Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Renée: Een Duo-Denal Switch

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   zjwien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: DS

Reageer met quote
De laatste week ben ik weer een kilo afgevallen. Het gaat langzamer dan ik had verwacht. Iedereen zei dat ik met een DS sneller zou afvallen dan Jacky met de sleeve. Dat is dus niet zo. Jacky viel veel sneller af dan ik. Nu is elke kilo er natuurlijk eentje, maar ik hoop dat er nog eens een uitschieter bij zit.
Helaas is het weer de laatste week bar en boos geweest, we snakken naar droog weer zodat we weer eens kunnen gaan lopen.

De misselijkheid is de laatste week weg geweest. Ik voeg wel af en toe wat vaster voedsel toe, maar gisteravond merkte ik dat ik weer een "raar" gevoel in mijn maag kreeg.
Ook moet ik langzaamaan maar eens gaan uitrekenen hoeveel gram proteïne dat ik nu binnenkrijg.

De controle bij dr. Topart was prima. Hij vond het advies van Elly om terug naar vloeibaar, geen pillen, geen melk, geen fruit, een goed advies. Maar ik moet progressief voedingsmiddelen proberen toe te voegen.

Eén wondje blijft me opspelen, als ie dicht is gaat ie ook weer open. Morgen bij de huisarts even nieuwe pleisters vragen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 10:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nu, 8 weken post-op. De teller staat op -16,5 kilo, ik mag niet klagen.
Het eten gaat meestal prima maar soms heb ik de hele dag een leeg en vreemd gevoel in mijn maag. Ik moet ook echt om de 1½-2 uur wat eten. Een enkele dag komt het er niet van, dat is dan een dag dat mijn maag zich niet meldt. Maar ik kan zeggen dat ik me meestal netjes aan mijn eten hou. Alleen het eetpatroon wat de diëtiste er in bijna 2 jaar heeft ingestampt, dat lukt echt niet.
Ik krijg maar heel weinig melkproducten binnen, ik ben al blij dat ik de laatste 4 dagen elke morgen een beker melk met nescafé heb kunnen drinken. Het is wel melk met minder lactose, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet de lactose in melkproducten is waar ik een vreemd gevoel van in mijn maag krijg. Lactose intolerantie werkt nl. op de darmen en niet de maag.

Voorlopig heb ik geen afspraken staan, 11 maart de diëtiste en 17 maart de endocrinologe/nutritioniste, en dan pas weer in mei.

Deze week zijn we thuis allemaal ziek, balen. Maar beter nu dan later want op 5 maart gaan we lekker samen een paar dagen naar Londen.

Oh, mijn wondje is nog steeds niet helemaal genezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 12:46    
Vrouw Weeggegevens   bosschebol
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
zjwien schreef:
Nu, 8 weken post-op. De teller staat op -16,5 kilo, ik mag niet klagen.
Het eten gaat meestal prima maar soms heb ik de hele dag een leeg en vreemd gevoel in mijn maag. Ik moet ook echt om de 1½-2 uur wat eten. Een enkele dag komt het er niet van, dat is dan een dag dat mijn maag zich niet meldt. Maar ik kan zeggen dat ik me meestal netjes aan mijn eten hou. Alleen het eetpatroon wat de diëtiste er in bijna 2 jaar heeft ingestampt, dat lukt echt niet.
Ik krijg maar heel weinig melkproducten binnen, ik ben al blij dat ik de laatste 4 dagen elke morgen een beker melk met nescafé heb kunnen drinken. Het is wel melk met minder lactose, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet de lactose in melkproducten is waar ik een vreemd gevoel van in mijn maag krijg. Lactose intolerantie werkt nl. op de darmen en niet de maag.

Voorlopig heb ik geen afspraken staan, 11 maart de diëtiste en 17 maart de endocrinologe/nutritioniste, en dan pas weer in mei.

Deze week zijn we thuis allemaal ziek, balen. Maar beter nu dan later want op 5 maart gaan we lekker samen een paar dagen naar Londen.

Oh, mijn wondje is nog steeds niet helemaal genezen.

Je bent als flink afgevallen en op weg naar een mooi gewicht
!!! Kun je me zeggen wat BS is?

groet bosschebol

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 16:39    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat heb je een heerlijke nickname Erg blij .

Een BS?? Bedoel je een DS? Dat is een operatie die volledig Duo Denal Switch heet. Een combinatie van maagverkleining en bypass, maar mijn bypass is langer dan die van mensen met een "gewone" bypass.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 16:55    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
zjwien schreef:
Wat heb je een heerlijke nickname Erg blij .

Een BS?? Bedoel je een DS? Dat is een operatie die volledig Duo Denal Switch heet. Een combinatie van maagverkleining en bypass, maar mijn bypass is langer dan die van mensen met een "gewone" bypass.

Korte aanvulling ter verduidelijking:
Met Bypass bedoelt Reneé de omleiding van de dunne darm.
Deze dunne darm wordt bij de standaard G-Bypass verder ingekort dan bij de DS. Het gevolg bij de eerste is dat voedingsstoffen nog minder snel opgenomen worden door het lichaam doordat ze het spijsverteringskanaal sneller passeren.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 17:46    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Fijn dat goed gaat. Kilo per week is toch heerlijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2013 17:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, dat is een hele tijd geleden dat ik hier wat schreef. Leuk om terug te lezen.

Na een aantal maanden verdween mijn misselijke gevoel en het vreemde gevoel in mijn maag als ik een lege maag had. Dat is nu, bijna een jaar na de operatie, helemaal weg. Ik kan alles eten en eet dan ook alles. De nadruk ligt wel op proteïne, als ik een dag te weinig vlees eet dan moet ik echt bij-eten. Ik mis het dan echt.

Mijn bloed is ondertussen 3 keer heel uitgebreid gecontroleerd en ik heb geen tekorten, dus blijkbaar doe ik iets goed. Ik slik 1 multivitamine voor DS'ers van Fit For Me, per dag en elke morgen 1-2 zink. Meer voor mijn nagels en haren dan vanwege een tekort, want dat heb ik niet. Wel moet ik 1 ampul vit. D per week nemen. Vergeleken met andere DS'ers slik ik zo goed als niks.
Mijn gewicht is vandaag met 52,5 kilo verminderd, ik weeg nu 72,3 en voel me geweldig. Kledingmaat 40 (was vroeger 56) en ik pas de kleren van puberdochter.
op vakantie in Spanje, in oktober, hebben we 2 keer een berg beklauterd, 3 uur per "wandeling", trots dat ik was op mijn prestatie!! Dat had ik een jaar geleden echt niet kunnen dromen.

Ik hoef pas over een jaar terug naar de chirurg, wel wordt over 6 maanden mijn bloed weer helemaal gecontroleerd en ga ik op controle bij de nutritioniste, die dan ook indien nodig, mijn recept voor supplementen aanpast.

Ik kan niet eens omschrijven hoe het is om voor het eerst in mijn leven, sinds mijn kindertijd, een normaal figuur (de vellen even niet meetellen) te hebben. Ik kan mijn veters strikken, teennagels lakken, met mijn benen over elkaar, in elke stoel zitten, een berg oplopen, ik heb botten gekregen, simpele dingen die andere mensen voor vanzelfsprekend aannemen, zijn er nu ook voor mij. Maar vanzelfsprekend is het nog niet.
Ik heb heel sterk het gevoel dat ik nu pas, op mijn 50e, begin te leven!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2013 16:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Wat een geweldig resultaat en wat zal je graag winkelen nu Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 17:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt Ellen, voor het eerst in mijn leven koop ik graag kleren, hoewel ik me erg rustig hou op dat gebied, gezien mijn budget. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 18:29    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Er komt een super opruiming aan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013 18:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7