Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

December challenge. Positief gedrag beloond.

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nou Odette even rust neemt 💤💤💤, open ik even de december challenge. 🎄🎄

Dit is de 13de editie van de positief gedrag beloond challenge. Een heel jaar zijn we al bezig met onszelf te belonen, onszelf en anderen te motiveren. En met succes!!
Doe je ook mee?

Even de spelregels:

Gewicht is even niet belangrijk.
Het gaat erom dat je positief gedrag beloond.

Maak voor jezelf een schema waarbij je je eigen positieve gedrag noteert. Dit kan een Excel bestandje zijn, maar ook gewoon een stuk papier of schriftje of in je telefoon.

Je bedenkt wat je aan positief gedrag zou willen belonen. Dat kan zijn je aan je (eet)plan houden, dagelijks sporten/bewegen, op tijd naar bed/je rust inplannen of zelfs gedrag wat niets met de lijn te maken heeft (bv dagelijks iemand (jezelf) een complimentje geven)

Bij aanmelding graag even aangeven wat je persoonlijke doel is.

Je kunt eventueel jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen als je een bepaald aantal "punten" hebt gescoord.

Verder is het natuurlijk de bedoeling dat je regelmatig doorgeeft hoe het gaat.

Veel succes...
P.s. Het sprintje sluit op 30 november.

Laatst aangepast door Anneke69 op wo 22 nov 2017 13:02, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017 12:43    

Reageer met quote
Hadden we in november de pepernoten bonus ,
in december gaan we voor de oliebollen bonus. Geen n oliebol, dan extra bonus 30 🎄en weeg ik op 1 januari 68 kilo nog twintig 🎄 erbij. Totaal wil ik 200 🎄🎄🎄halen.
Wie doet er mee❓
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Graag doe ik weer mee. Fijn Anneke, dat jij het stokje zolang van Odette overneemt!

Mijn doelen en beloningen ga ik nog even bedenken. Ik ben nog volop bezig om het voor november voor elkaar te krijgen...

Dit is een superleuk sprintje, wat erg motiveert als je kleine stapjes wilt zetten en een positieve benadering zoekt.
Nieuwelingen, ook van harte welkom om mee te doen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017 15:10    

Reageer met quote
ja, ik ben ook nog druk bezig om de 200 🍁🍁 van november te halen.
December worden het kerstboompjes. 🎄🎄
Eigenlijk is december de moeilijkste maand. ☹️ Dus ga ik een goed plan maken. Zodat ik op 1 januari 68 kilo weeg en mij beloon met een paar mooie zilveren oorbellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: do 23 nov 2017 21:16    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik doe graag mee!
Ik heb me ten doel gesteld om...

1* Mijn eetplan aan te houden zo goed mogelijk
2* Zoetigheid vermijden.
3* Minstens 3 dagen per week 10 minuten mediteren per dag OF 10 minuten yoga-oefeningen doen.
4* Minstens 5 dagen per week om 11 uur in bed liggen.
5* Minstens 3 dagen per week 'extra' beweging nemen, minimaal 15minuten (bovenop de 'gewone' beweging).

En: 6* Een duidelijk eetplan te maken voorafgaand aan Kerst en Oud en Nieuw, met dan wel wat extra's erin maar wel structuur.

Voor doel 1 t/m 5 kan ik 1 punt per keer dat ik het haal, krijgen (doelen 1 t/m 5).
Voor doel 1 kan ik 2 punten extra halen per dag.
Voor doel 6 krijg ik 15 punten.
Houd ik het plan voor de feestdagen aan, dan krijg ik per feestdag (Kerst 1, Kerst 2 en Oudjaar) 15 punten.

Dwz dat ik maximaal 300 punten kan halen. Moet nog even nadenken over wat de beloningen per x aantal punten zullen zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2017 14:20    

Reageer met quote
Nicky fijn dat je meedoet. In december zullen we elkaars steun hard nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2017 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Dank je wel Anneke!

Heb met mijn man gesproken... we gaan ALLEBEI ons best doen wat betreft op tijd naar bed en als dat lukt, is de beloning, in februari, een weekendje weg....
Beloning voor de andere doelen ben ik nog niet uit...

Gisteren alvast 6 punten verdiend...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017 15:56    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Nicky, goed dat je hier aanhaakt! Je hebt een mooi plannen gemaakt, samen met je man!

En voor alle andere bekenden: Ik wil ook graag meedoen. Hoewel mijn gewicht al een tijdje stabiel is, vind ik deze twee laatste maanden van het jaar wel erg uitdagend wat lekkers betreft.

Ik heb een paar plannen/doelen bedacht...
Ik wil in ieder geval dagelijks meer beweging inplannen. Dat betekent niet alleen 'even' wat boodschappen halen op de fiets, maar ook nog een extra rondje maken door of om het dorp.
Verder wil ik doorgaan op het gebruiken van minder suiker, al ben ik daar al een hele tijd mee bezig.
Ook mogen we wel eerder naar bed. Het is meer regel dan uitzondering dat we er nog net voor twaalf uur in liggen. Ik denk dat het beter is dat ik wat meer uurtjes slaap pak vr middernacht
Dan mijn menuplanning. Daar blijk ik me aardig (onbewust) tegen te verzetten. Ik maak mijn plannen wel, maar houd me er heel vaak niet aan. Dat is wel een dingetje. Natuurlijk is het geen ramp en 'vergaat de wereld' er niet door, maar het is wel een puntje van aandacht waar ik in deze sprint eens goed naar wil kijken: of ik me er helemaal niet aan houd, of ik het deels volg of dat ik het gewoon goed kan volgen.

En waarmee ga ik mezelf dan belonen?
Dat weet ik nog niet, want ik heb 'alles' wat mijn hartje begeert.
Dus daar moet ik nog maar eens even over nadenken en daar kom ik later nog op terug, net als de manier waarop ik het bij wil houden. Ik heb daarnet een schemaatje in Excel gemaakt met een eenvoudig puntensysteem, bv. bij mijn menuplanning: menu gepland: 1 punt, gedeeltelijk gevolgd 2 punten en helemaal goed gelukt 3 punten.
Maar eens een paar dagen uitproberen en dan maar hopen dat ik net zo enthousiast word als jij Geke! Ik ben benieuwd!

Ik hoop dat het een leuke sprint wordt en wens ons allemaal veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017 16:57    

Reageer met quote
Gezellig Dymphie dat je ook mee doet.
December is toch wel de moeilijkste maand.
Als we met zn allen die goed doorkomen, zullen we zeker een fijn gevoel daar over hebben. Niet chagrijnig, van teveel eten, maar trots dat het gelukt is. 🤩😇👍🤗
@Nicky leuk dat je man ook mee doet. Met zn tween sta je sterker. Het gaat ons gewoon lukken‼️
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017 19:32    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Hoi Anneke,
Ik denk dat ik aan dit sprintje mee wil doen. Maar ik begrijp alleen het beloningssysteem nog niet helemaal Schaam Schaam
Ik heb 2 punten waar ik zeker aan moet werken. Dat is toch wel genoeg voor 1 maand?

groetjes,
Liesbeth

Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 20:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14