Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dat zijn wel weer hele lekkere hapjes die je hebt klaargemaakt.
Misschien dat ik morgen die doperwt-ei salade ga proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 20:17    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Goed gedragen bij het wokrestaurant hoor!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 20:22    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
hihi thanx Odette!
Goed gedrag in het wokreataurant is gelukkig niet moeilijk omdat je je hele menu zelf samen kunt stellen.. en de chinezen kunnen zo ongelovelijk lekker eten!!

@Squirrel; Die doperwt-ei salade is erg lekker omdat het goed vult

't zijn ws wel alweer de laatste erwtjes uit eigen tuin.. jammer.. ik dacht dat ze de hele zomer door zouden gaan met bloeien en peultjes geven, maar de periode is wat korter; twee weken.. tenminste dat las ik op internet. Misschien dat de praktijk anders zal zijn..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 20:28    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Hee Mamdarijn, Je hebt je idd nettjes gedragen.. goed hoor. Zeker makkelijk omdat je zelf kan pakken.

Vraagje, weet jij een recept met aubergine? ik heb hem gezien tussen de receptjes maar kan hem niet meer vinden, ben ik nou zo blond? hahaha

groet Mirel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 21:01    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nee.. je bent niet blond! Het werd genoemd door iemand die in jouw dagboekje had gereageerd (een een EGA er, ze nodigde je uit om ook in hun sprintje aan te sluiten)
Ik zoek steeds ook naar mensen die EGA doen voor de inspiratie.. vandaar dat ik op haar profiel had doorgeklikt..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 22:40    

Reageer met quote
Dit een leuke site als je recepten zoekt. Weet alleen niet of het EGA proof is.
http://www.robsbudgetmenus.nl/receptzoeker

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 11:21    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Odette; toevallig had ik de site gisteren in je boekje gezien en heb ik meteen aangemeld voor de nieuwsbrief. Wat een overzichtelijke site en goede dingen!
Ik fantaseer heel vaak door op bestaande recepten en maak ze dan zelf EGA-proof..

Het stomme van EGA is dat het al 30 jaar bestaat, en dat nieuwe trends wel worden ingepast in het concept maar dat bijvoorbeeld pompoenpitten, mais, couscous weer niet in het boekje voorkomt. Het is gelijk ook weer het mooie van EGA dat het al dertig jaar bestaat en blijkbaar nog steeds werkt..

@Squirrl.. Bedankt voor je inspiratie; vandaag schijnt het zonnetje en gaan we zometeen lekker wandelen in het bos en langs het strandje (een leuke route) Da's nog eens de daad bij het woord voegen nietwaar?!

Vandaag twee receptjes te delen, allebei snel-klaar en makkelijk-te-maken.

Kaasbroodje (lunch):
1 ei, 15 gr geraspte kaas, 1 tomaat in plakjes, twee dunne reepjes prei (ringetjes), knoflook, uivlokken (gedroogd) (kan ook gewoon 25 gr ui), verse bieslook, basilicum en thijm, kruidenzout, 60 gr brood (twee sneetjes of zoals in mijn geval vandaag 1 stevige boterham)

Twee boterhammen in een magnetronschaal, leg de tomaat, prei en geknipte basilicum en thuim op de boterham(men). Klop het ei met ui, knoflook, kruidenzout en bieslook goed los. Giet het eimengsel over het brood, bestrooi deze met kaas, twee minuten in de magnetron. smullen

Linzensoep (maaltijd)
40 gr rauwe linzen, 50 gr kip, 25 gr ui, 1/4 paprika, 1/2 winterwortel, 1 el kerrie, bouillonblokje
knoflook, 25 gr griekse Yoghurt, zout, peper, verse munt

Ui snipperen, paprika en wortel in stukjes snijden en samen stoven in een bodemprje water, kip in blokjes erbij, kerrie en bouillon toevoegen, linzen erbij en 500 cc water.
25 minuten zachtjes laten koken tot de linzen gaar zijn.

Meng knoflook, 25 gr griekse Yoghurt, zout, peper, verse munt

Soep in bord scheppen en een klodder yoghurtmengsel in het midden.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk en 75 gr frambozen met een drupje frambozen essence (natuurbasis) (alles in één kommetje)
L: kaasbroodje (zie boven)
T: sinaasappel
M: Linzensoep (zie boven) 100 gr Griekse Yoghurt met rode besjes na

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 14:46    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Wow lekker en allemaal puur en niet uit pakjes en zakjes, wij WmdWers kunnen zo aanschuiven Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 15:11    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Gezellig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 0:12    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oeh, die linzensoep ga ik ook een keer proberen...

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 7:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 6 van 812