Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

diabetisch 2 en koolhydraadarm dieet. niet lekker worden

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   hanneke53
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Wie weet wat ik hier aan kan doen.
Vanmorgen werd ik helemaal niet lekker na het ontbijt.

Ik neem altijd smorgens mijn metfomine pil in daarna ontbijten. Kwark met noten en een klein beetje honing.
koffie of thee.

Maar nu merk ik al een paar dagen dat ik een half uurtje daarna, begin te trillen en zweten.
Volgens mij komt het door het dieet. Wie heeft hier ervaring mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015 18:28    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als je medicijnen slikt die je bloedsuikerspiegel verlagen, moet je ook je voeding daarop aanpassen. Overleg liever met je diabetesverpleegkundige of je huisarts!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 11:39    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Als je medicijnen slikt die je bloedsuikerspiegel verlagen, moet je ook je voeding daarop aanpassen. Overleg liever met je diabetesverpleegkundige of je huisarts!

Klopt maar daar hoef ik voorlopig niet heen. Ik ga zelf morgen een half pilletje nemen ipv een hele kijken wat er gebeurt.

Bedankt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 11:44    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Je kunt toch de telefoon pakken en het even vragen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 12:16    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Je kunt toch de telefoon pakken en het even vragen?

hahahahaha, Nee dat gaat niet zo simpel bij ons.Je moet eerst een telefonisch afspraak maken. En dan mag je blij zijn als je drie dagen laat mag bellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 18:17    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Hanneke, kun je zelf een b.s. dagcurve prikken? Dan kun je zien of je bloedsuikerspiegel plotseling stijgt of daalt toch? Lach

Ik zou niet op eigen houtje medicatie gaan veranderen hoor, inderdaad eerst even contact zoeken met je behandelend arts of diabetes verpleegkundige. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015 1:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee ik hoef niet te prikken omdat ik maar licht verhoogt had.
En ik uit voorzorg medicijnen slik.

ik ben nog nooit boven de 8 geweest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015 8:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Misschien kun je wel zonder medicatie nu, maar ik zou het wel eerst et je behandelaar opnemen. Safety first immers. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015 15:00    
Vrouw Weeggegevens   Funnyfish
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatbeperkt dieet

Reageer met quote
Het is wel een oud draadje maar ik wilt toch reageren voor de meelezers. Ik slik ook metformine ivm diabetes type 2. Verder plenty ervaring ivm 2 ouders en een echtgenoot met diabetes (2 met insulineafhankelijkheid). Ik spreek uit ervaringsdeskundigheid maar ben geen medicus.

Ik ben het helemaal met de andere posts eens dat je dit met je diabetesverpleegkundige moet bespreken. Maar ik wil er toch iets over zeggen.

Trillen kan zweten kan wijzen op een laag glucosegehalte. Vrouwen staan 's ochtends wel vaker iets hoger en dan kan je een dip krijgen wanneer je te weinig voeding binnenkrijgt met je ontbijt. Honing neem je snel op maar de rest is langzaam. Als een laag glucosegehalte het probleem is, zou iets meer honing de oplossing zijn. Dat is een kwestie van proberen. Niet teveel want dan schiet je glucose weer omhoog!

Verder kan metformine ook op de darmen werken. Wanneer je darmen onrustig worden kan je daar ook zweterig/trillerig van worden. Voor mij werkt het het best om de metformine na de maaltijd te nemen want dan komt het niet in de lege darmen terecht.

Grts,
Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 22:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1