Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Jelzie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Mamdarijn wat fijn dat je minder rimpeltjes ziet.
Dat is toch wel een goed iets.
Ik vind vaak bij mensne die ineens heel snel afvallen met bijv shakes dat die een heel getekend gezicht krijgen en dan word het er echt niet mooier op, ook al zijn ze dan wel slanker.

Succes weer deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 15:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik eet wat ik mag eten, alleen wat rauwkost of groente zou meer mogen, maar daar ben ik dan geen liefhebber van.
Wat zou jij nog meer aanraden dan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 16:11    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Wat ga je goed Mamdarijn!!!!!! Super!!
Morgen gaan de kruiden op de post. Je maakt het sausje met ca 50 gr melk en 1 tl kaaskruiden (= ongeveer voor 1 persoon).

Nog een lekker receptje gekregen op de ega vandaag:
Ontbijtkoek (10 porties) heerlijk als ontbijtje, nog wel 1/2 vrucht eten en 175 gr melk(product)
* 150 gr fruit en fibre (all bran)
* 100 gr muesli/havermout
* 150 gr zelfrijzend bakmeel
* 1/2 zakje bakpoeder
* 250 ml melk/karnemelk
* 1 tl koekkruiden
* 2 el honing
* 1 el vloeibare zoetstof
* mixen en dan nog 120 gr banaan er doorheen roeren
* 450 gr grof geraspte appel (of 300 gr appel en 25 gr rozijnen)
In cakevom doen, 75 minuten bakken op 150 graden
Goed af laten koelen en in 10 gelijke porties snijden.

Echt heerlijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 18:20    
Vrouw Weeggegevens   sunshine65
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Gery77 schreef:
Wat ga je goed Mamdarijn!!!!!! Super!!
Morgen gaan de kruiden op de post. Je maakt het sausje met ca 50 gr melk en 1 tl kaaskruiden (= ongeveer voor 1 persoon).

Nog een lekker receptje gekregen op de ega vandaag:
Ontbijtkoek (10 porties) heerlijk als ontbijtje, nog wel 1/2 vrucht eten en 175 gr melk(product)
* 150 gr fruit en fibre (all bran)
* 100 gr muesli/havermout
* 150 gr zelfrijzend bakmeel
* 1/2 zakje bakpoeder
* 250 ml melk/karnemelk
* 1 tl koekkruiden
* 2 el honing
* 1 el vloeibare zoetstof
* mixen en dan nog 120 gr banaan er doorheen roeren
* 450 gr grof geraspte appel (of 300 gr appel en 25 gr rozijnen)
In cakevom doen, 75 minuten bakken op 150 graden
Goed af laten koelen en in 10 gelijke porties snijden.

Echt heerlijk!

zoooo dat klinkt echt heerlijk, die ga ik morgen maken. lijkt me echt super lekker. Nu al Erg blij je hoort nog hoe ik hem in het eggie vind.

Mamdarijn wat gaaf dat je die broek van toen nu wel past. Van harte gefeliciteerd hoor. Leuk is dat hé. En wat zul je trots zijn op jezelf. Je bent een positief voorbeeld.

groetjes Sunshine

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 21:12    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Wow wat een verrassing! Een recept voor ontbijtkoek Dank je Gery! Die ga ik echt zo snel mogelijk maken! (heb niet alle ingredienten in huis anders was ik in staat net als Sunshine gelijk aan de slag te gaan!)

@Jelzie, ik post wel even een pb aan je, misschien kan ik je helpen met wat ideeën. Want als je te weinig eet kun je je spijsvertering in de slaapstand zetten en dat zou jammer zijn. Je lijf reageert namelijk gelijk met dit soort maatregelen als je niet genoeg eet..
@An, ik had zelf zo'n pret toen ik die personal assistent voor je vond die het draadje stevig vast houdt.. dat ik mijn postje aan jou ook even aan mijn man heb laten zien..
@Nathalie, doe jij ook voor het eerst mee? Ik heb gisteren de handleiding voor 2010 gelezen en zie toch wel wat dingen die ik echt niet uit kan voeren, hoop in ieder geval dat ik niet ongesteld ben die week (lees bij het stukje afval.. en niets in de prullenbak gooien 1 dag) ohhh
@Kaktus.. morgen ga ik op jacht!
@Sunshine.. je maakt mijn dag goed! Jij hebt altijd wel een zonnestraaltje voor me! Bedankt!

Vanochtend ondanks de vakantie mijn wekker gezet om naar de sportschool te gaan. Eerst Pilates (mensen, wat is dát zwaar zeg.. ondanks dat ik met de 50+ groep meedoe ben ik daar echt een van de slapsten. Allerlei spieren en houdingen die ik nog lang niet onder de knie heb!
Oefeningen voor de spiegel doen was ook niet makkelijk.. bah.. wat heb ik nog teveel kilo lichaam aan mijn lijf zitten. De vrouw die de les gaf bond me de vorige keer op mijn hart de spiegel alleen te gebruiken om te zien of je de oefeningen goed doet.. maar dat kan ik nog niet zo goed (leerpuntje Huil huil )
Daarna gerent met Evy (les 21) Dit wordt nu erg serieus zwaar.. 4x 8 minuten gerend, in totaal 4,5 kilometer afgelegd. Omdat het nu zo pittig wordt (heb ook even in het schema gespiekt) en ik het nu begin af te leggen heb ik mezelf beloofd een mooie sporttas te mogen aanschaffen als ik de eerste keer de 5 km heb gerend (onze sportschool heeft een leuke tassenactie). Deze gereserveerd voor over 3 weken. Zo en nu ga ik ervoor, want ik moet mezelf en mijn man en de sportschool wel even laten zien dat ik afmaak waar ik mee begin!

Mijn lunch was erg lekker! Toen ik het klaar had vroeg mijn man nieuwschierig of ik dit recept uit mijn hoofd had gedaan, en toen glunderde ik dat het geen recept maar een verzinsel was.. Hij keek echt even bewonderend naar me Erg blij

Lauwwarme salade met rucola en champignons
Handje rucola, 4 kastanje champignons, 50 gr kipfilet (broodbeleg plakjes in snippers gesneden), bruschetta kruiden, scheutje thee, tomaat in kleine blokjes, 25 gr ui, thijm en een beetje zout, ongeveer 5 gr olie (halve eetlepel).

Rucola fijnsnijden en in de kom doen, champignons met kipfilet en bruschettakruiden en een scheutje thee in koekenpan bakken. Tomaat en ui op de plank kruiden met thijm, olie en zout en even in laten trekken.
Als de champions lekker warm zijn het hele prutje in de kom bij de rucola doen en tot slot de tomaat-ui toevoegen.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk
T: (na sporten) glas 150 cc sinaasappel-kiwisap
L: lauwwarme salade op twee geroosterde boterhammen
T: 150 gr bosvruchten sap (vers) ivm hypo, de tweede vandaag.. zucht..
A: 100 gr. Pangafilet, 100 gr minikrieltjes, sperziebonen, sla met tomaat, 125 gr Griekse Yoghurt met peer

Heb niet voldoende verpl. groente gehad, maar heb nu ik er achter kom geen zin meer om die 'fout' te herstellen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 22:48    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, super dat je zo goed gaat met Evy! Ik heb vandaag les 24 gelopen en ook even vooruit gekeken wat me te wachten staat, moet nu alleen nog maar 30 en 32 minuten lopen. Maar met mijn tempo (9km/u) zit ik dan nog niet op de 5 km... Dan moet ik 33,3 minuten lopen...
Wat een leuk idee om je zo te belonen als je het hebt gehaald!

Succes met je jacht!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 okt 2011 23:28    
Vrouw Weeggegevens   sunshine65

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Ha Mamdarijn, je zit echt lekker in de juiste flow he. Super goed bezig met sporten, ja het werkt zeer motiverend de weegclub en support.
Ik ga je zelf gemaakte lunch meenemen, klinkt weer heerlijk en zeker met dit natte weer, zo'n lauwwarme salade. j

fijne dag vandaag, groetjes Sunshine

zo straks eerst even boodschappen halen en dan later de ontbijtkoek bakken. Heb er zin in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 7:26    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat ben jij toch enorm goed bezig, qua eten maar zeker ook qua sporten.
Echt heel goed van je.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 18:45    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
En, geslaagd?

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 18:47    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,

ja, het wordt mijn eerste keer voor de milieu impact actie. Heb niet de regels van 2010 gelezen, want ik wil me laten verrassen. Volgende week ik weer mijn maandbonus, dus hoef niet bang te zijn dat ik mijn verband niet kwijt kan..... Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 19:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 50 van 815