Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 788, 789, 790 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneliez
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven (Bright Line Eating)

Reageer met quote
Ik zit nu al 5 weken op 3 maaltijden per dag met helemaal niks tussendoor. Zelfs geen melk in de koffie. En dat bevalt me heel erg goed. Het liep behoorlijk de spuigaten uit met de tussendoortjes en ik kreeg het maar niet onder controle. Dus dan maar strikt en streng en dat werkt fantastisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 19:10    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Eetrust inderdaad.. Wie weet kom ik ook nog uit op 3 eetmomentjes. Maar met 6 gaat het nu ook goed..

Vandaag:
O: Yoghurt, mandarijn in halve partjes en 25 gr cornflakes
Gewandeld: 5,8 km
L: Pindakaassoep met twee geroosterde boterhammen en roomboter, lekker buiten in het zonnetje
Gewandeld: 5,7 km
T: mandarijn
A: Linzensoep met gerookte kip, boterham met roomboter, en een klodder yoghurt met kruiden

Nog twee eetmomentjes, maar nog 1 ding om te eten dus ik zie wel of ik het 6e momentje wel of niet ga pakken.. Op dit moment voel ik me prima en voldaan..
Ik geniet erg van deze switch. Juiste moment!

Pindakaas soep
25 gr fijngesnipperde ui, beetje fijngesnipperde prei, en een half teentje knoflook, 5 gr bloem, 15 gr pindakaas, snufje zout, 1/2 el Kikoman saus, 125 cc melk, 125 cc tomatensap, klein tomaatje in kleine stukjes, sambal

Fruit uitje, prei, knoflook in een beetje water (ik gebruikte groene thee uit de pot) aan, bloem, ketjap en zout erdoor roeren, langzaam de melk erbij roeren (kleine scheutjes), 5 minuten zachtjes koken.
Dan de tomatensap, tomaat, pindakaas en sambal erbij en nog een minuutje laten pruttelen.

Linzensoep
40 gr rauwe linzen, 50 gr gerookte kip, 25 gr ui, 1/4 paprika, tomaat, champignons, snijboontjes, mosterd, 1 el kerrie, bouillonblokje.
Topping: 25 gr Griekse yoghurt, zout, peper, verse munt

Ui snipperen, paprika en champignon in stukjes snijden en samen stoven in een bodemprje water, kip in blokjes erbij, kerrie en bouillon toevoegen, linzen en tomaat erbij en 250 cc water. 25 minuten zachtjes laten koken tot de linzen gaar zijn. Aan het eind de snijbonen toegevoegd, die waren al gaar, kliekje van gisteren.

Soep in bord scheppen en een klodder yoghurtmengsel in het midden.

Week 1, (zaterdag gestart): 3x kaas, 3x vlees uit groep 2, 2x ei, 2x vis
Deze week elke dag 3000 stappen aan een stuk (maandag gestart): 5x (eigenlijk zelfs 6x)
Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 19:49    

Reageer met quote
Zes is ook prima, lijkt me. Als het maar vast staat en je er rust bij hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mrt 2017 8:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik ga zo mijn gewicht invoeren, het lijkt dan of ik ben aangekomen maar in werkelijkheid ben ik ruim een kilo afgevallen. Vorige week zaterdag woog ik namelijk over de 76 kilo.
Ik wilde dat niet noteren omdat ik in twee sprintjes zit die over gewicht gaan, en eerlijk gezegd.. Ik wilde het gewoon liever niet noteren, dus hield ik het gewicht van de vorige week even aan.

Soms gebeurt dat.. maar wie hou ik er mee voor de gek, en waarom. Later die zaterdag werdik eindelijk wakker geschud en ben ik gestopt met mezelf sussen. Dat heeft een hele mooie week opgeleverd.
Dus koppie weeeeeeer uit het zand en even incasseren dat ik nu 75,4 weeg. Want ik ben er mee bezig en ik ga er gewoon voor. Heel stellig, ik ga nu voor de 70. Ik wil gewoon een beter gewicht omdat ik me dan fitter en blijer voel. En die mooie bloedsuikers wil ik ook zo houden.

En dat bereik ik echt alleen door me aan mijn plan te houden.

De C van Carlos gaat het niet worden. Naast het gevoel dat ik echt bang ben voor dat fanatieke zweet-je- kapot en werk-je-gewicht-weg-met kracht, kost het gewoon geld, de eerste twee maanden gratis en de rest van het jaar een tientje per maand.
Dan doe ik liever mijn wandelchallenge en NL in beweging. En wie weet.. ga ik lekker hardlopen nu de avonden weer langer worden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mrt 2017 9:10    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag heb ik een heerlijke dag gehad, bijna de hele dag buiten en leuke dingen gedaan op wandelgebied. We hadden een event, een wandel event in Zeewolde, die startte met een warming up op muziek met wel 60 mensen, daarna twee wandelclinics (keuze uit 4) ik had bewust wandelen gekozen en power walking.
Na de lunch hebben we een stuk gewandeld en daarna heb ik thuis lekker in het zonnetje liggen slapen.. wat is sporten lekker.. Zeker als je de hele dag buiten bent.

Ik heb mijn insulinepomp de hele tijd uit gezet, mijn eigen broodje meegenomen, zoveel mogelijk gehouden aan mijn eetmomenten, maar eenmaal thuis bleek ik een behoorlijke hypo te hebben, dus moest toch wat extra eten inlassen.

O: brintapap van 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
T: plak kruidkoek, zelfgebakken
L: 2 boterhammen met kruidenkaas, sla, tomaat en een kom tomatensoep
T: meergranen broodje met pindakaas, tomaat en bosui, banaan
T: stroopkoek
A: gegrilde kip met champignon, ui, bloemkool en 100 gr aardappeltjes
T: appel

Week 2 (start zaterdag) 1x kaas
Deze week elke dag 3000 stappen aan één stuk (maandag gestart): 6x
Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 0:02    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Heb je ook wat extra's bij je als je naar dit soort evenementen gaat?

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 10:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja natuurlijk, maar daar had ik gewoon mooie bloedsuikers en de pomp uit, dus de hypo was vrij onverwacht en ongewenst.. wat extra eten betreft..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 11:42    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Dat snap ik. Maar ook met extra eten om de hypo op te vangen kun je nog prima afvallen met EGA. En hoe mooier je op gewicht bent hoe beter je bloedsuiker waardes zullen worden. Goed ook je verplichte groenten blijven gebruiken omdat die ook voor stabiliteit zorgen. Zeker nu je weer goed oplet gaat je lichaam weer naar balans zoeken en dan gebeurd het wel eens dat je waardes doorslaan. Heb ik ook gezien bij mijn vorige partner. Hij had geen pomp maar spoot zelf en kon daar dan mee regelen. Deed voor de diabetesverpleegkundige van het ziekenhuis ook mee aan een proef en hielt daarom zijn waardes ook digitaal bij. Nu ruim 10 jaar later worden er lezingen gegeven over hoe eetgewoonten invloed hebben op bloedsuikerwaarden en dat mensen met type 2 zelfs van hun diabetes af kunnen komen. Toen hij voortaan door het leven kon zonder spuiten en tabletten, was de internist (10 jaar geleden) nog sceptisch. Beruste vast op toeval. Nu wordt er in dat zelfde ziekenhuis EGA als methode om af te vallen aangeraden. Worden mensen met type 2 voorgelicht dat ze er misschien ook vanaf kunnen komen. Ook mijn internist had graag meer tijd willen hebben (hij is nu met pensioen) om mij als voorbeeld te gebruiken hoe dat afvallen invloed heeft op de bloedsuiker waarden.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 12:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Tja, mij hoef je wat dat betreft niet te overtuigen Erg blij
Maar dat het zo in de war loopt bij zo'n actieve dag terwijl ik het de hele tijd onder controle had is op z'n zachtst gezegd frustrerend en onbevredigend.

Vandaag heb ik een off dag gehad, iets meer dan 6 eetmomentjes maar wel redelijk volgens plan.
Grappig, het zijn wel 6 momentjes geworden, ik heb de yoghurt maar even geschrapt voor vandaag.

O: havermoutpap van 25 gr havermout en 250 cc melk, sinaasappel
L: twee boterhammen met gerookte kip, honingmosterd, sla en paprika
T: stukje appeltaart (zelf gebakken)
A: 100 gr gehaktbrood (van gehakt), 100 gr gekookte aardappels en spinazie, met ui en paprika (roerbakje)
T: koekje bij de koffie (soort bokkepootje, hij lachte me toe)
T: appel

Het wandelstukje vandaag is bijna niet gelukt. Ik heb echt niet veel uitgespookt vandaag, een echte rustdag was het.
Om kw voor 8 ging ik naar een workshop bible journaling - handletteren. Ik ben er wandelend heen gegaan en met een omweg naar huis gelopen. Net niet 3000 stappen aan één stuk maar wel bewust gelopen. Heen 800 stappen (ongeveer) en terug 2200 stappen. Ik wilde naar huis dus daarom niet nog een lusje gemaakt om op de 3000 te komen, al was het wel echt heerlijk weer buiten, het ruikt zo lekker..

Morgen gaan we onverwacht misschien naar een concert van Over the Rhine, ze spelen in Groningen. Mijn broer is dan jarig dus we gaan dan ook even bij hem langs en voor het concert gaan we samen uit eten. Echt heel leuk. Alleen is één van de bandleden misschien ziek, dit weekend is hun concert daarom afgezegd..

Ik hoop dat het doorgaat, voor de zekerheid wandel ik daarom naar mijn werk die dag. En om die reden hou ik mijn week minimumdoel nog een week op 3000 stappen aan één stuk..

Week 2 (start zaterdag) 1x kaas, 1x vlees uit groep 2
Deze week elke dag 3000 stappen aan één stuk (maandag gestart): 7x
Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 23:53    

Reageer met quote
Af en toe een rustdag is ook nodig, je moet wel herstellen natuurlijk. Veel plezier bij je broer en het concert!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 mrt 2017 6:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 788, 789, 790 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 789 van 812