Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 787, 788, 789 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik ben net thuis na een intensieve koorrepetitie en had tussendoor ook niet veel tijd om achter de pc te kruipen.

Daarom kort even mijn menu en snel naar bed..

O: brintapap van 25 gr brinta en 250 cc melk, mandarijn
T: beschuit met muisjes
L: twee geroosterde boterhammen en tonijnsalade
T: mandarijn
A: 100 gr rijst, witvis met bosui en paprika (gestoofd) worteltjes
T: beker melk
T: banaan

Ik probeer 6 eetmomenten aan te houden Het maakt me bewust.. Ik had de tussendoor mandarijn gepakt en geschild zonder na te denken.. Dus kon hem niet meer wegdoen.. Was een echt oops momentje..
Na intensief dagje gekozen voor toch een extra stuk fruit.

Week 1, start zaterdag: 3x kaas, 3x vlees uit groep 2, 2x ei, 2x vis
Max vlees, geen vlees meer uit groep 2, ook al bijna aan de max kaas.. gelukkig is het bijna zaterdag.
DC 3000 stappen (aan een stuk) start maandag: 3x
Lopen Lopen Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2017 23:58    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EGA

Reageer met quote
Mooi. Nu zie je zelf waar wat je doet op een dag. En ook al word je na je oeps momentje bewust van wat je gedaan hebt, je ziet het terug als je het schrijft. Goed bezig. Ga zo door

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2017 0:39    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt bij je nieuwe werk! Ik ben echt heel blij voor je, dat het allemaal zo mooi gelopen is.
Dit werk past precies bij je, als ik het zo lees.

Nu alles bij elkaar nog stroomlijnen... je gezin, thuis, werk, beweging en al je hobbies en contacten de ruimte geven. Pas maar goed op jezelf! En veel genietmomenten inlassen... een wandeling in de zon is daar een van!

Dag topper, fijne dag toegewenst!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2017 7:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
De tonijnsalade van gisteren:
zomerse tonijnsalade
1 gekookt ei, 50 gr tonijn uit blik, wat ijsbergsla in dunne reepjes, een paar worteltjes in kleine stukjes, een bosui in kleine stukjes en wat paprika en een tomaat in kleine stukjes. Worshestershire saus, beetje aioli.

Die worshestershire saus heb ik ooit voor dit recept gekocht.. staat werkelijk al jaren in onze koelkast, lekker maar je doet er echt wel lang mee Lachen

Daar heb ik toen geroosterd brood bij gegeten met roomboter.

Vandaag heb ik gegeten:
O: brintapap, van 250 cc melk en 25 gr brinta, en een sinaasappel
L: twee boterhammen met gerookte kip, ijsbergsla, paprika en bruschettakruiden, beetje mayonaise, beetje pesto
A: 100 gr aardappelblokjes, 100 gr kipshoarma met champignon en een beetje ui, snijboontjes
T: 250 cc yoghurt met een tl koekkruiden, drup vanille essence drup citroen doorelkaar geroerd en daarbovenop een geraspt appeltje (ik had zoete trek.. prima gestild met dit heerlijke yoghurtje)
T: 100 gr warme doperwtjes met het laatste beetje mayo voor deze dag (totaal 25 gr), een gesnipperd stukje rode paprika en een beetje bosui, peper, zout en provincaalse kruiden

Er komt duidelijk rust in deze eet tent.. Vandaag 5 eetmomentjes. Dingen die worden aangeboden sla ik nu makkelijker af.. Want ook een pepermuntje telt als een eetmomentje en dat heb ik er niet voor over. Ik taal er niet eens meer naar..
De beloning is waanzinnig groot.. Van steeds hoge bloedsuikers zit ik deze hele dag (en gisteren en eergisteren ook al) op prachtige waardes.

Als ik terugkijk naar precies een week geleden: ik at de hele dag door.. en 's avonds sloeg ik echt door.. koekjes, pinda's, nootjes, ik nam steeds een beetje, maar samen werd het echt te dol.. Als ik in gedachten terugtel kom ik absoluut uit op 20 eetmomentjes.

Van teugels los naar touwtjes in handen.
Ik ben trots en blij, en eigenlijk ook nog eens tevreden..

Week 1, (zaterdag gestart): 3x kaas, 3x vlees uit groep 2, 2x ei, 2x vis
Deze week elke dag 3000 stappen aan een stuk (maandag gestart): 4x
Lopen Lopen Lopen Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2017 22:33    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Ga zo door! Goed bezig! Applaus

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 3:26    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Wat goed van je dat jij je zo hebt herpakt. En wat mooi dat je dat ook meteen in je bloedsuikerwaardes terug ziet. Ik ben ook trots op je. Ga zo door.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 11:20    
Vrouw Weeggegevens   Anneliez

Dieet: Gezonder leven (Bright Line Eating)

Reageer met quote
Goed zeg, die eetmomentjes. Kun je lekker op de automatische piloot Nee zeggen, zonder dat je na moet denken of je wilskracht aan moet spreken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 14:17    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
yvonne-the-lady schreef:

Wat gaaf dit plaatje Lachen

Hey Anneliez, wat leuk dat je gelijk ook in mijn boekje langskomt Lachen

Die 6 eetmomentjes had ik eerder moeten bedenken, weten.. Elke keer als ik zin heb in iets dan bedenk ik.. kan het of kan ik het beter laten?
Zo heb ik er nu nog 3 en dat terwijl ik ook zeker al drie keer heb gedacht dat ik trek had..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 16:32    

Reageer met quote
Je zet mij ook weer aan het denken! Hoeveel eetmomenten heb ik op een dag?
Ontbijt lunch avondeten. Koffietijd theetijd weer koffietijd en dan de avond nog met weer thee en dan nog waterkefir. Drinken is niet altijd eten maar vaak ook wel. Mandarijntje erbij of een cracker. Of een stukje chocolade zoals vanmiddag.... Schaam Schaam

Ik kan dus ook best weer wat correctie gebruiken!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 16:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja.. opgestoken bij de 12 wekensprint, die is altijd erg inspirerend, daar vliegen zoveel dingen langs tijdens die periode..

En dat ik heb bedacht dat ook een pepermuntje een eetmomentje is houd me nu erg goed op het pad. Ik steek na drie dagen niks meer zomaar in mijn mond..
Deze nieuwe eetrust doet me echt goed.. Ook vanmiddag weer. Wel zin maar even wachten tot we gaan eten kan ook..

Erg veel zin in eten nu..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2017 17:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 787, 788, 789 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 788 van 815