Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Omdat ik het nog best lastig vind om overzicht te krijgen op de site en EGA lotgenoten te vinden heb ik EGA in de titel van m'n dagboekje opgenomen.. Als dit niet de bedoeling is kan ik het er wel uithalen..

Ik ben gisteren weer met frisse moed en hernieuwde motivatie begonnen met EGA. Ik ben hier sinds januari mee begonnen en pas twee weken geleden ging ik voor het eerst de fout in door koekjes en chocola en snoepjes en .. Nou ja allerlei varianten bij het boekje te stoppen die er eigenlijk niet in staan.. Stress.. zin in zoet.. van zoet naar meer zoet.. morgen begin ik weer goed.. je kent het wel.

Maar goed dat ligt nu weer achter me (een dipje zullen we maar zeggen). Gisteren ging het hartstikke goed en vandaag weer:

Vandaag gegeten;
250 cc halfvollemelk 25 gr brinta en een sinaasappel,
lunch: kipbouillon, 1 meergranen driehoekbroodje met een mengsel van 50 gr huttenkase, 25 gr gerookte kip, augurk, stukje bleekselderij en paprika (heel fijngesneden) en verse bieslook
tussendoor appel
avond; 100 gr kipfilet, 100 gr rijst, 125 gr peultjes, geschaafde komkommer, en als toetje 125 gr griekse yoghurt met framboosjes uit de diepvries (lekker koud en lekker fris)
net; bakje met paar wortelballetjes, paar romaatjes, paar reepjes paprika stukje komkommer.

Ik weet niet of ik altijd de dag ga invullen, ik weet ook niet of dit dagboekje werkt. Maar ik zal het wel ervaren..
Dat ik me heb aangesloten bij een sprintgroepje werkt ook stimulerend.. dus wie weet! Niet geschoten is zeker mis.. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011 23:59    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als je links in je scherm de zoekfunctie gebruikt kun je ega intypen en bij berichten kijken, dan kom je vanzelf mede-EGA-ers tegen. Kijk ook eens hier:
http://www.weegclub.nl/forum/ega-recepten-f208.html
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 jun 2011 0:15    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Bedankt voor de tip! Ik begin al meer wegwijs te raken op deze site.. De recepten zijn leuk (lekker en inspirerend) Ik denk dat ik de zomer wel ga doorkomen zonder de wekelijkse EGA bijeenkomsten. Door de vakantie heb ik nu 8 weken geen EGA omdat de cursusleidster in een ander vakantiegebied zit als wij. Ik zag daar een beetje tegenop, maar tot nu toe gaat het beter dan twee weken geleden!

Gister vierde mijn dochter alvast haar verjaardag. Tien kinderen en allemaal lekkere dingen. Gelukkig waren we gestart met een broodje hamburger (heb ik trouwens niet genomen, ik had van tevoren een meergranen broodje met gerookte kip en sla gegeten) die ze mochten beleggen met sla, komkommer en kaas (naar keuze) en mayo, ketchup of curry (naar keuze). Van die komkommer bleef natuurlijk ruim over, en dat was mijn redding want dat schaaltje stond op het aanrecht en daar kon ik af en toe wat uit pikken.

gisteren:
O: 25 gr cruesli met 250 cc magere yoghurt en een nectarine
L: meergranen broodje met gerookte kip en sla, komkommer tussendoor gegeten
A: 100 gr rijst, 100 gr kipgehakt, champingnon-rode ui mix (halve zak), 125 gr Griekse Yoghurt met geraspte appel en kaneel
eind van de avond een bakje wortel en paprika en een sinaasappel

vandaag:
O: 25 gr brinta met 250 cc melk en een sinaasappel
tussendoor: kersen
L: twee volkoren boterhammen met brandnetelkaas, bruscetta kruiden, sla en paprika
tussendoor appel
A: 100 gr krieltjes, 100 gr kipreepjes champingnon-rode ui mix (de rest van gisteren), sla met tomaat, 125 gr Griekse Yoghurt met bevroren framboosjes -> de yoghurt bevriest mee, is net ijs!
Straks nog 75 gr doperwtjes met kruiden en mayo

Gisteren had m'n dochter Celebrations voor de juffen meegenomen. Die stonden nu nog op de kast. Toen ik thuis kwam uit m'n werk (moe en hongerig) kon ik de verleiding haast niet weerstaan.. maar gelukkig snapte m'n man me toen ik vroeg of hij die lekkere dingen even wilde verstoppen.. op haar verjaardag zet ik het maar op tafel en dan hoop ik dat ze opgesnoept worden en anders moet hij ze maar weer voor me verstoppen.. Die dingen lachten me toe!!! smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Knap hoor, je hebt je toch maar mooi weten te 'beheersen'! Ik ken EAG niet maar weet je dat cruesli suiker bevat, beter is muesli te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 22:38    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Kaatje,
Wat leuk dat je reageert! Dat stimuleert me echt om zo'n dagboekje bij te houden!

Omdat 25 gr graanproducten niet veel is mag je bij EGA tegenwoordig ook Cruesli (alleen niet de variant met chocola) hebben. ik weeg al de 'verplichte'voedingsmiddelen op de keukenweegschaal..

Ik mag vooral niet elke dag hetzelfde starten om m'n lichaam zo nu en dan 'aan het schrikken te maken'.. Cruesli eet ik trouwens heel af en toe, heeft niet m'n voorkeur. Ik had nog niet bij de suiker stilgestaan, maar dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ik geen fan (meer) ben..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 22:48    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
's Ochtends gewerkt.
Vandaag was m'n moeder jarig, natuurlijk zijn we naar haar toegegaan. Ze weet inmiddels dat ik niet meer snoep.. Da's wel lekker hoor na een half jaar lijnen hoef je daar niet meer veel over uit te leggen. Ook een aantal mensen die me eens per jaar bij mijn moeder zien viel het echt op dat ik afgevallen ben. Het is leuk als mensen zo verrast reageren!

O: 25 gr griesmeel, 250 gr melk
T: sinaasappel
L: salade van 115 gr tuinboontjes, 10 gr bosui, 4 kleine romaatjes, paprika, 50 gr huttenkase, 15 gr geraspte kaas, 25 gr mayo, 25 gr yoghurt, kruiden (ook verse boeslook, peterselie en thijm)
De salade had ik gisteravond al gemaakt en was lekker ingetrokken!
T: meloen (ipv taart!), komkommer tomaatjes
A: lekkere groentesoep a la oma, pistoletje zalmsalade, toetje: kersen (m'n moeder had geen yoghurt in huis..)

Thuis
T: 120 gr Griekse Yoghurt met 30 gr banaan en een scheutje sinaasappelsap
bakje rauwkost met 5 gr Griekse Yoghurtdip

Het is een beetje raar dagje zo, met iets teveel fruit, te weinig vlees of vis bij de hoofdmaaltijd en 100 gr te weinig aardappel, pasta of rijst. Maar goed dat hoort erbij als je bij een verjaardag bent geweest denk ik. Ik heb in ieder geval geen moment het gevoel gehad dat ik iets miste..
Alleen als ik chocola zie.. dat is het enige wat ze wel zouden mogen toevoegen aan het EGA boekje! Haha.. smullen

Ik zou wel eens willen weten hoeveel calorieën ik vandaag heb gehad. Ik tel die nooit maar ben gewoon nieuwsgierig..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jul 2011 1:34    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi welkom bij de club!
Ik ken dat EGA dieet ook niet, maar jouw dagmenu ziet er wel lekker uit. Ik heb al een paar ideeen voor mezelf bij je opgedaan.
Het blijft toch de kunst om iedere keer iets nieuws te proberen, anders wordt het zo saai.
Hopelijk blijf je iedere dag je menu opschrijven!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jul 2011 1:52    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
He Mamdarijn,
ik heb je boekje gevonden hoor!
Helemaal geweldig dat je na je dip de draad weer hebt opgepakt. Want dat is altijd lastig.

Wel prettig dat je familie je zo ondersteunt bij het afvallen. Want steun is echt enorm belangrijk! En super om complimenten te krijgen.
Ennuh: Applaus omdat je meloen hebt genomen ipv gebak!

Als je wilt weten hoeveel calorieën je hebt gehad kun je een caloriechecker op internet gebruiken. Ik gebruik zelf die van het voedingscentrum zo nu en dan.

Succes! Groetjes, Kaktus

O ja, natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je moeder, en gefeliciteerd met je dochter. (Kon niet helemaal uit je verhaal opmaken of ze al jarig is, of binnenkort jarig is. Maar gefeliciteerd!)

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jul 2011 16:48    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Wat leuk dat jullie reageren in mijn eetdagboekje.. echt leuk! en stimulerend ook. Ik heb net geprobeerd die calorieen te checken maar heb het gelijk weer opgegeven.. wat een gedoe zeg. Veel te ingewikkeld Uitlachen
Op de sportschool voor het eerst gekeken hoeveel calorieën ik verbruikte, dat is wel grappig om te zien. Maar goed het zegt me net niet genoeg om door te pluizen.

Vandaag bij de lunch een super lekker soepje gemaakt:
Pindakaassoep (is een EGA verantwoord recept, maar als je geen EGA doet kun je er altijd meer pindakaas of anders in doen..)
25 gr fijngesnipperde ui, 5 gr bloem, snufje zout, 1/2 el ketjap, 125 cc melk, 125 cc tomatensap, klein tomaatje in kleine stukjes, sambal

fruit uitje in een beetje water aan, bloem, ketjap en zout erdoor roeren, langzaam de melk erbij roeren (kleine scheutjes), 5 minuten zachtjes koken. Dan de tomatensap, tomaat, pindakaas en sambal erbij en nog een minuutje laten pruttelen.

Ik had iets te voorzichtig gedaan met de sambal waardoor ik er tijdens het eten nog wat peper bij had gedraaid..

Verder ging het weer erg goed vandaag..

O: 25 gr havermout, 250 gr melk
T: sinaasappelsap en een banaan (1,5 uur gesport)
L: pindakaassoepje met twee geroosterde boterhammen
A: 100 gr kip met ui prutje, 100 gr basmatirijst, spercieboontjes, geraspte wortel met azijndressing/kruiden, 125 gr magere yoghurt met meloen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2011 0:02    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Erg blij Yes! het lijnen heeft deze week resultaat gehad.

En toch snap ik het niet helemaal. Gisteren was ik super teleurgesteld toen ik zag dat ik maar 3 ons kwijt was.. een paar dagen ervoor woog ik zelfs meer dan toen ik gestart was.. Wat is dat toch met je gewicht.. Voor hetzelfde geld ben ik straks weer zwaarder omdat ik ongesteld moet worden..

Maar goed, niet piekeren! Er is al heel wat af sinds ik begon en dat bleef er af. Nu hopen dat ik onder de 79 blijf en dat het afvallen door gaat zetten..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2011 11:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 1 van 812