Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 776, 777, 778 ... 811, 812, 813  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoe is het nu met je, Mamdarijn?

Nov. challenge:1 punt voor bijna suikervrij, 3 voor geheel suikervrij, 1 punt voor elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 120 punten. Tussenstand 17 nov. 59 p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 dec 2016 21:10    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Blz 777.. Wat een mooi getal!

Vlinderr.. Ik was mezelf ook even kwijt Erg blij Gelukkig dat je me even herinnerde aan wie ik graag wil zijn: een blij Mamdarijntje..

Ik heb even een dipje gehad; griep en niet lekker in mijn vel. Donkere dagen en heel verdrietig. Maar de tranen zijn weer gedroogd en volgens mij weet ik weer hoe ik mezelf wil aanpakken.
- kleine overzichtelijke projectjes in huis
- focus op gezin
- focus op een nieuwe baan vinden
- lezen en oefenen met het boek: "De kracht van imperfectie", door Brené Brown

- op tijd naar bed
- tijd maken voor energiegevers (en daar ook naar zoeken) en zorgen dat dat beter in balans komt door de energie slurpers beter in kaart te krijgen

Met mijn gewicht gaat het trouwens goed, ik heb de 73 al twee keer op de weegschaal gezien maar nog niet doorgegeven (ik vergat het) Doe ik vrijdag wel.

Raar hè dat het het komende weekend al kerst is.. Ik ben nog niet helemaal voorbereid, al staat onze kerstboom gelukkig al wel en heb ik donderdag een lichtjeswandeling (mee)georganiseerd en gelopen. Gisteren heb ik meegedaan met een soort flash mob op het centraal station in Amsterdam. De dirigent van ons koor had dat georganiseerd en voor ik het wist had ik een lift en ben ik samen met onze dochter eerst naar Amsterdam gegaan om een beetje te winkelen (te kort natuurlijk!) en stond ik daarna bij de vleugel op het centraal station mee te zingen met heel veel voorbijgaande reizigers die zichtbaar genoten van onze enthousiaste dirigent en een vrolijke pianist..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016 19:46    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote

Enjoy the little things..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016 18:12    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Van mij ook een dikke kerstknuffel! het komt weer goed allemaal hoor.... Kussen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016 22:50    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ha Mamdarijn, ook hier kom ik je even een knuffel geven. Ik had helemaal niet meer gereageerd zie ik, op wat je allemaal geschreven had, sorry! Terwijl ik voor mijn gevoel vaak wat met je uitwissel... dat zal dan wel in mijn gedachten zijn of zo.

Ik wens je hele fijne kerstdagen met je gezin. En misschien kunnen we binnenkort weer eens bellen, of iets afspreken.

Alle goeds, en liefs,

Geke

Nov. challenge:1 punt voor bijna suikervrij, 3 voor geheel suikervrij, 1 punt voor elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 120 punten. Tussenstand 17 nov. 59 p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016 8:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
En ik heb te snel gedacht dat het griepje voorbij was.. Gisteravond was wel ongeveer de limit, alle klachten kwamen krachtig gebundeld bij elkaar. En ik had denk ik koorts. Wat stom zeg, ziek zijn en het niet willen zien. Maar vanochtend was het van het ene op het andere moment voorbij. Ik kreeg een enorme hoestbui (stikte er zowat in voor mijn gevoel) Er schoot iets los (ik denk vanuit mijn longen maar mijn man lacht daar een beetje cynisch bij want hoe weet je waar iets losschiet?) En het bleef los. Letterlijk opge lost. Gelijk voel ik me sterker worden, de hangerigheid is weg,

Wel lang over gedaan dus. Het bewijs maar weer dat je zelfs griep kunt krijgen als je de prik jaarlijks ontvangt. Misschien milder? Maar in ieder geval langer, langgestrekter. En minder duidelijk herkenbaar als een griep.
Zoals ik me nu voel heb ik me weken niet gevoeld. En ook de druk die ik constant weer terugkreeg is weg.. Nu mijn stem nog terug en ik verklaar mezelf weer beter.

Wee degene die de griep 'echt' krijgt.. Dit is namelijk geen pretje.. Die 'milde' vorm was echt genoeg wat mij betreft.

De komende week zal ik minder online zijn.. Ik ga lezen, puzzelen, kleuren, verfen, shoppen, naar de film, kerst vieren en samen met mijn dochter het kerstdiner maken. Zij heeft alles zorgvuldig uitgekozen en ik mag haar PA zijn..

Niet doorvertellen hoor.
Dit is het ambitieuze plan:
- we maken een kerstboom van bladerdeeg gevuld met pesto (vorig jaar ook gemaakt en het was een groot succes) Je maakt een driehoek van bladerdeeg, je belegt het met pesto en je legt er nog een laagje bladerdeeg op. Je maakt dwarstakken door reepjes te snijden en deze reepjes te draaien en je zet het in de oven. De reepjes zijn een soort hartige stengels en breek je af tijdens het eten..
- het voorgerecht worden groene asperges gerold in parmaham
- de hoofdmaaltijd wordt hertenbiefstuk (met dank aan de bonus in AH Erg blij ) (zou het wel hertenbiefstuk zijn eigenlijk?) Nou jaa maakt ook niet uit. Hertenbiefstuk met portsaus (die moeten we zelfs moeten monteren Lachen Lachen Lachen ) (met dank aan de port die we kregen als kerstattentie) (anders had ik dat nooit gemaakt, echt niet), aardappelballetjes uit de oven en italiaanse roerbakgroente
- het nagerecht perziktaart met zelfgemaakte caramelsaus

Dochterlief heeft geen stresss, haar Personal Assistent wel een beetje.. Heb nog nooit hertenbiefstuk, portsaus en caramelsaus gemaakt en weet eigenlijk alleen hoe je de aardappeltjes uit de oven en de Italiaanse groenten maakt..
Maar goed.. we gaan het beleven!

Niet verklappen hè, zelfs mijn man weet niet dat we hertenbiefstuk gaan eten..Alles zit onzichtbaar verpakt in onze (koel)kast..

Ik voeg de recepten toe.. Watch out.. niet alles is EGA proof of weegclub proof..

https://www.leukerecepten.nl/recepten/asperges-met-ham-en-mozzarella/

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186372/hertenbiefstuk-met-specerijen-portsaus

http://natriumarm.eu/saus/zelfgemaakte-karamel-saus-makkelijk-snel-en-oh-zo-lekker/

http://omgchocolatedesserts.com/caramel-crumble-peach-pie/

Laatst aangepast door Mamdarijn op za 24 dec 2016 16:33, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016 15:31    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oeps ik vergeet nog iets: fijne feestdagen, persoonlijk wil ik 2016 graag achter me laten als een jaar om snel te vergeten. Op naar het nieuwe jaar, ik kijk er elke dag naar uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 dec 2016 15:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn,

eindelijk weer even een teken van leven van mij. Heb wel regelmatig meegelezen, maar steeds niet gereageerd.

Hoe is het kerstdiner uitgevallen? Ziet er wel heerlijk uit! Vooral die perziktaart. Het is dat mijn engelse kooktermen niet zo goed zijn, anders had ik die zeker willen maken.

Tja, en de griepprik. Ze moeten een keuze maken voor de prik op basis van de te verwachten soort griep. Als ze dan net de verkeerde kiezen, kun je alsnog de griep krijgen.

Ik wens je een heel gezond en vooral beter 2017 dan dat 2016 voor je was.

Liefs, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 20:11    
Man Weeggegevens   Alfons2712

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Lieve Mamdarijn,

Groetjes en liefs, Alfons Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 0:00    
Vrouw Weeggegevens   AbFab
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Puur en kh bewust

Reageer met quote
heey mamdarijn, dat is lang geleden!
De allerbeste wensen van mij. Jij blijft echt actief hier op het forum zeg! En zo goed op gewicht! Geweldig.
Ik ben weer even terug. Moet nu echt streng zijn...me aangemeld voor een sprintje en gaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017 10:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 776, 777, 778 ... 811, 812, 813  Volgende
Pagina 777 van 813