn
naam op dit forum staat!
Ook lees ik als bronvermelding fijn lijntje , heus dat klopt niet.
Ik heb dit recept rond 1997 helemaal zelf bedacht voor een kookboek.
Ik wens jullie allen heel fijne en smakelijke feestdagen toe en vooral een gezond en gelukkig 2011.
liefs Truus
Bron:Truus

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 mrt 2013 22:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1