Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 766, 767, 768 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat leuk in een koor!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 21:06    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Het was zeker leuk, soms moet ik even over mezelf heenstappen Verward

Zo lang niet meer gezongen in een koor.. Maar het was inderdaad hartstikke leuk, super enthousiaste dirigent en alweer veel geleerd. Er zitten een boel ervaren mensen in het koor.. We hebben zelfs al twee stukken gedeeltelijk vier stemmig ingestudeerd en gezongen.. Uitdagend toch?

Ik had alleen vreselijk buikpijn.. te weinig gedronken vandaag.. Echt mijn instinker. Meestal krijg ik dan hoofdpijn maar nu echt kramp in mijn buik..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 0:16    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Heerlijk.. het is koel buiten! Dat ga ik vieren met een rondje rustig hardlopen Erg blij

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 9:16    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed zo!

En water drinken, hè!

Ik heb al een hele liter op, bij de sport waren we erg fanatiek en het zweet gutste over mijn rug. Wel heerlijk hoor.

Nu heb ik een cracker met humus bij de koffie. Nee geen koek!

Wat Mamdarijn kan, kan ik ook...! Lachen

Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 11:01    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dank voor je tip Geke.. Ik heb er echt goed op gelet vandaag. En worteltjes bij de koffie.. Veel ging goed en volgens plan. Maar vanavond moest en zou ik chocola bij de koffie, en dus heb ik een stukje genomen. Vroeger zou dat een dooreet reep zijn maar daar ben ik wel van af. Mijn man bewaart de chocola voor me en als ik zin heb dan vraag ik een stukje. Dat geeft hij dan ook zonder gezeur. Maar een tweede gaat niet gebeuren. Daar heb ik hem voor geïnstrueerd, dus dat vraag ik hem ook niet (ik zou hem niet in verlegenheid willen brengen, de schat!)

Naast chocola ook een koek dus Nee.. wederom geen bloempje erbij in mijn boekje. Morgen op de weegschaal en dan ga ik weer voor een nieuwe week vol nieuwe kansen.
Niet dat ik ontevreden ben hoor, maar het irriteert me dat ik me niet aan mijn plan kan houden.

Ik heb wel redenen hoor (excuses zo je wilt), maar ik zou liever willen dat ik me aan mijn plan hou!

O: havermoutpap smullen
T: ik wilde hardlopen maar dat ging toch niet door
L: twee boterhammen met pindakaas
T: appel (een heerlijke herfstappel, met de smaak van een versgeplukte)
T: eierkoek
T: worteltjes
A: bloemkool met kerrie, paprika en ui, krieltjes in de schil en 100 gr witvis

T: wandeling langs het strand, met smoveys en via een lusje door het bos naar het dorp terug
T: halve grapefruit
T: chocola (stukje tony chocolony, caramel zeezout)
T: schaaltje yoghurt

Waar ik echt last van heb gehad vandaag? De hitte, ik word er zo lusteloos van! Echt sinds de wandeling ben ik weer frisser en fitter. Zowel vanochtend als vanmiddag een dut gedaan. Lekker maar niet de bedoeling! Nu ben ik zo fris als een hoentje, maar ik ga toch maar lekker naar mijn bedje toe..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 1:07    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Een eierkoek en een stukje chocolade... veel mensen zouden jaloers op je zijn als ze zo keurig konden eten.

Maar ik snap je wel, je wilt helemaal niet snoepen en dan valt het je van jezelf tegen.

Je kunt ook nog eens niet heel goed tegen die warmte. Weet je, je gaat vandaag gewoon met frisse moed verder. Wees ook maar trots op jezelf dat je het zo goed geregeld hebt dat je het bij een stukje chocolade kunt laten.

Je bent heel goed bezig hoor! 😃

Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 5:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Tja.. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken..

Maar struisje steekt steeds vaker haar koppie terug in het zand, en dat is niet wat ik wil: ik wil wakker en alert blijven. Dus de komende week ga ik weer op struikjes jacht, de bloempjes die molletje me brengt zijn nog te lastig in mijn eentje binnen te harken.

Ik hou mijn koppie erbij en ga voor een nieuwe week volgens plan.

Weekdoel erbij; ik ga goed letten op elke hap: goed proeven, goed kauwen en bewust eten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 10:03    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ik vind ook dat je het helemaal niet slecht hebt gedaan.... je bent na het eten van de chocola en de koek gewoon verder gegaan met je plan.... dat is veel belangrijker....bij mij zou op het ogenblik dan waarschijnlijk alles op zijn gegaan wat er maar in huis is.
Dus van mij heb je wel een bloempje verdient:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 11:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oh wat lief!!!

Ik ben vandaag supergemotiveerd bezig en daarnaast flink aan het boenen en opruimen.. Kamertje voor kamertje wordt ons huis weer langzaam de mijne.. Het is hard werken om alles weer op orde te krijgen.. Maar het begint er weer op te lijken Uitlachen

Ook minder lamlendig vandaag.. wat zeg ik? Totaal opgeleefd! Zo fijn dat het vannacht lekker begon te onweren en daarna te regenen..

Af en toe ben ik aan het oefenen voor koor.. Best ingewikkeld om de alt in te studeren..
Maar hele mooie teksten, ik ken al één refrein uit mijn hoofd:

Voor kleine mensen is Hij bereikbaar
Hij geeft hoop aan rechtelozen
Hun bloed is kostbaar in zijn ogen
Hij koopt hen vrij uit het slavenhuis

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 15:10    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Samen met Struisje stond ik vandaag sterker in mijn schoenen (of eigenlijk op blote voeten)

Ik was van plan de badkamer en de wc een sopje te geven maar voor ik het wist pakte ik de kamer van onze dochter aan en de vloer op onze slaapkamer.. Dat leverde nog even een benard momentje op toen ik ons bed probeerde te repareren terwijl ik er zelf onder lag.. ik kwam klem te liggen en de lattenbodem zakte langzaam naar beneden..

Spannende dagen hier Lachen Lachen

Zo stapte ik ook achteruit in mijn emmertje met sop.. Dat was een hele vreemde ervaring als je dat niet verwacht..

Morgen een afspraakje om hard te lopen. Nu kan het weer nu het weer koeler is.

In ieder geval mijn eerste struisje verdiend en ik ben er echt blij mee.. Soms valt het niet mee je aan je plan te houden..

O: 250 cc yoghurt met cruesli en een sinaasappeltje
L: pannenkoekje met kaas (baksel van mijn dochter)
A: 100 gr tagliatelli met 100 gr gerookte kip en veel groenten

Da's maf, echt weinig gegeten vandaag.. Te druk gehad blijkbaar.. Geprobeerd om elke hap goed te proeven. Bij het ontbijt vergat ik dat, al krantenlezend.. En begon ik bewust te eten bij het sinaasappeltje (ook omdat ik die moest pellen..)
De lunch en het avondeten beter geproefd, maar ook hier gingen de eerste happen van hap slik weg..
Effe wennen, maar wel een mooi leerpuntje!

Straks nog wat yoghurt en een perzik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2016 21:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 766, 767, 768 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 767 van 812