Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Info: Dr. Frank dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

De 4 fasen van het Dr. Frank dieet

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11936
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
De 4 fasen van het Dr. Frank dieet.

Houd er rekening mee dat je het Dr. Frank Dieet maar tien weken achter elkaar mag volgen. Daarna moet je overstappen naar het weer toevoegen van meer vezels en koolhydraten aan je dagelijkse voeding. Het is dan zaak dat je stabiel op gewicht blijft. Na ongeveer 3 maanden kan je het Dr. Frank Dieet weer volgen om de overige kilo's af te vallen.

Dat je moet stoppen na 10 weken staat er natuurlijk niet voor niets.

Het Dr. Frank Dieet is een uitstekend dieet om gewicht te verliezen.

Als dat is gelukt, volgt er een periode, waarin dat bereikte gewicht zich moet stabiliseren.

Het Dr. Frank Dieet kun je indelen in 3 fasen:

*1) De afslankfase;

* 10 weken een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet;

*2) De overgangsfase;

* 5 weken weer koolhydraten, vezels en minder eiwitten aan je dagelijkse voeding toevoegen.

*3) Stabilisatiefase.

De stabilisatiefase (3) is eigenlijk geen dieet meer, maar "Je nieuwe leefstijl en een permanente gedragsverandering".

Houd er rekening mee dat je 2 kg kunt aankomen.


Afvallen is niet gemakkelijk, dat snappen wij en daarom hebben we 4 fasen ontwikkeld om jouw streefgewicht te behalen zonder hongergevoel. Het dieet is gebaseerd op een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Het voordeel van eiwitten is dat deze een vol gevoel geven, waardoor je geen hongergevoel hebt en deze zorgen voor minder verlies van je spiermassa, waardoor je optimaal kunt blijven presteren.

Lees hieronder meer over de 4 fasen van het Dr. Frank Dieet.

Fase 1: Nieuw eetpatroon.

Met de start van je dieet (eerste 1 ŕ 2 weken) moet je lichaam wennen aan je nieuwe eetpatroon. Al snel zal je merken dat de eerste kilo's verdwijnen. Vanwege deze veranderingen moet jij je mentaal ook aanpassen om er voor te zorgen dat je het nieuwe eetpatroon blijft volhouden en je niet het verlangen krijgt om te snacken.

Fase 2: Afvallen.

In deze fase is het belangrijk dat je vooral vet gaat verbranden. Met het eiwitdieet houd jij je spieren in takt, waardoor jouw verbranding hoger zal zijn dan normaal. Daarbij is bewegen/sporten ook een belangrijk onderdeel om toe te voegen aan je dagelijks leefstijl om je spiermassa op pijl te houden.

Bewegen kun je makkelijk inpassen in jouw leefstijl. In deze periode zal je de meeste kilo’s afvallen, maar de snelheid hiervan zal gedurende de tijd iets afnemen.


Dit heeft 2 oorzaken:
Er is steeds minder vet om te verbranden;
Er is meer spiermassa bijgekomen en spieren wegen nou eenmaal zwaarder dan vet.


Uiteindelijk wordt het doel dus niet om kilo’s te verliezen, maar vooral om vet te verliezen. Focus je niet heel erg op kilo’s, maar let ook op je taille omvang. Een tijdje op hetzelfde gewicht blijven is niet erg, want je gaat vanzelf weer afvallen.

Je lichaam heeft simpelweg wat langer de tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe eetgewoonte.

Fase 3: Verandering van je leefstijl.

Langzamerhand ga je merken dat je op het streefgewicht aan het komen bent. Vaak komt het ook voor dat je een tijd op hetzelfde gewicht blijft, voordat je weer een paar kilo kan afvallen. Dit is heel normaal. Belangrijk op dit moment is dat je je nieuwe leefgewoonte eigen hebt gemaakt en je niet terug gaat naar je oude leefstijl.
Dit is het succes van op je streefgewicht blijven.


In de weken dat je bent afgevallen, heb je veel geleerd. Aan jou de taak om dit toe te passen verstandig om te gaan met eten.

Fase 4: Stabiliteit.

Het is nu zaak om op gewicht te blijven. Je zal altijd een beetje schommelen, maar zorg dat je er op tijd bent als je merkt dat je weer te veel aan het aankomen bent. Onderhouden van je gewicht is dus belangrijk en je constant aan het dieet houden, hoeft niet meer. Heb je een keertje te veel of te vet gegeten? Pak dan de dag erna weer even het Dr. Frank Dieet (fase 1, de eerste 70 dagen) erbij, zodat jij jouw succesgewicht behoudt.

Succes!

Bron: http://www.dietenlijst.nl/


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 mei 2014 20:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1