Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 783, 784, 785 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Tsja, die twee merci's... die kun je natuurlijk niet in de weg laten liggen. Lachen
Over de gehele dag heen ziet het er toch keurig uit?

Ik vind het knap als je met twee sneetjes brood kunt lunchen. Meestal krijg ik dan om een uur of vier echt trek, en dan red ik het niet, zoals jij, met alleen een appel. Dus meestal neem ik dan rond die tijd de derde boterham. Maar soms ook wel eens een koek. Schaam Schaam

We blijven worstelen hè. Maar we geven niet op!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 7:58    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Als ik er geen groenten op doe haal ik het ook niet met twee sneetjes brood hoor.. Mijn broodjes zijn supergoed belegd altijd smullen

In de oven staat nu mijn broodschoteltje.. Vorige week had ik al dat plan om het te maken maar nu eindelijk echt.
Het matigen met snoepen (ik kan helaas nog niet zeggen dat ik helemaal gestopt ben - slik - ) heeft resultaat op de weegschaal. Een hele halve kilo. Dat geeft de burger moed.. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 12:35    

Reageer met quote
7 ons eraf zie ik bij je grafiek. Keurig gedaan hoor!

Toevallig heb ik vanmiddag geluncht met één meergranen broodje. In een restaurant. Eigenlijk was het helemaal fout, want met brie en honing.

Maar zo lekker. Ik ben er nog vol van, dat voelt iets minder lekker.
Na onze wandeling met de wandelzussen ben ik met een van hen dat broodje blijven eten, want zo konden wel aansluitend naar de begrafenis van een zuster bij ons in de kerk.
Veel verschillende emoties dus vandaag.

Veel (rauwe) groente erbij, ja dat Is altijd goed. Ga ik ook weer vaker doen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 16:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Brie met honing helemaal fout? Hoezo! Juist lekker!! Het enige foute aan dit broodje is dat er geen walnootjes of pecannootjes op zat!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 21:35    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
O, hier ook een grote fan van brie. Als ik echt op chic ga, eet ik een luxe broodje met brie, ananas en walnoten. Heeerlijk!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 feb 2017 13:25    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ananas en brie? Dat klinkt spannend Kaktus!

Ik had vandaag een inspiratiedag van koor. Ik verwachtte dat we achtergrond informatie zouden krijgen over Huub Oosterhuis en de stukken die we gaan zingen in april. Maar dat was het niet helemaal.
Laten we het erophouden dat het op dit moment even niet mijn ding was en na de wandeling die we na de lunch hadden gemaakt ben ik snel naar huis gegaan (leek me een mooie overgang) Eenmaal thuis diep in slaap gevallen Lachen Daardoor nu een beetje te wakker..

O: brinta en een mineola
L: meergranenbroodje zalm en roomkaas, sla en fruitsalade
T: kniepertje (mijn dochter is weer aan het bakken, we gaan ze morgen naar mijn moeder brengen..)
A: witlofschotel: aardappelpuree met witlof gewikkeld in katenspek en tomatensaus
T: 2 kniepertjes
T: banaan
T: appel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 0:24    

Reageer met quote
Brie is niet helemaal fout, ik heb nog iets nagelaten te noemen. Namelijk de hoeveelheid brie. En er zaten inderdaad ook wat walnoten bij!
Ach voor een keer wel heel erg lekker.
Met ananas lijkt me ook smullen! smullen

Jouw menuutje ziet er goed uit, hoor.
Ik moet ook echt weer gaan noteren wat ik eet. Zo moeilijk is dat toch niet? Jij bent mijn voorbeeld hierin!

Wat leuk dat je vandaag die kniepertjes bij je moeder kunt brengen. Zal ze vast waarderen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 7:42    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, wil je me uit het kilometervreter sprintje verwijderen? Heb daar mijn vertrek al aangekondigd met de reden.
Wellicht in de toekomst als alles in een wat rustiger vaarwater is gekomen doe ik weer mee.

Liefs, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 20:54    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Done Kaktus, en heel veel sterkte lieverd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 21:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Pfff ik vind het lastig om me aan mijn plan te houden. Ik ging wat eerder naar huis omdat ik een gesprek had met een praktijkondersteuner/psycholoog ivm mijn spanningsklachten. Wat is dat vermoeiend.. Vooral omdat ik de hele tijd wil ontkennen: ik wil zeggen er is niks meer aan de hand, ik heb weer een baan en zit niet meer in een dip.

Maar zo ga ik het niet doen, ik wil graag leren wat er in de basis mis gaat bij mij om niet meer in de valkuil te vallen van te hard werken en mezelf en mijn gezin op een tweede plek te zetten.
Dat harde werken doe ik namelijk niet alleen op 'werk'gebied. Het zit in mijn systeem.

Maar de vermoeidheid maakte dat ik ook niet ging wandelen vanavond (ik skip nu iets te snel mijn normale activiteiten)
En dat ik zoek naar eten.
En dat ik in slaap viel in de stoel terwijl ik de wereld draait door aan het kijken was..

Ik schrijf maar eens wat ik vandaag heb gegeten:
O: brinta met een mineola
L: twee boterhammen met 25 gr kipfilet, 50 gr hüttenkäse, tomaat en peper, appel
T: bak yoghurt met banaan
A: rijst, witvis en heel veel lekkere knapperige wokgroenten en worteltjes

ja snapt: geen reservehapje meer achter de hand. Moeilijk toch!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 21:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 783, 784, 785 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 784 van 815