Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Renée: Een Duo-Denal Switch

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cahira
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: GBP gezond eten

Reageer met quote
Fijn dat het achter de rug is.

Wat naar van die duizeligheid. Misschien gewoon nawerking van de narcose ofzo? Ik hoop dat het snel over is.
Succes morgen met de rit naar huis en ik hoop dat je een goed herstel hebt.

Fijne kerstdagen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2012 15:03    
Vrouw Weeggegevens   zjwien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: DS

Reageer met quote
Ben nu een dagje thuis en voel me al beter dan in het ziekenhuis. Ik heb wel zin in eten maar ook weer niet, vreemd gevoel is dat.
Thuis lekker op mijn zij geslapen met een dik zacht kussen er tegenaan. Dit kussen had ik ook in de auto tussen mijn buik en de riem, dat was lekker.
De duizeligheid is minder, gelukkig. De stoelgang is ook op gang en vandaag met de supplementen begonnen.
Mijn chirurg zei gisteren bij vertrek, zorg vooral dat je eet, eet wat je lekker vindt want je zult misselijk worden bij de gedachte aan eten. Goed advies van hem want volgens de dieet-richtlijnen moet je zo'n 4 weken hetzelfde eten, bah.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 25 dec 2012 12:38    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lekker om weer thuis te zijn.

Veel beterschap verder.

Ik ben erg benieuwd wat voor richtlijnen jullie krijgen wat betreft eten. Moeten jullie ook een tijdje op vloeibaar?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 dec 2012 13:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja Cahira, wij moeten ook de eerste 2 weken op vloeibaar en dan 2 weken op gepureerd. Maar de richtlijnen van de diëtisten komen niet overeen met de richtlijnen van de chirurg en met de werkelijkheid na de operatie. Dus ik luister naar mijn lijf en de chirurg, ik eet wat ik lekker vind en niet wat ik van hun moet eten: elke dag hetzelfde. Zij geven ook veel te grote hoeveelheden aan, dat kan de maag helemaal niet aan. Maar dat wist ik van te voren al. Komt allemaal goed.
Als ik eet volgens het eetplan, dan zou ik niet eten, alleen de gedachte maakt me misselijk.
Fijne feestdagen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 25 dec 2012 16:58    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Oke, heel veel succes met het opbouwen met het eten.
Gewoon goed opletten is het belangrijkste, langzaam eten, kleine hapjes en goed kauwen en niet te veel.

Uiteindelijk bouw je dan vanzelf op naar het eetplan van de dietiste. Dat duurde bij mij ook een tijdje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012 0:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben na 10 dagen vloeibaar overgestapt op "vast" voedsel. Ik werd met de dag slapper en zwakker, voelde me steeds slechter. Toen heb ik de knoop doorgehakt. Mijn lijf schreeuwde om voedingsstoffen. Voorzichtig eten, goed kauwen en het gaat goed.
Gisteravond de eerste keer gehad dat vlees niet goed viel en het kwam er ook snel uit. Wat een verschil met de maagband waarbij ik steeds een vinger in mijn keel moest steken.
Ik voel me veel beter nu ik op vast voedsel zit. Ik heb gelukkig ook weer zin om iets te eten en eet de goede dingen.
Vandaag, precies 2 weken na de dag vóór de operatie ben ik 6,8 kilo kwijt, wow!! Ik ben zoooooooo blij!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2013 11:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag ben ik 3 weken na de operatie. Ik ben nu 8,6 kilo kwijt, niet slecht dus. Ik kan best goed eten maar heb wel heel veel last van misselijkheid. Eerst dacht ik dat het van de zinc op de nuchtere maag kwam maar vandaag heb ik zinc na mijn ontbijt genomen en toch ben ik misselijk. Misschien even helemaal stoppen met zinc en volgende week aan dr. Topart iets vragen tegen misselijkheid. Het maakt me lamlendig en vreet energie.
Inwendig voelt het alsof alles wel genezen is, uitwendig nog niet alle wondjes.
De laatste 3 dagen heb ik ook weer pijn aan mijn rug terwijl dat daarvoor weg was. Vreemd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 9:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Je hebt een goede start gemaakt na de operatie zeg!
Even een vraagje: Wat is Zinc? (ik denk een maagbeschermer)

Zelf heb ik na de operatie een maagbeschermer moeten slikken (Pantazol) om o.a. misselijkheid tegen te gaan. Later bleek dat Pantazol invloed heeft op de opname van B12 en heb ik tegenwoordig Omeprazol. Werkt goed.

Inwendig is het na 3 weken nog echt niet helemaal genezen hoor want de boel is behoorlijk op z'n kop gezet al zie je er weinig tot niets van. Rustig aan doen dus!
Van de uitwendige wondjes zie je straks nauwelijks nog iets.
De vermoeidheid kan voorlopig nog wel even aanhouden. Is de invloed van de operatie en de narcose.

Fijn dat het met eten goed gaat.
Groetjes en let goed op jezelf,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 9:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron,
Ik slik als maagbeschermer Inexium. Zinc is zink, sorry op z'n Frans opgeschreven. Ik slik 1 multivitamine, 2 zink, 1 ijzer, 1 B12, 2 calcium en 1 maagbeschermer. Verdeeld over 4 momenten per dag. Veel mensen worden misselijk van zink.
Groetjes, Renée

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 9:56    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
zjwien schreef:
Hoi Ron,
Ik slik als maagbeschermer Inexium. Zinc is zink, sorry op z'n Frans opgeschreven. Ik slik 1 multivitamine, 2 zink, 1 ijzer, 1 B12, 2 calcium en 1 maagbeschermer. Verdeeld over 4 momenten per dag. Veel mensen worden misselijk van zink.
Groetjes, Renée

Hoi Reneé,
Tijdje geleden dat ik Franse les heb gehad en geregeld werd ik toen de klas uitgezet Lachen

Poeh.... je hebt een aardig rijtje losse tabletten.
Zelf heb ik een Multi-vitamine van FitforMe afgestemd op mensen met een Gastric Bypass. Dat is 1 capsule die ik in de ochtend met water in moet nemen. in de ochtend en avond neem ik nog een Calcium D3 kauwtablet.
In de MVit zit de zink, ijzer, B12 etc... al in sterk verhoogde dosis in.
Zink 225% van de dagelijkse inname, ijzer 500% en B12 14000%.
Verder chroom 400%. Verder nog een hoop vitamienstjes Erg blij

Mijn B12 is ondanks de capsule toch sterk verlaagd (bekend verschijnsel na de operatie en meestal binnen een 1 1/2 jaar.
Op het moment krijg ik daar 10 weken wekelijks een injectie voor + ik slik er een extra B12 tabletje bij. Over 5 weken gaan we kijken wat dan de waarden zijn. Mijn vermoeide gevoel en lome benen plus tintelingen in armen zijn wel minder tot weg.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 10:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7