Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 765, 766, 767 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   a63
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 23-4-2013
Berichten: 4052
Dieet: gezond eten en bewegen


  Reageer met quote
Ha Mamdarijn,

heerlijk even bij gelezen in jouw boekje. Wat leuk zo'n wandeling van 28 km. Kan me voorstellen dat het jammer is om niet bij de finish te zijn, maar de verjaardag van je nichtje is ook altijd erg leuk.

Wat doe je het goed! Geweldig, af en toe een kleine uitschieter en zeker een kleine mag toch wel.
Aanstaande zaterdag wordt mijn nichtje 18 jaar. Reden om een stukje vlaai te eten hoor. Ik zorg wel dat ik een boterham minder heb gegeten.

Ook ik ben weer heerlijk gemotiveerd, zeker omdat ik zonder moeite te doen een kilo kwijt ben geraakt. Als de stress minder wordt, wordt het gewicht ook minder bij mij. Gelukkig maar.
Toch zorg ik nu met dit warme weer wel voor voldoende vocht.

Wat knap dat jij nog van alles kunt uitvoeren. Ik hang als een natte dweil over de stoel . . . . .

Ga zo door Mamdarijn, het gaat super!

lieve groetjes, Anja

_________________
_____________________________________
Een glimlach past altijd en bij iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Hihi ik zie de natte dweil voor me en eerlijk is eerlijk.. ik voel me op het moment nog erger dan een natte dweil..

Hoe herpak ik mezelf.. Het liefst ga ik nu naar bed.. Ik voel me zo moe, lamlendig en lusteloos. Echt heel zielig. Ik heb zelfs vanochtend de wandeling over geslagen, en weet nu dat ik dat niet had moeten doen..

Ik ga straks pannenkoek voor mezelf bakken, courgettepannenkoek. Dat moet want ik wil het liefste nu eten eten eten, en de pannenkoek zal in die behoefte voorzien.

***

Zo even het schrijven onderbroken en een kwartiertje in de keuken gestaan, courgette geraspt, deeg gemengd en nu laat ik het even staan, want in alle rust koken kan mooie smaken opleveren..
Een glas thee ingeschonken en hier zit al een opgewekter mens..

Courgettepannenkoek:
125 gr courgette (geraspt), 45 gr broodmix (meel), 15 gr bloem, 15 gr geraspte kaas, 1 ei, 75 gr melk, peper en bruschettakruiden.

Ik denk dat ik straks eerst wat chamignons opbak en daar het deeg over verspreid en op langzaam vuur ga bakken. Als beleg neem ik 75 gr yoghurt met komkommer en eventueel nog wat peper

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 11:54    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
O ja.. gisteren lag internet eruit bij ons, van 's middags tot 's avonds. Na de ouderavond heb ik niet meer aan mijn menu gedacht.

Weerstand geboden die dag aan de heerlijke koekjes die daar bij de koffie lagen.
Maar het bloemetje is voor vandaag, want ik ben gistermiddag gezwicht voor een bakje naturelchips.

Dinsdag
O: 25 gr brinta met 250 cc melk en een sinaasappel
L: meergranenbroodje met kip, honingmosterd en paprika, ananas (vers)
T: bakje naturelchips
A: japanse pasta (100 gr) met oosterse wokgroenten en 100 gr kip
T: bakje yoghurt met perzik


Vandaag ga ik voor het bloempje.. Anders duurt het te lang voor er 7 bloempjes in mijn boekje verschijnen. Ik ga ervoor!

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 11:59    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Met trots kan ik zeggen dat ik de dag goed ben doorgekomen. Tussen 15.00 en 17.00 uur had ik het lastig, maar gelukkig wist ik weerstand te bieden. Ik zette koffie en dacht toen aan de worteltjes die koel in de groentela van de koelkast lagen.. Wat Geke kan, kan ik ook.. dus ik nam wat worteltjes bij de koffie..

Mijn man dacht even dat ik toch aan het koeken/snoepen was en gaf me een welgemeend schouderklopje toen hij zag wat ik at..

Ik zag net een nieuwe foto van mezelf. Ik kan twee dingen doen.. het (nieuwe)shirt weggooien of zorgen dat ik er beter in ga passen.



Grrrr ik ben wederom superboos op mezelf.. en gemotiveerd om er wat aan te doen!

Mieke Kosters stuurde een zinnige nieuwsbrief.. Een eye opener zoals ze het zelf noemt met hele fijne bruikbare tips. Ik deel het hieronder in donkerblauw, en heb het stappenplan opgeschreven en op mijn bureau gelegd.

Lekkere pepernoten (ja, nu al!)
De eerste pepernoten liggen al weer in de supermarkt. Ik heb ze al in huis. Dat doe ik elk jaar. Zodra ze er zijn koop ik een zak. Of twee. Daarna ben ik dan van plan ze, tot sinterklaas, niet meer in huis te halen. Dat lukt niet altijd. Ik vind ze ook zo lekker. Toen ik ze gistermiddag in een bak wilde doen had ik, voordat ik het door had, er minimaal vijf in m’n mond. Lekker was het wel, maar niet gepland, bedoeld of gewenst.

Dat zette me aan het denken. Ik ben ervan overtuigd dat er bijna altijd wat ‘achter’ eetdrang zit. Maar gisteren in de keuken, was ik niet verveeld, bang, moe of iets dergelijks. Ik stopte gewoon die pepernoten in m’n mond omdat het zo lekker rook.

Verleiding & vermijding
Volgens mij zijn er dan ook twee belangrijke oorzaken van te veel eten:

1. Je geeft toe aan incidentele verleiding: je neemt een handje pepernoten
2. Je doet aan structurele vermijding: je loopt steeds weer naar de kast voor een handje pepernoten
Het punt is: van incidentele verleiding word je niet te zwaar. Van een keer zo’n handje pepernoten wordt niemand slechter of dikker.

Blijvend afvallen = patronen doorbreken
Ben je te zwaar en wil je afvallen dan draait het altijd om het doorbreken van patronen.

1. Altijd toegeven aan verleiding,
2. Het toegeven aan incidentele verleiding (dat handje pepernoten) veel te groot maken in je hoofd: ‘FALEN’, waardoor je moedeloos of rebels opnieuw te veel eet.
3. Vermijden en dempen van ongewenste gevoelens en angsten met eten.

In deze eyeopener ga ik echter alleen in op omgaan met verleidingen. Dus juist op de momenten dat er níet zoveel speelt achter je lekkere trek. In onze overvloedige maatschappij heeft iedereen te maken met te veel verleidingen. Je lichaam heeft simpelweg niet zoveel energie nodig.

En dus zul je, als je niet dikker wilt worden, jezelf af en toe moeten beheersen níet dat handje in je mond te stoppen.

Stappenplan om verleiding te weerstaan

De volgende keer in een verleidelijke situatie, doe je het volgende:

1. Adem diep in en uit
2. Sta rechtop, doe je schouders naar achteren, hoofd omhoog
3. Focus alléén op de handeling die nodig is: de koelkast dicht doen, de fles wijn wegzetten, de zak drop in de kast doen, Nee dank je zeggen (negeer al je gedachten en gevoelens die door je hoofd schieten)
4. Dwing jezelf de handeling te verrichten: DOE het. Iedereen kan dat stapje extra zetten
5. Realiseer je (meestal een paar minuten later) eens hoe goed het voelt dat je bent gestopt met overeten.

Als je dit regelmatig doet, leer je steeds beter omgaan met verleidingen. En dan maakt het ook niets uit als je incidenteel wel iets eet. Dat blijven incidenten en van incidenten word je niet dik!

_________________
Just do it!


Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 14 sep 2016 19:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 18:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-3-2011
Berichten: 16443
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Goed gedaan Struisje! Had van de week ook andere foto's op facebook van je gezien, en daar zag je er wel goed uit hoor! kan ook aan je houding liggen of zo.....of aan het shirt
Lachen

in elk geval goed bezig!

_________________
mijn dagboekjefotohoekje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 18:38    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Volgende keer ga ik lekker achteraan staan Cool

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 19:15    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
O Nee.. da's Struisgedrag.. Hup kop weer lekker uit het zand houden en de feiten onder ogen zien.. Rollende ogen

Raar hè dat je er de ene keer goed uitziet op de foto en dan andere keer verschrikkelijk! Op blz 759 had ik twee foto's de ene slank rennend en de ander achter in de rij met een bolle buik..

En inderdaad de foto van de wandeltocht zag er ook goed uit.. dat was vrijdag en de foto hierboven is van maandag..
Ik snap er niks van maar de foto van maandag doet zeer aan mijn ogen. Ik wou dat ik een slanke den was, zo voel ik me ook maar de foto vertelt iets anders..

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 19:16    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 18377
Dieet: E.G.A


  Reageer met quote
Ik ga zo iets nieuws doen, naar een project koor. Dit project loopt tot april 2017, we gaan liederen van Huub Oosterhuis instuderen en in april uitvoeren. De titel van het project is: Om Liefde..

Best spannend, eigenlijk wil ik nu heel hard terugkrabbelen!

Voor vandaag plaats ik alvast mijn verdiende bloempjes:



O: 250 cc yoghurt met 25 gr cruesli, perzik
L: courgettepannenkoek met 125 gr courgette en 150 cc melkproduct
T: appel
T: worteltjes
A: 100 gr aardappelkrieltjes, 100 gr gegrilde kipfilet, sperzieboontjes en sla


Voor straks: 100 cc yoghurt en een halve grapefruit

_________________
Just do it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 19:28    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 3959
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Mamdarijn ik ben trots op je. Goed gedaan allemaal!

Ik vond je er op de wandelfoto's ook helemaal niet dik of te zwaar uitzien, het is vast een toevalstreffer geweest dat het er nu even wat minder gunstig uitziet. Ontevredenheid over je uiterlijk mag niet aleen de motivatie zijn om af te vallen, daar red je het uiteindelijk niet mee. Dan denk je in termen als straffen en streng zijn... dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Wees juist blij met je lijf!!! Dat heeft je toch maar mooi 28 km laten lopen immers.
Maar ik snap het wel en ik schrijf deze woorden ook deels voor mezelf.

_________________
Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 20:24    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 3959
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Zingen... fantastisch joh! Met zingen gebruik je zóveel spieren en je longen en hart zijn flink in actie.... het zou me niet verbazen als zingen leidt tot een snellere vetverbranding. Plus, niet onbelangrijk, je wordt er blij van.

Ik hoop dat je er lekker van geniet!

_________________
Oktober challenge:één punt voor suikervrij (geen koek, snoep, chocolade), elke 3 km wandelen, elke 10 km fietsen, muziek studeren, gedachtenboek bijhouden, verdeeld over de dag 1 liter water drinken. Doel: 150 punten, tussenstand 75 punten op 17 oktober.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 20:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 765, 766, 767 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 766 van 812