Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 781, 782, 783 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
O haha! Altijd leuk natuurlijk!!!
We gaan wel even pb-en..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017 20:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dit schreef ik net in het twaalfweken sprintje.. bijna al die meiden halen daar groene vakjes.. ik niet. En ik denk dat ik weet hoe het komt.. BAM de keiharde waarheid.. IK HOU MEZELF NOGAL VOOR DE GEK..

Bij mij komt het niet vanzelf goed, en daarom ga ik even het goede voorbeeld van weegvriendinnen hier volgen en in mijn boekje opschrijven wat ik eet. Pff confronterend dit.. Soms wordt je wakker en weet je opeens dat het niet klopt.

Bijvoorbeeld: mijn afspraak met mezelf is dat ik alleen zelfgebakken lekkers eet. Eerst was het: wat ik zelfgebakken heb. Nu is dat begrip een beetje opgerekt.. ook wat mijn dochter bakt eet ik. En acht die ene sprits, stroopwafel, ach dat biscuitje.. is vast ook door iemand een keertje zelfgebakken..
O ja.. de afspraak had ook een periode: alleen in het weekend. Maar mijn dochter had dinsdag opeens zin in bronwnie. ja dat is dan niet meer lekker in het weekend.. vers en warm is namelijk veel te onweerstaanbaar.. en zo wordt ook het weekend elke dag opgerekt..
O ja.. de afspraak had ook een aantal: max 1x per dag. Dat werd 1x per dagdeel.. euh, nou goed dan.. een tweede kan ook geen kwaad, het was maar een klein stukje.. en ook erg lekker gelukt, die brownie. Wat een gezeur toch altijd met opletten en bewust eten.. ik geniet nu toch ook bewust
Oef.. zelfs het begrip bewust wordt opgerekt..

En voor ik het weet rekt mijn lijf mee.
Dat zie ik heus wel vanuit een ooghoek in de spiegel.. en op de weegschaal..

Dus..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 8:30    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Pfff. Ik heb een heel lang verhaal hier getypt, veeg even over het schermpje en pak kennelijk een verkeerde knop want: weg hele verhaal.
Grr. Ik kom later bij je terug als ik de computer aan heb.

Maar het komt er op neer dat ik het zeer herkenbaar vind wat je schrijft....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 10:56    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oeps.. dat is ook herkenbaar.. Vaak helpen de pijltjes boven het menubalkje dan nog om tekst terug te krijgen, maar soms is het inderdaad echt weg!
Hoe dat met een telefoon werkt weet ik niet maar dat zal hetzelfde idee zijn..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 16:10    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Nee helaas. Compleet foetsie. Het was een goed verhaal al zeg ik het zelf... je houdt het nog tegoed van me!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 16:32    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Reageer met quote
Sorry Mamdarijn ik moest toch wel n beetje lachen bij je verhaal. Je vertelt weer heerlijk beeldend. En erg herkenbaar. Niet voor niets dat wij hier zitten/terug komen. We hebben levenslang. Soms denk ik wel eens dat het leven veel makkelijker zou zijn als ik niet zo'n lekkerbek was.
Maar goed het is zoals het is. Slim dat je je menuutjes weer gaat noteren. Dat houdt je scherp.

Fijn weekend! (Zonder excessen Rollende ogen )

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 20:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Haha, Geke toch.. en Marjon.. jullie geven me een big smile.. Ik was zelf ook blij met mijn schrijfsel, daarom had ik het ook in mijn eigen boekje gezet..

Maandag draag ik een bloesje met de bedrijfsnaam op de beurs. Irritant, net als met sportshirts pas ik standaardkleding nooit, lijf vraagt een m (ideaal bij mijn lengte), maar mijn boezem wil xl.
Alleen daarom al zou ik niet willen gaan. Maar goed, het is niet anders en dit weekend zal ik dat stomme ding zelfs strijken.

En dan nu hoe ik vandaag heb gegeten. Ik wilde vandaag een uurtje (in)werken, zodat ik bijgepraat kon worden over de beurs. Expres ging ik daarom voor de lunch zodat ik echt rond etenstijd weer thuis zou zijn en de hele middag voor me open zou liggen. Maar die list ging niet op dus ik heb daar gelunched. Heerlijke kibbeling uit Harderwijk, maar helaas, nu heb ik er zuurbranden van, te vet blijkbaar. Jammer dit. En zoals je ziet is ook het niet snoepen niet totaal geslaagd. Maar ik ben weer bewust en weet nu weer wat ik doe. Struisje heeft haar hoofd weer boven het zand..
Vooral (trots.. ik kan het best) in de avond herpakt.

O: 250 cc yoghurt, mandarijn en 25 gr cornflakes
T: gewandeld, 5 km in een uurtje, lekker in de vrieskou met zonnetje langs het water
T: stukje speculaasbrok
L: bakje kibbeling, met saus
T: appel
T: broodje fruitsaus (rood) zonder suiker (zelfgemaakt)
T: brownie
A: 100 gr aardappelkrieltjes, snijboontjes, paprika, ui, 100 gr hamblokjes
T: sinaasappel
T: beker warme melk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2017 22:52    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
En nog een late night snack, 100 gr doperwtjes warm, met koude stukjes gele paprika, kruiden en een tl mayo

Was vergeten op de zoete groente te letten, eerlijk is eerlijk.. dit zijn toch echt mijn missing links.. en lekker dat het is! Tot morgen.. op naar weer een nieuwe dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017 0:17    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, goede zelfreflectie! Ennuh, eigenlijk heel positief dat dit er aan de hand is. Want dan weet je dat het niet aan je lichaam ligt dat je niet afvalt, maar aan je sabotage-draakje. Als je die hebt verslagen komt het met je gewicht ook wel weer goed!

Jammer dat dat bloesje zo'n tegenzin in de beurs oplevert. Moet het persé dicht? Wellicht dat je met wat leuks van jezelf eronder er wel een leuke look van kunt maken waar je je fijn in voelt.

Ik draag ook nooit bloesjes omdat ik hele brede schouders heb. Daardoor heb ik een maat nodig wat niet flatteus staat bij de rest van mijn lichaam. Shirtjes stretchen nog wat waardoor het wat mooier staat.

Ik doe met je mee met een rood vakje in het 12 weken sprintje. Hopenlijk de laatste voor ons beiden dit sprintje.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017 13:46    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Helaas moet het bloesje dicht, anders had ik m gepast. Ik ga straks even voor de spiegel kijken of ik nog iets aan de look kan doen.

Ik voel me wel wat moe na deze twee intensieve weken. En bij moeheid ga ik ook aan mezelf twijfelen, ik hoop maar dat ze niet gek van me worden op het werk, inwerken is zo vermoeiend, zowel voor mezelf als voor de ander. En dan een beurs, altijd zwaar.. Vaak leun je dan op elkaar als team, pas ik al goed genoeg in hun vijver?

Gelukkig komt er nog iemand nieuw bij.. We zijn in totaal met zes mensen.

Ik ga mijn hardloopschoenen maar eens aantrekken, vaak helpt dat bij dit gepieker..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017 14:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 781, 782, 783 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 782 van 815