| Auteur |
Bericht |
Lydia Mega Weegclubfan

|
|
Hoi allemaal,
Ik heb aan een sprintje mee gedaan voor de kerst en toen kwam het idee om een leuke babbel hoe te maken en daar over vanalles en nog wat te kletsen.
Ik heb lopen verzinnen voor een naam en opeens kwam ik op het idee om het de theemutsen te noemen omdat ik meestal alleen smiddags achter de pc zit en dan altijd thee drink.
Dus ik heb de thee gezet met een koekje erbij dus kan de visite komen.
 _________________ Groetjes Lydia
Ik blijf kilo's kwijtraken, Maar ze weten me telkens weer terug te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 18:28 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
Cahira Vaste Weegclubfan

|
|
Mooi, schenk mij maar een kopje thee in. Ik lust wel een bakje. En ik houd van babbelen.
Ik zat vanmiddag ook achter de pc, maar heb toen geen thee genomen maar koffie. Ik moest even een beetje bijtrekken. Ik ben gisteren carnaval gaan vieren en was nog een beetje duf.
En dat terwijl ik moest leren voor het proefexamen van mijn cursus, dat is morgenavond.
Hoe is het verder met jou?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Zijn er nog meer mensen uit het zuiden die carnaval vieren?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 20:59 |
|
 |
Farfallina Super Weegclubfan

|
|
Thee staat al naast me dus ben er helemaal klaar voor.
Ik kom niet uit het zuiden dus vier geen carnaval. Heb wel een aantal bekenden die in het carnavalgebied van het westen wonen. Alleen hebben ze het nog steeds niet voor elkaar gekregen dat ik meega. Het lijkt mij niets dat "verkleedgedoe"._________________ Pain is temporary. Quitting lasts forever (Les Mills)
Pain Is Temporary Pride Is Forever (Don Diablo)
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 21:13 |
|
 |
Cahira Vaste Weegclubfan

|
|
Ach ja, dat verkleden.
Ik woon in Bergen op Zoom, hier doen we het weer op een geheel andere manier. Wij verkleden ons niet als een bepaald iets of iemand zoals dat in veel plaatsen wel gebeurd.
Wij doen het op de ouderwetse manier. Vlak na de tweede wereldoorlog hadden mensen geen geld voor maskers e.d. Ze verkleden zich toen door vitrage (hier gordijnen genoemd) van het raam af te halen en om te doen. De mannen hadden gewoon hun boerenkiel aan. Verder nog allemaal een rode zakdoek (die iedereen in de kast had liggen) en een hoedje met wat prullaria op en klaar waren ze.
En zo doen we het nu nog steeds hier. Ach ja, raar volk ;-)
Het is maar net waar je mee bent opgegroeid, maar ik kan me voorstellen dat als je van boven de rivieren komt dat je het maar vreemd vind dat het gehele zuiden dagenlang op zijn kop staat._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 21:29 |
|
 |
Mirjam29 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 14-9-2008 Berichten: 1272 Dieet: gezond eten Woonplaats: groessen
|
|
Wij vieren ook carnaval....lekker makkelijk in boerenkiel.
Altans een variatie daarvan....kleurrijker
Mijn man heeft jaren een wagen gebouwd, maar dat doet hij al een tijdje niet meer. Wel rijdt hij nog steeds de wagen tijdens de optocht. Mijn zoon van 7 jaar heeft met een groepje dit jaar een wagen gebouwd (met hulp) En omdat we ze te jong vinden om alleen te lopen loop ik met nog een moeder ook mee. Maar dit doen we wel met een nummer, want als je toch mee moet lopen kan je beter ook deelnemen aan de optocht
We zijn er nog erg druk mee maar ik heb er ook steeds meer zin in.
Het word wel een carnaval zonder drank voor mij, lekker hossen en hopelijk ook nog afvallen
Groetjes van Mirjam |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 feb 2010 12:44 |
|
 |
Lydia Mega Weegclubfan

|
|
Hoi Allemaal,
Goh wordt al lekker gezellig zo.
Nee aan carnaval doen wij hier niet, ik woon in de buurt van Rotterdam en daar vieren we dat niet zoals bij jullie. Ik hoop dat je het erg leuk hebt gehad en lekker heb kunnen hossen en niet te vergeten drinken natuurlijk.
Dat verkleden vind ik ook maar niks, maar die optochten zijn altijd wel weer heel leuk om naar te kijken. Leuk Mirjam dat je met je zoontje mee loopt in de optocht ik hoop dat je zoontje in de prijzen valt.
Wat voor een cursus doe je Cahira, en lukt het een beetje het leren want vanavond is je proef examen en die moet je natuurlijk wel goed doen ik duim in ieder geval voor je._________________ Groetjes Lydia
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 feb 2010 16:59 |
|
 |
sweetie0123456789 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 23-7-2009 Berichten: 4042 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: België
|
|
Hallo,
Voor mij ook graag een kopje thee ! Nee, aan carnaval doen we hier ook niet hoor . In andere streken wel (Aalst bijvoorbeeld).
Succes Cahira, welke cursus doe je? Ik heb studeren altijdontzettend leuk gevonden ! Ik duim ook hoor! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 feb 2010 22:34 |
|
 |
Cahira Vaste Weegclubfan

|
|
Pfff, ik ben eindelijk thuis en zit nu lekker voor de tv en achter de laptop. Maandag is echt een drukke dag. Eerst was het megadruk op het werk, want mijn collega was ziek. Na het werk snel een boterham en omkleden, want om 7 uur moet ik op de tennisbaan staan. Vervolgens daar snel omkleden om naar de cursus te gaan. Pffff, ik ben blij dat ik de dag weer overleefd heb.
Leuk om te lezen dat andere mensen ook zo'n zin hebben in de carnaval
Ik doe op dit moment een cursus powerpoint. Het proefexamen vanavond ging volgens mij wel goed. Ik krijg als het goed is morgen te horen wat het cijfer van de proeftoets was, dus dan weet ik hoe ik het gedaan hebt en hoe hard ik nog moet leren deze week.
Ik ben er echter niet echt blij mee dat het examen volgende week middenin de carnavalstijd is!!! Gelukkig mag ik het om 7 uur al maken, dan heb ik daarna nog tijd om de stad in te gaan, want de maandagavond is bij ons altijd het gezelligst._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 feb 2010 0:00 |
|
 |
Chrisv Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 22-6-2008 Berichten: 1166 Dieet: 40 punten dieet Woonplaats: Limburg
|
|
Goeiemorge theemutsen, ik lust ook wel een kopje
Ja, die carnaval...ben er ook klaar voor! Alleen voor a.s. vrijdag weet ik nog geen outfit. We hebben personeelsbal met als thema "Kaaje kak" oftewel overdreven (nep)sjiek. Met een maatje meer vind ik het vaak moeilijk om iets te vinden. Hoe doen de andere carnavalisten dat?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 feb 2010 10:50 |
|
 |
Lydia Mega Weegclubfan

|
|
Hoi hier ben ik weer met mijn pot thee naast me.
O wat leuk Cihira cursus powerpoint ik heb vroeger op school een cursus informatieverwerking gedaan en daar zat van alles bij.
En heb je dit nodig voor je werk of vind je het gewoon leuk om te hebben?
Leuk he zo’n drukke dag met s`avonds sporten daarom sport ik thuis, ik doe van alles met de WII Fit en het ballans bord erg leuk om te doen en op de woensdag gaan we weer aqua joggen vind ik ook erg leuk.
Chrisv het is wel een erg leuk thema hoor.
Met een mooie jurk aan en hoge hakjes je haar in de plooi en een sigaret aan zo’n stokje met handschoentjes ben je volgens mij al erg sjiek.
Ik zou het anders ook niet weten. succes met verzinnen_________________ Groetjes Lydia
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 09 feb 2010 15:17 |
|
 |
|
|
|