Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 764, 765, 766 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben net weer thuis na een drukke en feestelijke dag. Maar ik kom je even aanmoedigen. En als je dit leest bij thuiskomst dan hoop ik dat je voldaan en tevreden bent. En bij voorkeur zonder blaren!
Ik ben benieuwd naar je verhalen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2016 21:20    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Om half 1 waren we bij de wisselpost.. Echt goed gelopen dus! Bijna 6 km per uur..
Ik heb nu wat stramme benen, maar geen blaren, echt geen centje pijn.

Bij de start stonden allemaal mensen ons aan te moedigen. Ook onze complete estafettegroep was er met z'n allen om ons uit te zwaaien!

En foto's te maken.. dus Erg blij

Bij de eerste post stond weer iemand van onze groep, we hadden onze veiligheidsvesten al aan en je ziet dat de schemer invalt

Bij de tweede post had mijn maatje een beginnende blaar die daar is behandeld. Ze hadden nog nooit eerder al bij post 2 een blaar meegemaakt, dus dat werd een VIP behandeling..
Daardoor vertrokken we als laatsten..

Maar liepen de verkeerde kant uit. Op een gegeven moment kwam er een motorrijder ons achterop (we waren toen al zeker een kilometer of 1,5 verder) en hij was helemaal blij dat hij ons gevonden had. Eenmaal weer terug bij de post werden we opgepikt door de bezemwagen en richting post 3 gebracht.
Je raad het al.. deze tocht bestaat al 20 jaar maar er is nog nooit iemand verkeerd gelopen.. Dus ook dit werd een VIP behandeling in een BMW..

Hierdoor kwamen we als één van de eersten aan bij de 3e post.

Tussen deze en de vijfde post is niets geks gebeurd. Maar het was mooi! Zo'n heldere nacht, lekkere temperatuur en lopen in het donker.. In één woord fantastisch. We hebben ontzettend veel gelachen en kwamen vrolijk bij het punt aan waar we afgelost werden. De twee mensen die onze startkaart hebben overgenomen zijn nu alweer anderhalf uur onderweg en komen denk ik rond een uur of 6 aan..Dat ga ik niet meemaken, maar morgen hoop ik nog wel iets van de tocht mee te kunnen krijgen.

Echt een superleuke ervaring.

Foodwhise: appeltje (post 1), vanille yoghurt (post 2), chocomelk en een minikrentenbolletje (post 4) en een kopje tomatensoep (post 5, onze eindpost) Netjes toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 sep 2016 1:03    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Reageer met quote
Wat klinkt dit goed!
Kan me voorstellen dat T een leuke ervaring was. Vandaag vast veel spierpijn of stramme benen, maar dit neemt niemand je meer af. Gaaf meis xx

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 sep 2016 7:12    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend al even meegereden naar de laatste wisselpost, onze groep loopt echt als een speer.. Na ons was de tweede wissel om kwart over 6 en de wissel die we net hadden was om 20 over 11. Nog ongeveer 20 km te gaan, de mensen die het laatste stuk lopen hebben het tempo er flink in..

Echt zo leuk, om dit mee te maken en te beleven! Helaas ben ik niet bij de finish want mijn nichtje viert haar verjaardag. Ik ben er wel echt een beetje sneu van want eigenlijk wil ik het nu ook helemaal meemaken..

Maar goed, ik heb al een heel stuk meegemaakt Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 sep 2016 12:34    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Zaterdagmiddag was ik bij het feestje van mijn nichtje. Op zich kon ik me redelijk aan mijn plan houden maar mijn (ex)schoonzusje had echt zoveel hapjes en dingen gekookt dat het echt niet okey voelde om niets te nemen. Het thema van de hapjes en het eten was Mexicaans, de gekookte maiskolf met boter was te lekker om af te slaan, nachochips met een zelfgemaakte bonendip was verslavend lekker.. daar heb ik echt alle zeilen bijgezet om het bij een paar chips te houden, een half glas champagne om op haar 16 jaar te proosten hoorde er ook bij, de rest wat ik koos was okey, maar de zelfgebakken brownie van mijn nichtje hoorde ook niet in het plan.

O: yoghurt met cornflakes aardbei en framboos
L: salade van schorseneren met 100 gr hüttenkäse, 12,5 gr mayonaise, kerrypoeder, 100 gr schorseneren, kwart paprika, zuur augurkje, met twee boterhammen
A: 2 stukjes wrap met een groentenmengsel, 1/2 toast met komijnenzaad gebakken in olie, ei, bonen mengsel, maiskolf met boter, watermeloen (paar stukjes), paar nacho's met dip, half glas champagne, eetlepel rijst met chili con carne, brownie

Thuis wilde ik nog dooreten maar dat heb ik niet gedaan, ik ben mijn bed ingerold met een kop thee

Zondag
Zondag was ik behoorlijk brak toen ik wakker werd. Ik heb zelfs ibuprofen genomen. Ontbijt was heel lekker: griesmeelpap met een sinaasappeltje
Rond 12 uur hadden we een picknick die licht in het water viel, we zouden aan het strandje picknicken, maar dat werd bij iemand thuis door de regen.
Ik had mijn eigen salade meegenomen en twee geroosterde boterhammen. Mijn man had een stapel pannenkoeken gebakken.
Zonder moeite hield ik me aan mijn plan.
Die middag ging ik toch weer even liggen, en rond 5 uur kreeg ik een berichtje van mijn buurvrouw. Ze had gisteren een feestje gegeven en een syrisch gezin had de catering verzorgd. Er was nogal wat over.
Op het fornuis stond linzensoep, maar ik heb toch even de restanten opgehaald.. Minipizza's, gevulde platte broodjes, rijst met cashewnootjes en kip, en chocolade taart met vers fruit.

Ik heb toen mijn linzensoep met haar gedeeld en een 2 minipizza's en een gevuld broodje bij de pizza die mijn dochter zou eten geschoven. Wat kunnen die mensen lekker koken zeg!
Als toetje nam ik de taart en zo werd mijn kh arme maaltijd helaas toch aangevuld. In de taart zat duidelijk weinig suiker, echt goed gemaakt.. Niet alles opgegeten toen ik vol zat heb ik het laten staan..

O: griesmeelpap met een sinaasappel
L: schorseneren salade met 100 gr schorseneren, 50 gr kipfilet, 12,5 gr mayonaise, kerrie, bleekselderij, stukje paprika, tomaat en wat bosui en peper
T: appel
A: halve portie linzensoep (met kipreepjes en linzen, verse ananas, broccoli, prei tomaat en paprika, en een yoghurtdip met mint en knoflook, 2 minipizza's en een gevuld broodje met een spinazieachtige groente, chocoladetaart met vers fruit

Vandaag even naar mijn navel gestaard en mezelf bijelkaar geraapt.. Molletje heeft een bloempje voor me klaargezet, nu nog even goed mijn best doen die in ontvangst te nemen..

O: 250 cc yoghurt, frambozen, paar aardbeien en cornflakes
L: twee boterhammen met geitenkaas, komkommer, tomaat, basilicum en appel, en de rest van de appel uit de hand gegeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2016 13:34    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Reageer met quote
Niet blijven hangen in (eer)gisteren maar gewoon weer verder gaan. Zo ishet leven. Soms kun je niet alles vooraf plannen of in de hand houden. Uiteindelijk gaat het erom dat je je weer herpakt en doorgaat.
Ennuh.. As usual.. Ook ik heb gisteren van de brownie gesnoept die mijn dochter had gebakken. Wat een verschrikkelijke verleiding. Kom ik net uit mijn werk heeft ze er wéér een gebakken omdat haar broer het restant van de eerste had op gegeten en zij er ook nog zin in had Rollende ogen Was ik blij dat die eerste bijna op was Lachen

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2016 16:25    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Haha en zo blijven we trainen.. die weerstandspier..

Vanavond was er na het wandelen een leuke afsluiting met iets lekkers bij de koffie.. ja duh.. niet genomen.. En we kregen een gladiool, er waren 15 mensen die de Z tot Z tocht hadden gelopen, 28 km (9 personen), 55 km (1 persoon), 80 km (2 personen) en 110 (1 persoon)

En per ongeluk neem ik nu een schaaltje yoghurt met perzik terwijl ik voor het eten al een schaaltje yoghurt had gehad.

Nou dat neem ik mezelf dan maar niet kwalijk.. Kom maar op molletje.. bloempje 2 verdiend!

O: 250 cc yoghurt, frambozen, paar aardbeien en cornflakes
L: twee boterhammen met geitenkaas, komkommer, tomaat, basilicum en appel, en de rest van de appel uit de hand gegeten.
T: schaaltje yoghurt
M: rijst met kip en groenten

T: 6,8 km gewandeld
T: schaaltje yoghurt met perzik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2016 20:45    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Wat leuk zo'n vriendelijke mol die je een bloemetje brengt. En ook nog een gladiool gekregen!

Wat zijn je (eet)plannen voor vandaag?

Veel succes en plezier bij alles wat je onderneemt en tot later.
Lieve groet,

Geke

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 8:36    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik dacht aan pannenkoek (courgettepannenkoek), geïnspireerd door jouw soepje.. Maar dan moet ik de courgette eerst kopen want dit jaar heb ik alleen kruiden en fruit in mijn tuin..

Verder niet veel eetplannen, wel solliciteer en huishoudplannen, ik heb de huiskamer net omgebouwd als strijkruimte en fitnesruimte, en omdat er een tropenrooster is op school heb ik een deadline Lachen Lachen

En om half 12 naar de pedicure. Daar ben ik ruim een half jaar niet meer geweest omdat zij op vrijdag vrij heeft en ik toen mijn enige vrije dag had op vrijdag.. Kortom zin in om bij te kletsen en aan mijn voetjes te laten friemelen.. Helaas heb ik mijn teennagels al geknipt, want dat kan zij zo mooi.. Sinds ik bij haar ben heb ik weer een nagel op mijn kleine teentjes.. daar had ik altijd een beetje weinig nagel..

Kortom het is weer druk hier.. Drukker dan toen ik werkte voor mijn gevoel.. De dagen vliegen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 8:43    

Reageer met quote
Apart hè, dat die tijd zo snel gaat. Ik heb ook altijd volle dagen en tijd te kort. Wat niet wil zeggen dat ik altijd maar ren en vlieg. Juist niet. De rust neem ik volledig in me op, ik kan goed niets doen zeg maar. Dat geeft me nieuwe energie.

Geniet van je dag en van je verwenmoment bij de pedicure.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 9:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 764, 765, 766 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 765 van 815