Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Die is errug lekker Flufje!

Ik ga een paar daagjes weg, m'n broer heeft op dit moment vakantie in Nederland en is jammerlijk gestrand in een heerlijk vakantieappartement. Hij was nl aan het fietsen met z'n dochter.. maar ze weigeren nu om wéér nat te regenen tijdens hun tocht, willen niet meer in het piepkleine lichtgewicht tentje die net droog was.. kortom hij heeft een last minute geboekt.. Er is plek voor 6 personen en hij vond het wel een leuk idee als ik en de kids die kant op komen. Heerlijk, elke dag kunnen zwemmen in een overdekt zwembad.. Vrijdag ben ik weer thuis..

Ik zorg voor het eten ( Erg blij ), heb alle boodschappen in huis, lekker veel fruit en groenten; morgen spagetti, overmorgen krieltjes met hamburgertjes en donderdag gourmetten.

Vandaag gegeten:
O: brinta, melk en een sinaasappel
L: warme bagel, 100 gr hüttenkäse, tomaat, basilicum
Schaaltje erwtjes met kruiden en mayo, watermeloen
M: 100 gr panga, venkel, citroen en dille in alufolie in de oven, 100 gr rijst, groentenprutje en sla met tomaat
125 gr Griekse Yoghurt, geraspte appel en kaneel

Vanochtend vrij fanatiek gesport op de sportschool, vanmiddag heel veel zin in eten. Ws door het sporten.. Heb de keuken schoongemaakt, dat hielp..

Laatst aangepast door Mamdarijn op ma 18 jul 2011 21:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 19:27    
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Hee mamdarijn.
Ik zie dat je ook EGA doet.
Wij hebben ook een EGA sprintje.
Maar ik wens je eerst een paar heerlijke fijne dagen bij je broer, en kom daarna eens bij ons sprintje aangewipt.
(in mijn profiel kun je dat sprintje terug vinden)

Groetjess

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 20:11    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat vervelend voor jullie... Lachen
Geniet er van!

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 21:44    
Vrouw Weeggegevens   Bethje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Bedankt voor je berichtje in mijn dagboekje. En je opbeurende woorden.
Kan het op dit moment niet op brengen om mijn dagboekje netjes in te vullen.
Probeer me wel zoveel mogelijk aan de EGA te houden, maar dat lukt me niet soms.
Zit op dit moment niet goed in mijn vel en ik weet dat ik er wat aan moet gaan doen. Daarom heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt.
Ik wens je heel veel succes en het gaat je zeker lukken verder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 22:12    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Jullie hebben nu toch een paar zonnige dagen te pakken gehad Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 7:27    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
Ow Mamdarijn, wat heerlijk zo'n overwachte vakantie voor jullie.
Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent met je boer en de kids.
Ik snap dat hij geen zin heeft in een verregende fietsvakantie, dan is dit een leuke en gezellige oplossing. (Alhoewel het met het weer tot nu toe wel meevalt gelukkig!)

Prettig dat je zelf kunt koken, dat je helemaal zelf in de hand hebt wat je kunt eten.
Geniet lekker nog een dagje, en we horen weer van je.

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 10:40    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Jeetje wat heerlijk zo een broer.. Lekker hoor dat je er nog een paar dagen tussenuit kan. Ik hoop dat je heerlijk weer hebt, dan heb ik het namelijk ook. Ik vertrek zaterdag. En wel met de tent. dus ik hoop echt op droog weer. Het hoeft geen 30 graden te zijn. Echt niet. Als het maar droog is. Wij hebben ook een binnen zwembad dus de kids vermaken zich echt wel. Ik neem een lekker boek mee en natuurlijk mijn weegschaal. (om eten af te wegen hihi)

Heel veel plezier en maak er een topweek van.

Groetjes
MIrella

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 jul 2011 13:21    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Wat een warm welkom na zo'n lekker midweekje. We hebben enorm genoten, precies goed en inderdaad best lekker weer.. Vanochtend is m'n broer weer dapper op de fiets geklommen en gaan ze richting Otterlo. En wij zitten weer binnen (hihi)..

De afgelopen dagen heb ik een beetje een vrije versie van EGA gedaan, maar eigenlijk ben ik niet eens erg uit de bocht gevlogen. Een keer een stukje pure chocola met caramelstukjes, een keer een muffin en wat extra fruit..
In het appartement zat een keuken.. Wow.. zoiets wil ik ook wel.. inductie koken, een combi magnetron die het geweldig goed deed, en een goede pannen en ovenschalen uitrusting. Ik denk dat wij één van de eersten waren die er in verbleven, alles was (nog) spick en span..

Ik heb een keer aardappeltjes uit de oven gemaakt (met de hamburgers en broccoli en witlofsalade met een halve appel). Ik geef het recept even, dit is nl een succesnummer in ons gezin en viel bij mijn broer en nichtje ook erg in de smaak:
(dit recept is voor 1 persoon, voor het gezin neem ik meer dan 100 gr pp, zelf neem ik er dan ongeveer 100 gr van) In dit geval had ik 750 gr aardappels voor 5 personen, alles was op..

Knapperige aardappelschijfjes uit de oven
100 gr gekookte aardappels (10-15 min. gekookt in bouillon), ui in ringen (50 gr), 2 tl rozemarijn, 2 eetlepels bouillon, 4 eetlepels melk, peper.

Panfit (of aluminiumfolie) in ovenschaal leggen, helft aardappels op de bodem leggen, rozemarijn en uien erop, en de rest van de aardappels erop. Melk en bouillon mengen met peper en over de aardappels gieten.
Oven 180 graden, 40 minuten bakken.

Verder hebben we een keertje gegeten in de chinese wijk in Amsterdam (dim sum restaurantje, met allemaal lekkere pakketjes uit de stoommandjes.. allemaal om inspiratie op te doen, dat snap je zeker wel!) en gisteren hebben we gegourmet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Wat een feest!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011 15:53    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
Klinkt allemaal goed!
Ik hoop voor je broer dat het in de buurt van Otterlo wat beter weer is als hier in het Noorden. Vanaf een uur of 1 vanmiddag regent het regelmatig.

En wat klinkt dat recept lekker. Hoe dik snij je de aardappelschijfjes ongeveer? En wat voor bouillon gebruik je?

Echt iets om binnenkort eens uit te proberen.

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2011 20:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 7 van 815