Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 767, 768, 769 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed bezig!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 20:56    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vanochtend hard gelopen met de atletiekvereniging (mijn hardloopmaatje ging niet zo lekker, ze had het heel benauwd), na het hardlopen was er van alles te doen en heb ik me na de koffie aangesloten bij een smovey clinic, gewoon omdat het kon.. Toen ik thuiskwam bleek ik meer dan 17.000 stappen te hebben gezet vanochtend.. Dat gebeurd niet vaak.. Lachen

Het mooie van sporten is dat je dan beweegt, maar ook geen tijd hebt om te snoepen.. Bij de koffie nam ik wat komkommerschijfjes en een paar druifjes en na de smovey clinic twee stukjes meloen..
En een hardloopshirtje gescoord voor een euro.. Dus dat was een goed bestede ochtend.

Thuis gekomen had ik wel enorm zin in iets te eten (het was dan ook lunchtijd..) en nam ik een boterham met kaas en maakte ik een tomatensoepje van tomatenpasata, water, bosui, bleekselderij en een stukje prei, italiaanse kruiden. Geen zout, om te proberen.. Als het niet lekker zou zijn kon ik er altijd nog zout aan toevoegen.. Maar het was heel lekker, zout is in dit soepje echt niet nodig Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 sep 2016 12:33    

Reageer met quote
Het gaat goed hier hè. Ik kom even naar je zwaaien.
En misschien wel echt, want ik kom vlakbij Zeewolde vandaag. Had je al een berichtje daarover gestuurd.
Liefs van Geke Fluiten Surprise (Nederlands=Verassing)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 5:37    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Als je minder zout wil eten dan kan je kijken op internet naar een chefkok die vanwege zijn hart zonder zout moest gaan eten.

Hij heeft een paar recepten neergezet zoals kruidenmengsels.
Even de link opgezocht.
https://www.spicewise.nu/

Maar je hebt zelf al een lekker soepje gemaakt zonder zout dus misschien is de site overbodig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 6:25    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goed gedaan, jammer van de weegschaal..... stom ding ook!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 8:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Leuk Geke! We hebben inmiddels contact gehad..

Maar dat betekent wel dat ik zo even moet douchen.. Ik kom net thuis van een rondje hardlopen.. nou ja.. hard.. het is bijna snelwandelen maar goed het is wel heerlijk. We begonnen aan het strand waar ook fitnesstoestellen staan. Meestal is daar niemand maar vanochtend waren er vier mensen actief aan het sporten.. Verrassend hoe leuk dat is, dat sporten maar ook de interactie onderling..

Astrid, de weegschaal is inderdaad een stom ding. Dit weekend was ik helaas zelf de stomkop en heb ik weer eens mijn hoofd in het zand gestoken.. Het begint bij één ding en dan vind ik juist op zo'n dag dat het volgende ook kan en nog iets en nog iets.. Ik ga het allemaal niet opnoemen want het ligt weer achter me, en vandaag wordt een prachtige dag Lachen
Ik heb net nog wat (laatste) bramen geoogst uit de tuin van de buurvrouw en wat druiven geplukt.. Hartstikke fijn dat ik dat zomaar mag, en wat voel ik me dan rijk! Het zijn ook hele lekkere druifjes, en er hangen er nog ontzettend veel.

Luna wat een leuk linkje! Ik had nog een linkje (in het 12 wekensprintje was vorige week het thema zout, en inderdaad ik ben al gewend veel zelf te maken en mengsels samen te stellen) En toch is het leuk om er in te duiken en er bij stil te staan..

Deze postte Dipini:
http://www.zelfmaakrecepten.nl/klassieke-kruidenmengsels/

Zo en nu nog een kopje koffie en de was opvouwen
Erg blij
Wat heb ik het toch druk
Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 10:49    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Mijn man lijkt soms vocht vast te houden. Hij houdt erg van koken, dus voor zijn verjaardag heb ik het boek spice wise gekocht.

Het boek is nog ingepakt want hij is nog niet jarig. Weet dus niet of het bevalt.
Hij kookt nl. altijd uit de losse hand.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2016 10:12    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Wat was het gezellig gistermiddag bij jou!
Goed om je weer even te zien.

En... het was heerlijke tomatensoep! smullen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2016 10:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Leuk cadeau Luna! De twee recepten die op de site staan zou ik zo kunnen maken, lekker duidelijk en gangbare kruiden..

Zelf maken is zo eenvoudig.. We zijn het afgeleerd door de kant en klare mengsels (die veel sneller/makkelijker lijken maar in verhouding best duur is als je alle kruiden in huis hebt..)

Het was zeker gezellig Geke! Later had onze dochter ook zin in soep, kippensoep. Omdat er geen cup a soup was heb ik verse gemaakt.. Eigenlijk ook beter, vandaag ook lekker van genomen toen ik lunchte.
En het schijnt goed te zijn voor griep en verkoudheid, dus mijn man vaart er ook wel bij Erg blij

Voor gisteren kan ik noteren:
Maandag
O: 250 cc yoghurt, conrflakes en een nectarine
1,5 buiten geweest, fitness aan het strand als warming up en les 17 van Evy gelopen (twee keer 6 en één keer 7 minuten) We lopen heel rustig waardoor ik niet uitgeput ben de rest van de dag, maar juist energie krijg.
L: twee boterhammen met pindakaas
T: tomatensoep (gemaakt van passata, water, tomatensap, bosui, prei, tomaat en een stuk paprika, bleekselderij, italiaanse kruiden en peper
T: halve herfstappel
T: kommetje kippensoep zonder kip
A: 100 gr rijst, 100 gr witvis, groenten (allemaal restjes, de bakjes in de koelkast zijn weer leeg); boontjes, prei, tomaat, paprika etc

Uur en een kwartier gewandeld, met een korte wandeltraining waarin versneld gelopen moest worden afwisselend normaal tempo
T: 125 griekse yoghurt met bramen en druifjes

Mijn stappenteller aan het eind van de dag telde 20202 stappen.. Ik heb de 20000 ook gezien en zelfs even op de foto gezet. 1 stap meer en het was niet bijzonder geweest.

Erg blij

Over kamp Moria (Lesbos) kwam akelig nieuws, het hele (tenten)kamp is uitgebrand. De bootvluchtelingen die hier wonen hebben het sowieso ontzettend zwaar. Het is oorspronkelijk een doorgangskamp maar met de doorgang schiet het niet echt op. Sommige mensen zitten er al ruim een half jaar vast en dat is schrijnend want ze mogen het kamp niet verlaten en hebben geen uitzicht/toekomstloos. Vooral ook omdat er niets te doen is. Wat er nu gebeurd is moet ze alleen wanhopiger maken. Eerst vluchten uit je land en alles achter moeten laten en nu is hun tijdelijke woning en spulletjes die ze ondertussen verzameld hebben ook in rook opgegaan. Stel je eens voor hoe het voor hen is..
Ik ging hierdoor vrij laat naar bed, wilde het 12 uur nieuws nog zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2016 13:31    
Vrouw Weeggegevens   a63

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Ha Mamdarijn,

Goh meid wat ga je goed. Ook ik ken dat hoor, zo gedachteloos voor me uit zitten eten en eigenlijk amper proeven wat ik in mijn mond stop.

En vervolgens denken . . .. ooh heb ik al zo veel op.

Jammer, het eten dat ik klaar maak is te lekker dus nu probeer ik elke hap 30x te kauwen. En ja, dat smaakt. Maar je begrijpt het gaat ook nog heel vaak fout.

Ook ik kook al sinds jaren zoutloos en ik mis het niet eens. Alleen op de friet daar doen ze bij de frituur altijd zout over en dat vind ik wel lekker. Voor de rest blijft zout hier maanden in de kast staan of we moeten een strenge winter hebben en ik regelmatig de stoep schoon moet maken. Dan wilt zo'n pak nog wel eens leeg gaan Lachen

Is er eigenlijk een houdbaarheidsdatum voor zout???
Nog nooit op gelet.

De courgette-pannenkoek en jouw tomatensoepje ga ik zeker eens maken. Lijkt me super.

Bedankt voor het delen,
lieve groetjes, Anja

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2016 14:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 767, 768, 769 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 768 van 815