Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 817, 818, 819, 820  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Estee68
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lowcarb (Cohen)

Reageer met quote
Veel succes Mamdarijn. Het gaat je echt wel lukken. Ik denk dat velen, ik ook, tegen die 70 kg grens aan zitten te hikken.
Heel goed van je dat je toch weer bent gaan hardlopen, maakt niet uit of je dit rustig aan doet. Jij weet ook wel dat je daar net zoveel profijt van hebt dan keihard rennen. Ik houd menuutjes bij op de app Myfitnesspal. Misschien ook iets voor jou. Het geeft mij wel houvast om niet te snaaien.
Ik ga je weer een beetje volgen hoor.
Lieve groetjes, Estee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 20:21    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Wat leuk al die reacties in mijn boekje.. Dat is lang geleden dat er zoveel mensen langskwamen en een berichtje postten..

En dan Estee.. long time no see.. Gelukkig zie ik af en toe berichtjes langskomen via Facebook, al ben ik daar niet een al te trouwe volger van, ik kan soms weken niet kijken.. Heel eerlijk gezegd ben ik alleen nog maar verbonden met Facebook omdat ik een fanatieke CandyCrusher ben (in dat spel loopt Kaktus nog altijd op me voor..) Dus ik klets er weinig, post er weinig maar speel er vaak.. Ben al bijna bij level 3000 Geschokt Nog twee levels te gaan Erg blij

Even een kleine update hoe het me vergaat nu ik de reset heb gemaakt.

Dagritme
Slaaptijden
De eerste twee avonden lag ik er voor 23.00 in, gisteren helaas pas om 1 uur. Maar ik merk dat het goed is. Vanochtend was ik ook al actief en aangekleed om 8 uur (en heb ik om 9 uur gewandeld met de wandelzussen)
Werktijden
Alleen donderdag in praktijk kunnen voeren en een lichte verbetering; maar een half uur overgewerkt.. Maar de bedoeling was natuurlijk op tijd naar huis te gaan dus daar wordt aan gewerkt

Tussendoortjes
Leerpunt, ik blijf kiezen voor alles en heb de 'Nee'-spier nog niet gevonden. Maar ook hier voel ik een lichte verschuiving. Mijn plannen worden al wel beter. Zo bedacht ik vandaag dat ik beter een lekker tomatensoepje kon maken. Nog niet uitgevoerd maar wel gedacht en dat is de bedoeling van deze reset.. Nu nog uitvoeren!

Bewegen
Met vlag en wimpel geslaagd! Woensdag hardgelopen terwijl mijn loopmaatje en ik allebei een hoge drempel over moesten, donderdag ondanks het overwerken toch gelopen met de wandelfitgroep en vanochtend een uur gelopen met de wandelzussen. Een clubje dat leek dood te bloeden maar die dankzij de goede voornemens opeens weer een keer met 7 meiden gelopen werd..
Morgen ga ik met een aantal wandelgekken 25 km wandelen in Apeldoorn op een oliebollen wandeling. Ik hoop van harte dat er geen oliebollen zijn want als er iets is waar ik echt van gruwel dan zijn dat oliebollen..

Kortom: het helpt. Het maken van een weekmenu blijft ook nog zoemen in mijn hoofd, als idee.. Maar vandaag ben ik nogal druk geweest met de schema's van de kilometervreters.. ook niet onbelangrijk

Misschien wel leuk om te zien wat er in 2017 in onze groep gelopen is.. Ik deel het even voor de fun

Jaaroverzicht 2017
Deelnemers 2017
2017 gemiddelden per maand en per week

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2018 20:15    
Man Weeggegevens   Faas Voorthuizen
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat dòe je toch zo laat, Mamdarijn?

Als je met weinig slaap toekan, hindert het natuurlijk niet. Ik heb zelf aan zes uur slaap altijd genoeg. Maar omdat ik niet lang op wil blijven - want dan ga ik zitten snoepen - ga ik gelijk met mijn vrouw naar bed en lees hele stukken in de nacht. In tijden van studie sta ik om zes uur op om voor werktijd eerst een tijd te studeren, al vind ik het ook heerlijk om dan op de ipad in bed de krant te lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2018 20:32    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vroeg ben ik echt niks waard Faas, dat is niet aan mij besteed.. Morgen moet ik om kwart voor 8 bij het clubhuis zijn maar dat is niet mijn hobby. Ook op mijn werk start ik liever pas rond 9.00.

Maar na 22.00 uur ben ik op mijn best. Fit, scherp en wakker. Alles is rond die tijd tot rust, hoe later hoe stiller, daar hou ik van. Een echt nachtmens dus. Soms heb ik een dip rond 16.00 (vandaag ook) en dan kan ik een heerlijke middagdut doen (ik ben sowieso dol op slapen).
Mijn vader en mijn oma waren ook nachtmensen, ik weet dus ook goed waar het vandaan komt. Ten diepste ben ik een kluizenaar..

Maar ik weet dat ik mezelf moe maak met die nachtbrakerij, en ook dat ik mezelf uit het ritme haal met een zogenaamde middagdut. Dus ik ga daar echt even goed op letten.

Snoepen doe ik niet 's nachts, want eetlust heb ik niet. Dat snoepen gebeurd bij mij meer overdag en vooral bij stress of onbalans. Daarom wandel ik zo graag, tijdens het wandelen eet ik niet Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2018 22:27    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Zolang wij elkaar kennen, Mamdarijn, zowel in het echt als via de weegclub, vinden wij overeenkomsten (in hetzelfde jaar getrouwd, zelfde opleiding, zelfde kerk, zelfde lengte, ik noem maar wat), maar nu dan toch een groot verschil. Want ik ben een uitgesproken ochtendmens.

Ik schrijf wel eens hier om een uur of vier, maar dan ben ik klaarwakker zomaar midden in de nacht. Dat heb ik helaas wel vaak. Maar om een uur of half elf in de avond moet je me geen moeilijke dingen meer vragen... dat wordt helemaal niks. Nee 's ochtends om zeven uur, heerlijk, dan ben ik op mijn best.

Dus welterusten! 😴

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2018 22:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Mamdarijn,
Op deze vroege morgen mail ik je om je te vertellen dat de ochtendstond mij goud in de mond biedt in de hoop dat je er niet wakker van wordt. Wat is er mis mee om laat naar bed te gaan als je s avonds pas tot leven komt? En wat is er mis met een middagdutje als je dat dagelijks nodig hebt. Mijn ouders doen dat sinds hun 30e en dat werkte prima. Hoewel: mijn moeder heeft nu wel haar arm gebroken op haar 79e en vorig jaar haar andere schouder. Maar als dat het enige risico is dat je loopt met een wat ander slaapritme.....

Op de Correspondent las ik maanden geleden dat je ook prima functioneren kunt met twintig miniten slapen om de twee uur. Het lichaam herstelt daar even goed van als van de gemiddelde acht uur slaap per nacht. En zo zijn er nog meer gezonde slaappatronen dan alleen die van 16 uur wakker en 8 uur slapen.

Goed, ik ben al drie kwartier wakker. Ga lekker zitten studeren. Weltrusten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 6:33    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Tjee Faas, ik werd precies rond de tijd dat jij dit postte wakker vol gedachten over de planning van de komende beurs eind deze maand (en wat er nog moet gebeuren.. veel) ik besloot gelijk alles op te schrijven om het uit mijn hoofd te zetten.. Dat helpt piekeren voorkomen

Wat er mis is met mijn dagritme is dat ik ondanks mijn nachtmens persoonlijkheid ik wel vroeg mijn bed uit moet om te werken. In de vakantie en vrije dagen voel ik me daardoor vermoeid, en ik wil juist ook dan liever fit zijn. Daarnaast ga ik extra eten bij vermoeidheid. Dus dat nachtleven van mij breekt me op dit moment op..
Vorig jaar ontdekte ik waar mijn grenzen lagen, na die jarenlang nooit gezien te hebben en kreeg ik wat handreikingen van mijn psycholoog/begeleider, en daar was dagritme bewaken er eentje van Erg blij

Vandaar dat ik dat nu weer even op heb gepakt want het kan me helpen bij het afvallen. Kortom, een valkuil is om mezelf hierin bij te sturen, iets wat me later op kan breken

En nu snel aankleden want anders kom ik te laat.. Ik moet om kwart voor 8 bij het clubhuis zijn..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 7:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ai, ik heb je dus toch wakker geschreven. Sorry....

ja, als je veel aandelen hebt, kan ik me voorstellen dat je wakker wordt van de beurs. Het is algemeen bekend dat rijke mensen veel meer zorgen hebben dan arme mensen. De schrijver Marten Toonder zet dat onnavolgbaar uiteen in de stijl van zijn zelf gecreerde held Olivier B. Bommel - heer Ollie voor intimi - in de eerste alinea van het prachtige boek ‘de Bovenbazen’. In mijn woorden, want ik ben te lui om het boek op te zoeken:

“Er wordt vaak gezegd dat arme mensen het moeilijk hebben, maar niets is minder waar. De rijken zijn de werkelijke kommervolle mensen. Zij lopen de hele dag rond met grote zorgen en worden vroeg op de zaterdagmorgen wakker met de zorg om iets van hun rijkdom te verliezen. De armen daarentegen hebben het veel gemakkelijker. Zij hebben namelijk niets en kunnen dus geen zorgen hebben om iets van hun vermogen. Zij die het werkelijk moeilijk hebben in de wereld zijn dus de rijken.”
Hij voegt daar vervolgens aan toe: “het is goed dat het verborgen leed van deze vergeten groep onder het voetlicht wordt gebracht”. Die laatste geniale zin citeer ik volgens mij letterlijk, wat een geweldige schrijver was de Maarten Toonder toch, alleen de uitdrukking ‘onder het voetlicht’ is natuurlijk al geniaal. Tenzij ik hem verkeerd citeer natuurlijk....

Maar goed, mogelijk heb je het over een heel andere beurs waar je wakker van werd. De caravan en camperbeurs in WTC Leeuwarden wellicht die de komende maand weer gehouden wordt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 8:10    

Reageer met quote
Oh wat heerlijk dit heen en weer geschrijf. Ik popel om Faas uit te leggen om wat voor beurs het gaat, maar dat kan Mamdarijn het beste zelf vertellen.

En nog een Toonder-fan dus. Grandioos wat deze man taalkundig wist te creëren.

Ik ga nog even verder genieten van mijn 'eenvoudige doch voedzame maaltijd', en dan moet ik ook snel. Want wij gaan ook een tocht lopen, niet zo groot als Mamdarijn dat presteert (zij doet maar liefst 20 of 25!) maar toch. Wij hebben 11 km op de planning staan.

Tot later, ik ben benieuwd naar je oliebollenwandeltochtervaringen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 8:31    

Reageer met quote
Leuk dat jullie zo heerlijk gelopen hebben. En nu heb je dus ook zo'n wandelboekje van de wandelbond. Dat heb ik zelfs nog niet! Je haalt me nog in op wandelgebied.
Ach, ik heb het boekje eigenlijk niet nodig... ik heb immers de kilometervreters wel, zo bedenk ik me elke keer weer als ik zo'n tocht loop. Lachen
Ik ben benieuwd hoe het boekje je bevalt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 19:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 817, 818, 819, 820  Volgende
Pagina 818 van 820