Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Hee Mamdarijn.
Ik weet hoe je huis nu ruikt, want ik heb net de EGA muffins uit de oven gehaald Lachen
Vanavond is er eentje voor mij.
Ik had er twaalf uit mijn beslag gehaald, zouden er tien moeten zijn
Mijn man heeft dat net heel snel opgelost op zijn manier... Hij heeft er al twee op. Lachen
Fijn dat je nu onder die 78 zit.
Op naar de 75 zou ik zeggen.
Fijne zondag verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Dank je Bolletje! En ook bedankt voor de tip naar de EGA Sprint, wat is deze site toch stimulerend!

@Squirrel, vandaag hadden de kinderen het over je; ze hadden begrepen dat jij het wandelpad had bedacht dat we vorige week hadden gelopen. Ze vroegen zich al af hoe je dat nou toch had gedaan vanuit Canada.. grappig! Vandaag heeft het echt de hele dag geregend..
We hebben daarom vandaag de vakantie geboekt! Jippie, op de camping van onze keuze was nog plek, en ze hebben een overdekt zwembad erbij gebouwd.. Beter kan het niet: aan de kust, met buiten en binnenzwembad.. woensdag gaan we vertrekken. Bretagne, we komen eraan!

Vandaag heb ik voor de lunch courgette pannenkoeken gemaakt (uit het kinderboek over moestuinen). Er stond een heel informatief verhaal in over courgettes en indianen, en dit recept komt van de indianen.. Ik heb het zelf EGA gemaakt. Er stond ook een stuk in over de bloemen van de courgette die ook eetbaar schijnen te zijn. En, wat ik ook niet wist, je schijnt courgette ook rauw te kunnen eten (er stond ook een lekker recept in met tomaat-mais en courgette als sla). Helaas mag ik geen mais van EGA, da's dan voor als ik op mijn streef zit..Sommige richtlijnen snap ik niet goed bij EGA, maar goed.. zolang het werkt volg ik de richtlijnen maar braaf..

Indianenpannenkoek
125 gr grof geraspte courgette, 45 gr volkoren broodmeel, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, zout
beleg: 50 cc Griekse Yoghurt met kruiden en geraspte wortel.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk
L: 2 courgette pannenkoeken, sinaasappel
M: 100 gr rijst, 100 gr kipgehakt, spercieboontjes en sla uit eigen tuin (wat klinkt dat.. ik heb alle groenten vandaag uit de tuin geoogst!), nectarine

Vanavond neem ik nog een plakje EGA koek bij de koffie.. mag eigenlijk niet want ik heb de bloem al gehad bij de pannenkoek, maar goed, 'k moet het toch even proeven?! Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 20:57    

Reageer met quote
Oh heerlijk, op vakantie naar de zon!
Ik heb de houtkachel vanavond aangestoken.
EGA muffin met speculaas kruiden erbij, kop warme thee...
Nu alleen Sinterklaas nog Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 21:34    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Grappig, datzelfde gevoel had ik gisteren met m'n zuurkoolschotel..
En ook ik heb inderdaad weer een warme trui en lange broek aan.. Je zou er toch verkouden van worden, van dit weer!
Hopelijk is het morgen droog want ik moet de tuin echt in. Heb vandaag gelezen dat ik de tomaten niet goed heb verzorgd (wel elke dag water gegeven Lachen Regen Lachen) Maar je schijnt ze ook te moeten dieven én bij vijf trossen de top eraf te halen. 't is allemaal niet zo makkelijk hoor!

Als ze maar niet rijp worden tijdens onze vakantie.. want ik verheug me enorm op de tomaten uit eigen tuin
Bloemen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 22:49    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Ik heb al een hoop tomaten rijp in de tuin.
Die wil ik nog voor de vakantie als tomatensoep verwerken en invriezen.
Zonde om het niet te doen.
De tomaten die weer rijpen IN onze vakantie, zijn voor de buren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 23:37    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Bloemkool met pindakaas (lunch) (naar het recept van Squirrel)
Bloemkoolroosjes, 25 gr fijngesneden bosui, 100 gr courgette in blokjes, 15 gr pindakaas, kerrie, komijn, gemberpoeder, sambal, klein scheutje melk, scheutje water.
Alles even in de wokpan heet opbakken en vijf minuutjes door laten sudderen.

Wat een lekkere recepten hier, deze ga ik ook uitproberen...Heb ook courgette in de tuin, die ene is nu wel "gaar" smullen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 13:58    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Krijg echt zin in wat lekkers als ik hier even rondkijk!

Hoop dat het bij jullie droog is, want hier regent het vanaf het begin van de middag weer...
Krijg er echt een bijna winter gevoel van. Gisteravond heerlijk op de bank gehangen met een dekentje over, de gordijnen dicht en de kaarsjes aan...

Maar zo krijg je natuurlijk wel extra veel zin in je zonvakantie!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 14:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Helaas.. vanochtend lekker ontbeten in de tuin, maar op het moment dat ik de tuin in wilde begon het te regenen. Snik. Toch valt het mee met de tomatenplanten, er waren weinig dieven (of ik weet niet hoe ze eruitzien.. of ik heb brave planten) en ook nog geen vijf trossen per plant. Rustig laten staan dus.. en de eerste oogst is voor de buurvrouw (denk ik..)

Met de lunch een lekkere venkelsalade gemaakt en vanavond een bonenschotel. De bonenschotel stond ongeveer zo op het menu van juli-augustus, maar ik geef er meestal een eigen draai aan..

Venkelsalade
40 gr venkel in fijne reepjes, 10 gram bosui, halve appel met rode schil (ook voor de kleur), 50 gr gerookte kip, 25 gr mayo, 25 gr yoghurt, verse citroensap, munt, thijm, kruidenzout, peper.
Doorelkaar husselen en even goed in laten trekken.

Bonenschotel met perzik
75 gr gesnipperde ui, 50 gr gerulde kipgehakt, 100 gr snijbonen, 1 el ketjap Asin, halve theelepel sambal, 100 gr witte bonen, 100 gr verse perzik in stukjes.
Uitje fruiten in wat water, gehakt erbij, snijboontjes erbij, ketjap en sambal erbij en de witte bonen, lekker laten pruttelen. Aan het eind de perzik erbij en even laten doorwarmen.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
L: meergranenbroodje met venkelsalade, halve appel, 125 gr yoghurt met aardbeien
T: koffie met EGA kruidkoek
M: Bonenschotel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 22:41    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik ga morgen niet spieken op deze site, want dan blijf ik hangen en ik wil natuurlijk de badkamer, het huis, m'n keukenraam schoon achterlaten en de vakantiespullen verzamelen..

Ik ga op reis en neem mee:
- mijn keukenweegschaal
- een pak brinta (en ga lekker snuffelen in frankrijk naar lekkere ontbijtvarianten)
- en mijn receptenmap

Neem mijn receptenmap mee, omdat ik merk dat ik gemotiveerder ben sinds ik elke dag iets lekkers maak..

Groetjes, tot gauw en veel succes met afvallen!

Laatst aangepast door Mamdarijn op ma 25 jul 2011 23:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 23:29    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Fijne vakantie Mamdarijn!

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 23:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 9 van 812