Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoe dunner, hoe knapperiger het wordt. Maar met krieltjes en aardappelpartjes kan het ook en wordt het ook heel knapperig..

Ik zie dat je vandaag zuurkool hebt gegeten, wat een goed idee. Ik heb al heel lang zuurkool in de koelkast liggen, eens kijken of die nog goed is, en zo ja dan zet ik dat morgen op het menu. Even snuffelen tussen m'n recepten.. Het begint me steeds meer te bevallen om vantevoren al een menu uit te stippelen.. Erg leuk dat ik in al jullie dagboekjes kan spieken! Koffie

Vandaag gegeten:
O: brinta, melk en een sinaasappel
L: Meergranenpuntje met hüttenkäsemengsel: 100 gr hüttenkäse, 10 gr mayo, 5 gr ketchup, halve theelepel bolognesefix, bleekselderij, prei en een tomaatje in kleine stukjes
Beschuit met aardbeien (ik had zo'n zin in een beschuit!), 250 cc geitenyoghurt met aardbeien
M: 100 gr spagetti, 100 gr bio rundergehakt, mager (dat verschil proef je dus echt..), saus van gezeefde tomaten, champignons, prei en paprika
T: Nectarine

Ik heb geen zin meer in de 125gr verplichte groente, volgende keer weer in de lunch verwerken denk ik. In het begin was dit mijn vaste hapje voor de avond maar ik merk dat ik vaker genoeg heb aan drie maaltijden per dag.. ik leef niet meer naar tussendoortjes toe..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011 22:19    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Lijkt me een goede ontwikkeling dat je niet meer naar tussendoortjes uitkijkt, hoewel een tussendoortje er wel vaak voor zorgt dat je minder honger hebt voor een maaltijd en daardoor dus minder eet.

Luxe zeg, aardbeien uit eigen tuin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 2:54    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Leuk he, inspiratie opdoen in andere boekjes. Vind ik ook altijd erg leuk. Maar ik ben een luie kok, met ook maar weinig kruiden in huis, dus bij mij word het vaak eenvoudig.

Ik had nog een pakje met mix voor zuurkoolovenschotel in de kast staan, maar als je leest wat daar allemaal in zit... Die maar niet gebruikt, en het gewoon puur natuur bij elkaar in gedaan. Was heerlijk! Ik heb nog een portie over, die ga ik vanavond of morgen eten.

Geweldig dat je niet meer zo toeleeft naar de tussendoortjes. Als ik druk bezig ben heb ik er ook geen behoefte aan, maar als ik niks te doen heb... Dan denk ik de hele tijd aan wat lekkers. mmmmmmm

Goed weekend!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 12:43    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Kaktus. Ik heb eigenlijk heel veel kruiden.. maar gebruikte ze meestal niet (op de favoriete combi's na zoals provincaalse kruiden, italiaanse kruiden, kerrie, thijm enzo) Maar sinds ik op gezond eten over ben gegaan kook ik niks meer uit pakjes.. en gebruik ik m'n eigen voorraad eindelijk! Er zitten nog kruiden tussen uit m'n studententijd, maar dat maakt niet uit, ze zijn nog steeds goed!
Bij de Xenos bij ons in het dorp is een indische kruidenlijn uitgezet, er stond een potje nasi kruiden, misschien is dit een goeie tip voor jou? Die zijn heel lekker door stamppotjes..

@squirrel; ik vlieg ook niet uit de bocht door geen tussendoortjes te eten omdat ik bij de lunch en maaltijd de ega hoeveelheden aanhoudt. Groente en rauwkost mag ik onbeperkt eten op een paar soorten groenten na (de zg verplichte groenten waar ik 125 gr per dag van moet eten)

Ow wat een bak, de zuurkool was tenminste houdbaar tot april.. Kun je nagaan hoe lang ik al zin heb in zuurkool Verward Ik heb het maar weggegooid want dit is me te ver over de datum.. Nieuwe gekocht, moest toch nog aardbeien halen.

De doperwtjes zijn inderdaad uitgebloeid en hingen slap in de tuin. Ik ga ze eruit halen en weer nieuwe planten, dan heb ik over anderhalve maand weer de lol van verse erwtjes!
Vanochtend hingen er twee courgettes in de courgetteplanten. Ik wilde ze er even afplukken maar de courgetteplant ging er bijna aan.. ik heb een mes moeten pakken om ze te oogsten.. Hopelijk overleeft de plant mijn actie..
Ik heb er één in de lunch verwerkt. Goeiemiddag, dat is nog eens lekker. Ons moestuintje is denk ik twee bij twee, maar alles wat we erin geplant hebben doet het geweldig! Ik heb me voorgenomen de courgettes klein te oogsten omdat ik gelezen had dat ze dan het lekkerst schijnen te zijn. Al mijn moestuinkennis komt van google en van een leuk kinderboek over hoe je een moestuin aan kunt pakken.. gekocht op koninginnedag. Inmiddels ben ik er drukker mee als mijn zoon die de iniatiefnemer van dit project was..

Twee lekkere recepten van vandaag:
Bloemkool met pindakaas (lunch) (naar het recept van Squirrel)
Bloemkoolroosjes, 25 gr fijngesneden bosui, 100 gr courgette in blokjes, 15 gr pindakaas, kerrie, komijn, gemberpoeder, sambal, klein scheutje melk, scheutje water.
Alles even in de wokpan heet opbakken en vijf minuutjes door laten sudderen.

Zuurkoolschotel
100 gr aardappelen, 100 gr gerookte kip, 12.5 gr rozijnen, 50 gr ananas, zuurkool, paprika, prei, provincaalse kruiden, verse thijm.

O: 250 cc mager yoghurt, 25 gr havermout, 60 gr banaan
L: bloemkool-courgette met pindakaas en een warme meergranen bagel (jammer, ze zijn nu op.. kijken of er nog een pakje te scoren is bij de Liddl)
M: Zuurkoolschotel, griekse yoghurt met aardbeien

Lekker gesport op de sportschool (fitness)

Laatst aangepast door Mamdarijn op za 23 jul 2011 21:21, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 16:55    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
...even bij jou gluren wat jij hebt gemaakt met pindakaas...ziet er lekker uit!
Inderdaad sambal door de pindasaus gedaan. Wij hebben geen pindakaas gebruikt maar 50 gram ongezouten pinda's (met melk, sambal, limoensap, knoflook en een halve ui). Het was heerlijk!

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 17:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Klinkt inderdaad echt goed! Ik ga 'em onthouden. Heb je de pinda's gebroken of heb je ze heel door je eten gedaan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 18:23    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb ze in de blender gedaan. Het recept was met kokosmelk en een sjalotje.

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 19:44    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Samantha85
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
he mamdarijn,

nadat ik je in een aantal boekjes was tegen gekomen dacht ik ga even bij je gluren!

wat een lekkere menutjes en recepten! ga er van de week zeker 1 proberen!

en wat ga je goed! 10,5 kilo! lekker hoor!!!

Zwaaien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011 21:51    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wat gaaf zeg al die variaties op de thaise pindasaus. Dat is het leuke van de menuutjes van anderen, dat je er je eigen draai aan kunt geven.
Ontzettend leuk en lekker die moestuin van jou.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 1:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend stapte ik wat onzeker op de weegschaal, en terecht, het gaat niet snel op dit moment. Het zal vast zeker door de vakantie komen.. Maar goed ik neem nu wel mijn voedingsweegschaal mee op vakantie, want het gokken gaat me blijkbaar niet erg goed af. Voor ik wegging voor het midweekje woog ik minder. Maar ik wil het positief blijven bekijken: YES ik zit onder de 78!
En.. als ik EGA niet had volgehouden deze week was ik vast meer aangekomen.. dus.. in totaal ben ik meer afgevallen dan de weegschaal aangeeft (hihi, zo kan ik mezelf slank dénken.. ook een methode)

Ik heb op dit moment de kruidkoek van Peetje in de oven staan. Ik heb haar recept helemaal opgevolgd, maar zal een volgende keer waarschijnlijk wel dingen toevoegen (als appel of gedroogde abrikozen) De rozijnen had ik gisteren al klaargemaakt, maar toen heb ik het beslag niet afgemaakt.

EGA Kruidkoek van Peetje
125 gr rozijntjes weken in: 4 dopjes rumaroma, 20 gr koekkruiden, een eetlepel honing, beetje citroen en wat lauw water.

225 cc magere yoghurt, 225 gr bloem, 1 zakje bakpoeder

Yoghurt en rozijnen mengen en daarna het bakpoeder toevoegen. vijf minuten laten staan. Daarna de bloem er voorzichtig in kleine beetjes doorroeren.
In de oven (175 grC), 50 minuten. Na 20 minuten koek afdekken met aluminiumfolie zodat de bovenkant niet verbrand.

Verdelen in 15 plakken, dan mag ik er 1 plak per dag van. 10 plakken vries ik in (de koek is niet lang houdbaar namelijk).

Het is zo leuk want ik heb eigenlijk de moed opgegeven cake te bakken (de mijne worden altijd erg plat) en was overgestapt naar hetzelfde soort beslag maar dan in muffinvorm. Maar met wat tips van Peetje denk ik dat het nu wel gaat lukken. En ik besef dat ik nu al twee maanden geen cake heb gebakken (voor mezelf). Maar nu ik het aan het doen ben vind ik het wel weer erg lekker ruiken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011 13:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 8 van 815