Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 784, 785, 786 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Een hele poos niet in je boekje gelezen en nu een heel stuk teruggelezen. Tsjonge.... jij hebt ook weer heel wat meegemaakt..... Sip

Wat herken ik me in alles wat jij schrijft.... Het niet meer in de valkuil vallen van te hard werken op elk terrein is volgens mij iets wat je nooit afleert, maar waar je je echt bewust van moet worden om er goed mee om te gaan. Als ik het zo lees, doe jij dat wel!
Ik heb hetzelfde probleem en heb ook therapie gehad. Ik merk dat het gaat met ups en downs. Spanning en stress doet veel met je lichaam, ook dat is heel herkenbaar.

Heel tof om te lezen dat je gevraagd werd voor de baan!
En wat blijf jij toch altijd heerlijk positief, super om te lezen!
Fijne dag Mamdarijn! Ik hoop je de komende weken weer veel te spreken Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 07 feb 2017 10:55    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
ja.. Ik heb een turbulente periode achter de rug. Soms kan ik er om lachen en soms ga ik er van huilen. Het is een emotionele achtbaan.

Net nog even flink ruzie zitten maken met mijn man over geldzorgen. 4 maanden w.w. heeft flink ingehakt op ons leefgeld.. dat is niet fijn.

Gisteren was ik uit eten met mijn oud collega's uit Harderwijk. Het was supergezellig, ook met een lach en een traan.. De directeur die destijds overspannen was geraakt is heel goed terecht gekomen op een leuke nieuwe baan en iedereen was blij voor me dat ik ook weer op mijn pootjes terecht was gekomen.. Alleen mijn lieve duocollega is nog niet op haar pootjes en eerlijk gezegd vond ik de huidige situatie in het team ook niet iets om naar terug te willen. Blij met mijn beslissing van vorig jaar om hier uit te stappen. Maar het blijft jammer en een tijd om echt met heel veel plezier aan terug te denken!

Het etentje was trouwens lekker, vandaag moest ik op de weegschaal ivm ziekenhuis bezoek en dat was minder gunstig. uit principe weeg ik me liever niet na een etentje..
Het leukst was het moment dat mijn bord niet leeg was maar ik het bestek neerlegde omdat ik genoeg had gehad. Ik had makkelijk door kunnen eten, het was echt heel lekker.

Gisteren
O: brinta met een mandarijn
T: plakje appelcake (door een collega zelf gebakken)
L: twee boterhammen met kaas, mosterd en tomaat
T: appel
A: vooraf proeverij: beetje garnalensalade, gebakken champignons, bietjes met geitenkaas, stukje carpacio
hoofdgerecht risotto met groenten, glas rosé en koffie na

Eenmaal thuis toch weer trek hè.. Raar is dat toch! Nu ik erover nadenk had ik wel yoghurt met fruit kunnen nemen.

Vandaag:
O: brinta met mineala
L: appelbroodschoteltje
A: 100 gr pasta met tomatensaus, veel groenten en 100 gr gehakt

(met dank aan Marjon voor de inspiratie)

Zoet broodschoteltje met appel
75 gr melk met 2 boterhammen in stukjes, snufje zout en twee eieren door elkaar geroerd (even laten staan)
halve appel, 2 abrikozen en een paar rozijnen met een beetje bessensap laten wellen, kaneel, beetje kardemom en een drup vanille-essence erdoor geroerd en op het broodmengsel gelegd.

30 minuten in een voorverwarmde oven op 170 graden gebakken.

Na de lunch nog steeds een tevreden en voldaan gevoel.
Morgen een speciale dag omdat onze dochter dan alweer 13 jaar bij ons is Erg blij

Even een speciaal ontbijtje geregeld

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017 19:03    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Wat heb je toch een lekkere receptjes elke keer! Broodschoteltje ga ik gauw es proberen....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017 13:24    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja.. dat was zeker een lekker recept.

Na een week(end) niet schrijven wat ik at en eten wat niet EGA was bedenk ik me nu ineens dat ik weer op zo'n glijbaan modus sta.. Kortom tijd om te schrijven en morgen weer binnen de lijntjes te gaan kleuren:

O: 250 cc yoghurt met havermout en een mineola
T: banaan en wat druiven (hypo)
T: gevulde koek in de vorm van een hart.. Nou is het valentijnsdag maar ik had natuurlijk ook gewoon kunnen bedanken!
L: twee boterhammen met sla, kipfilet en hüttenkäse en wat geraspte worteltjes
T: appel
A: 100 gr pasta, 100 gr kipfilet, heel veel groenten en een beetje roomsaus
T: stukje pure chocola met sinaasappel en rozemarijn
T: koekje
T handje studentenhaver
T: beker melk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017 0:10    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend had ik me bijna verslapen voor de wandeling die om 9.00 start vanaf ons clubhuis. Maar gelukkig werd ik om kwart voor negen wakker en was ik gelijk uit de veren.. En terwijl ik me haastte wist ik: dit wordt een prachtig cadeau aan mezelf.

Nog niet vaak zo snel gegeten, aangekleed en gefietst.. Maar het was de moeite waard. Naast een leuk gesprek met mijn hardloopmaatje die ik niet meer zo vaak zie sinds ik weer werk ook lekker weer en een mooie wandeling. We maakten een extra lus door een stuk bos waar ik niet vaak kom. Naast bevroren struikelmodder karrenpaden en bevroren plassen ook glibberige stukken en nog erger echte blubber. Een hele stoere wandeling dus!
Terwijl ik dit schrijf heb ik even een pauze genomen en gelijk mijn schoenen even goed afgeborsteld. Ik had ze in het zonnetje te drogen gezet.

Vanmiddag heerlijk in het zonnetje op de bank gezeten en heel diep geslapen. Wat een rust, ik had het nodig. En dat zonnetje ook.

En vanavond weer koor, eerst een apart uurtje met de alten en sopranen en daarna twee uur repetitie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017 18:56    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mijn menu:

O: 250 cc yoghurt met een mandarijn erin en 25 gr cruesli
L: twee boterhammen met eiersalade en de rest op komkommer gesmeerd en opgesnoept
A: stampot andijvie met gerookte kip
T: studentenhaver en een appel
Bere trek en geen zin in melk Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 feb 2017 2:16    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt met die bere trek! Hopelijk is het goed gegaan. Je lijstje was ook wel erg bescheiden lijkt me, ik kan me voorstellen dat je nog trek krijgt op de (zeer) late avond.

Wat geniet ik van jouw omschrijving van 'bevroren struikelmodder'. Het is zo beeldend, ik weet precies wat je bedoelt.

Over beelden gesproken... je schrijft over een glijbaan modus. Zie ik toch zomaar een struisvogel op een glijbaan zitten. Ik ga morgen (ahum later vandaag) eens kijken of daar ook een plaatje van is. In mijn hoofd in elk geval wel en het ziet er grappig uit.

Toch wel erg goed om het op te schrijven wat je eet, hè. Ik wil dat ook weer oppakken, want het werkt echt en geeft zicht op je eetpatroon. Die paar dagen dat ik dat vorige week weer deed zijn me goed bevallen.

Wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je vrije dag. Wandeling, zon, dutje, zingen. Goed van je!

Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 feb 2017 4:07    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Morgen nog maar een keer wegen, dat is vanochtend niet gelukt.. ja het lukte wel, maar ik was er niet blij mee en wil het niet weten..

Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt. Eigenlijk is bijna alle voorgenomen wandelbeweging gelukt deze week. Alleen het hardlopen niet.. Dat wordt steeds lastiger om op te pakken Verward

Vandaag gegeten:

O: 250 cc yoghurt met 25 gr havermout, appel en kaneel
L: twee boterhammen met pindakaas, komkommer en courgette en peper, en trostomaatjes
T: mandarijn
A: witte vis met rijst en gemengde groenten (o.a. peultjes en ui)
T: handje studentenhaver met rozijntjes
T: beker warme melk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2017 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik kom even naar je zwaaien en je een fijne dag toewensen.

Liefs,
Geke

Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 feb 2017 9:40    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
kom ook even gedag zeggen, en een dikke knuf geven!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2017 19:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 784, 785, 786 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 785 van 812