Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 782, 783, 784 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 3959
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Eindelijk zit ik dan achter de computer om je mijn reactie nog te geven op je stukje over jezelf voor de gek houden.

Ik schreef al: zeer herkenbaar.

Onder het mom van: ik maak toch goede keuzes, en ik geniet toch bewust... glijd je onbewust toch steeds een stukje verder af van wat je eigenlijk wilt.

Waar ik heel erg aan moest denken toen ik het las, was wat ik eerder deze week las van iemand die eerst jarenlang parttime vegetariër was en pas sinds een jaar volledig (en zelfs vegan is geworden).
Hij verbaasde zich erover dat het parttime vegetariër zijn veel en veel moeilijker was dan 'gewoon' vegetariër. Als je vegetariër bent, hoef je al die keuzes niet meer te maken. Je éét nu eenmaal geen dode beesten, dus je gaat er ook niet over nadenken of je misschien nu voor één keertje... Nee, Nee, Nee dat dóé je niet, want dat wìl je niet, sterker nog: je gruwt ervan. Hij vindt dat radicale veel makkelijker, veel duidelijker.
Zouden wij daar ook niet wat uit kunnen leren? Ik bedoel niet dat we allemaal vegan moeten worden, maar van het radicale.

Iets met suiker? Dat neem ik gewoon niet (behalve... tenzij... o Nee, daar gaan we alweer).
Eigen baksels? Alleen in het weekend, of...

Misschien is die stelligheid zo gek nog niet.

_________________
Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Tja niks voor mij denk ik.. zodra ik iets niet mag verander ik in een dreinende peuter.. Dan wil ik het juist en het liefst de hele dag door
Erg blij

Maar er zijn mensen die het wel kunnen en bij hen past die houding zeker!

Mijn menu voor vandaag:
O: brinta van 25 gr brinta en 250 cc melk, mandarijn
L: twee boterhammen met 100 gr tonijn, komkommer en kappertjes
T: appel
A: tagliatelle met kipreepjes, groenten, ui en een beetje kookroom

Ik ga nu in bad, heb eerlijk gezegd weinig gedaan vandaag, ben echt even aan het terugtrekken.
Zou nog even een rondje hardlopen maar ook dat is niet gebeurd

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017 22:02    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Later die avond knap beroerd geworden, weer pijn rond mijn hart en overgeven. In maart wordt mijn hart nagekeken en ik ben al gestart met hulp voor de spanning. Maar ik begin te vermoeden dat het misschien met een hoge bloedsuiker te maken kan hebben, dus ook wat te bespreken met mijn internist.

Na het spugen een beker warme melk genomen en gaan slapen

Midden in de nacht een hypo gehad (begrijpelijk), pakje sinaasappelsap gedronken met een plakje koek

O: 250 cc Yoghurt met 25 gr cruesli en een mandarijn
L: kom kippensoep met lekker veel groenten en 50 gr kip en een broodje
T: appel
T: stukje boterkoek
A: 5 röstirondjes, gegrilde groenten (paprika courgette tomaat champignons en ui) en een hamburger met een lepel mayonaise erbij
T: beker warme melk
T: appel

Al het fruit op de fruitschaal is onrijp, kiwi, banaan.. Ik verdenk mijn man dat hij het niet bij de Lidl heeft gehaald want die heeft altijd goed fruit!

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2017 0:13    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 3959
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Wat vervelend dat je zo beroerd bent geweest. Dus het duurt nog wel een tijdje voordat je hart wordt onderzocht. Toch goed dat het gebeurt!

Ik heb erg gelachen om jouw beeld van de dreinende peuter.
Maar dit was juist niet wat ik bedoel.
Zoals jij het omschrijft gaat het om iets wat je van buitenaf wordt opgelegd. Je bent dan niet echt gemotiveerd, en logisch dat je dan maar één ding wilt, namelijk dat ene wat jou verboden is. Dat werkt dus niet.

Het gaat om, Let op - moeilijk woord: intrinsieke motivatie. Lach

De motivatie moet van binnenuit komen, je moet het willen. En dan is het helemaal niet zo moeilijk!
Misschien is het voorbeeld van de vegetariër niet zo sprekend omdat jij dit verder ook niet bent en dus die motivatie ook niet hebt.
Misschien is dit meer op jou van toepassing: vind jij het een offer of een belasting om te gaan hardlopen of wandelen? Ik denk het niet, want ik lees altijd enthousiaste verhalen van jou. Nee je wilt dit graag en dus doe je het graag. En door je verbetering in conditie, je toenemende gezondheid door al die beweging en buitenlucht en door allerlei leuke contacten en ervaringen bij het lopen, blijf je gemotiveerd.

Als je een dergelijke motivatie van binnenuit nu eens kunt vinden voor het maken van de juiste eetkeuzes? Pfff, dit is wel heel ingewikkeld hoor.

Hoe dan ook, conclusie van dit verhaal: het staat of valt toch met motivatie.

_________________
Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2017 4:39    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Daar ga ik even over nadenken Geke..

Gisteren beurs gehad, en vandaag begin ik wat later.. Ik ben moe maar het was heel leuk, ben door veel mensen geknuffeld, het was een warm welkom terug.
Mijn plan voor gisteren was goed, maar het broodje is in mijn tas gebleven, ze kwamen met zulke lekkere broodjes langs, en ze pasten in mijn plan.. voor de avond had ik mijn eigen maaltijd salade gemaakt, gelukkig maar want dat was een buffet met nassie of hamburger met gefrituurde aardappels..
de beurs duurde tot 20.00 uur, om 21.00 was ik thuis, gedouched en gelijk mijn bed ingedoken..

O: brinta ( 25 gr brinta en 250 cc melk) mandarijn om 5.15 (dat was vroeg..)
T: broodje ham (9 uur) de stand was opgebouwd en het leek me slim om wel even wat te eten
L: foccacio vierkantje met pesto, kaas, tomaat en sla
T: mandarijn
A: maaltijdsalade van 100 gr aardappel, 100 gr kip, doperwtjes, tomaat, paprika, boerenkool
T: beker warme melk en appel

Tussendoor wat pepermuntjes genomen een chocolaatje, een toffee en een stukje pure chocola met hazelnoot.

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017 9:54    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Sorry, beetje saai maar ik heb niet zoveel tijd.

O: 25 gr brinta en 250 cc melk, mineola
L: kom uiensoep (zelfgemaakt door collega) en meergranenbroodje met kipsalade van tomaat, 50 gr kip, sla, mayo en mosterd
T: merci (komt gewoon door de moeheid!!) en een stukje speculaas (ik weet het, dat was niet de afspraak met mezelf)
A: 100 gr rijst, kipgoulash met lekker veel paprika en tomaat
T: banaan
T: zelfgebakken muffin (ik weet het, dat was niet de afspraak met mezelf)
T: mandarijn
T: plakje koek (ik weet het, dat was niet de afspraak met mezelf)

Ik pak een beker warme melk en kap ermee met al die toegeefdrift.
Ik ben van plan 2 ons minder te wegen deze week en dat gaat echt niet lukken met al die bijvoeding.

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017 23:08    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Klaar! Voldoende gesnoept deze week tot vrijdag gaat alle bijvoeding in de ban..

Tandenborstel staat klaar en warme thee of melk, appel met kaneel uit de magnetron en pannenkoekjes met appel in geval van nood kan ook. Warme snacks ga ik zoeken.. En eens kijken of er frambozen in de diepvries liggen. In dat geval start ik morgen met griesmeel en frambozen..

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017 23:15    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-3-2011
Berichten: 16443
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Jeetje Mamdarijn wat heb je al weer veel in je boekje geschreven, ik kreeg even geen meldingen meer... maar goed bijgelezen.
Tuurlijk ben je moe van die 2 eerste weken werken, zoveel nieuwe indrukken, en je wilt het natuurlijk allemaal perfect doen!
En dat je twijfelt vind ik ook normaal hoor... komt goed vertrouw daar op! Ze hebben je niet voor niets gevraagd.... trouwens wie overkomt dat nou, dat je gevraagd wordt voor een baan! Cool
Wat vervelend dat je niet lekker was... hopelijk is alles goed met je hart en is het misschien alleen vermoeidheid of stress.

fijn dat de beurs goed bevallen is, en misschien was het bloesje toch niet zo erg als je lekker geknuffeld bent en welkom voelde Erg blij

Zet hem op Mam! En niet teveel tegelijk willen hoor!

dikke knuf!

_________________
mijn dagboekjefotohoekje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017 12:21    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 3959
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
A1968 schrijft precies wat ik ook zou willen schrijven... je bent gevráágd voor die baan, fantastisch toch! En laat je maar lekker knuffelen daar! Lachen

Lastig blijft het toch, hè, die afspraken met jezelf.

Zat manlief gister in een restaurant aan de apfelstrudel... de bediening had er heel lief twéé vorkjes bij gelegd, aan elke kant een. Zo werd het me wel heel moeilijk gemaakt. Heb er een paar hapjes van geproefd en daar ook intens van genoten.
Helemaal in de ban doen is toch wel erg moeilijk.

Je schrijft wel keurig op wat je eet, daarin ben je verder dan ik. Ik moet dat geloof ik ook maar weer eens doen.
En wat goed dat je je eigen maaltijdsalade mee had! Dat soort dingen zijn goed om te onthouden... je hoeft er op het moment dat die nasi etc. aangeboden wordt gewoon niet over na te denken, want je hebt immers zelf al iets bij je.

Fijne dag, en tot later!

_________________
Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Dat ik eten had meegenomen kwam doordat ik weer opschrijf wat ik eet.. Dat mes snijdt echt van twee kanten Erg blij

Stoppen met snoepen is nog niet zo makkelijk helaas..
Maar ik neem in ieder geval niet meer alles..

O: brinta en een mandarijn
T: twee merci chocolaatjes (onze smoes was dat dan de doos minder in de weg lag..)
L: 2 alisonboterhammen met 25 gr kipfilet en 50 gr hüttenkäse, tomaat en peper
T: appel
A: 100 gr rijst, 100 gr kip, heel veel groenten (chinese groenten dit keer) en kerrie
T: wandeling van een uur en een kwartier
T: handje nootjes
T 250 cc Yoghurt
T appel

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 23:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 782, 783, 784 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 783 van 812