Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 774, 775, 776 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Slik, weer een paar foto's van mezelf gezien, in niet gunstige kleding hoor (een paarse polo is nie echt flatteus) Maar toch niet fijn. Lastig hoor, want die kilo's extra lijken bij me te horen terwijl ik zelf echt graag afscheid van ze zou willen nemen.

In de Libelle die ik vandaag las stonden allemaal interessante weetjes over voeding en gezondheidswaarde, maar ik weet al zo veel. Bij mij zijn kennis en praktijk nog steeds niet gelijk aan elkaar. Hoewel ik het goed doe is het nog altijd niet goed in balans. Dat maakt me een beetje verdrietig.

Mijn onderschrift even aangepast met een quote uit die Libelle, om te onthouden..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016 13:44    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wie je bent is niet alleen je lichaam, hè? De rest is veel belangrijker. En dat paars niet je kleur is, dat kan, maar het zou 'm niet in 5 kilo moeten zitten of jij blij naar jezelf kunt kijken. Ik wil zelfs 20 kilo minder wegen, omdat dat beter voor alles is, maar deze balast maakt me niet minder slim, niet minder leuk, niet minder lief en zelfs niet minder aantrekkelijk. Be Proud, borst vooruit, heads up en lachen, want er is niks mis met je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016 17:11    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dat is een hele fijne en goede gedachte! Je hebt gelijk Leonie en meestal denk ik er ook zo over, maar vandaag was ik dat even kwijt. Deels vermoeid maar ook wel een oud denkpatroon, dank je voor je lieve steun!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 0:16    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Inderdaad, positief naar jezelf blijven kijken! Dat verdien je, prachtmens!
Knuffel van mij.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 7:00    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoihoi Meegluren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016 12:48    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Dat is een hele fijne en goede gedachte! Je hebt gelijk Leonie en meestal denk ik er ook zo over, maar vandaag was ik dat even kwijt. Deels vermoeid maar ook wel een oud denkpatroon, dank je voor je lieve steun!

Juist, het gaat nooit om de situatie, maar om hoe je ernaar kijkt. Een extreem kritische houding jegens onszelf maakt ons doorgaans ongelukkig. Maar je kunt jezelf leren anders naar dingen te kijken.
Dat je slechts een paar kilo te zwaar bent,
dat je dat goed onder controle hebt.
Dat je moeite doet om gezond te leven en genoeg te bewegen.

Velen doen jou dat niet na, dus be proud en je nooit blind staren op 'perfecte vrouwen met perfecte figuren' Ze bestaan niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016 3:28    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Klopt! Sommige foto's zijn confronterend, dan moet ik mijn zelfbeeld even bijstellen, al is dat niet altijd leuk.

Afgelopen woensdag was ik bij mijn nichtje. Zij was behoorlijk aangekomen na haar zwangerschap maar is nu weer terug op gezond gewicht en slank figuur. Gewoon met gezond eten. Dat had ze gedaan op inspiratie van mij vertelde ze. Dat was wel echt een leuke opsteker.
Zij vindt mij ook nog steeds slank, dus het verschil blijft nog wel zichtbaar.

Ik weet dat ik het voor mijn gezondheid heb gedaan, en toch blijft dat ideaal van een slanke lijn ook belangrijk blijkbaar. Maar waarvoor? Waarom wil ik graag zijn als slanke mensen? Word ik daar een beter mens van?

Mooie vraag van vandaag.

Gisteren heb ik havermout, pindakaas, banaan koekjes gebakken, zonder suiker. Deze heb ik getrakteerd op de wandelfit, en ik was verbaast, iedereen wilde er nog eentje (ze waren net iets groter dan een pepernoot en plat)
De knapperige bite die je altijd hebt met suiker was er niet, maar werd een beetje gecreëerd door de quinoa.
In het oorspronkelijke recept moest een lepel lijnzaad maar die had ik niet. De quinoa heb ik op dezelfde manier geweekt als de lijnzaad. Alleen iets langer, maar dat was niet bewust of expres.. Dit is geen EGA recept hoor, hij komt van de Libelle .

Havermout, banaan, pindakaas koekjes
60 gr bloem, 80 gr havermout, theelepel bakpoeder, 2 overrijpe bananen, 40 gr pindakaas, 15 gr kokos, rozijntjes, lepel lijnzaad, theelepel kaneel.

Lijnzaad 5 minuten wellen in drie eetlepels water.
Banaan prakken en kaneel en pindakaas toevoegen, bakpoeder erdoor roeren, alles goed mengen.
Bloem en havermout toevoegen, en tot slot kokos en eventueel de rozijntjes.
Op bakpapier kleine bolletjes leggen en plat maken, kwartier in de oven op 200 graden.

Officieel goed voor 15 koekjes, ik had er 35

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2016 8:27    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik schrijf weer op wat ik eet en ontdekte gelijk dat dit me stimuleerde om betere eetkeuzes te maken.

O: 250 cc yoghurt met 25 gr cruesli, appel en banaan
Half uur aan een stuk hardgelopen
L: 2 boterhammen met gerookte kip, sla en ananas
Flink schoongemaakt bij de buurvrouw die aan het verhuizen is (ruim twee uur geboend)
T: mandarijn
A: 100 gr aardappelschijfjes, 100 gr kipshoarma, bloemkool, paprika en sperziebonen in de wok, lepel mayonaise
Uur gewandeld
T: beker warme melk en een appel

Iets meer fruit dan normaal, maar het was dan ook een zeer actieve dag..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016 23:12    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Inderdaad een goede vraag, Mandarijn. Word je een beter mens als je een paar kilo's slanker bent?

Ik denk daar even over door en kom (zoals altijd) tot deze conclusie: Nee.
Maar word je dan een beter mens als je die 30 minuten op een dag beweegt en liefst nog meer?

Steeds kom ik er weer op uit: het is belangrijk hoe jij jezelf voelt, want dat straal je ook uit naar anderen.
Voel jij jezelf beter met die paar kilo's minder, tja dan kan dat een doel zijn om na te streven. Wat ik bij jou bespeur Mamdarijn, is dat jij je in elk geval goed voelt bij meer bewegen. Dat straal je ook uit! Hier, maar ook bij je wandelgroepjes en hardloopclub. Bewegen doet jou stralen! Lekker mee doorgaan toch?

En die buik dan? Tsja. Ook daarin lijken we weer op elkaar... ik heb er ook een die ik graag wat platter (nou zeg maar gerust véél platter) zou willen hebben. Ik prijs me gelukkig dat ik geen ambities heb om fotomodel te willen zijn. Ik ben blij met mijn lijf dat me overal brengt waar ik maar wil, dat me draagt, me mooie dingen laat zien, voelen, ervaren, dat me trouw is alweer meer dan 50 jaar. Dat ik het kan trainen om langer en verder te gaan wandelen. Dat ik (zoals nu) na een heftige buikgriep weer herstel merk en vandaag voorzichtig weer wat binnen kan houden.
En dan die buik... ja die zit daar nu eenmaal.

We hebben een lijf dat het verdient om er heel goed op te passen. En volgens mij doe jij dat heel goed met al die beweging en je bewuste keuzes!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016 12:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mooi, Geke...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016 16:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 774, 775, 776 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 775 van 815