Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Dat vroeg ik mij ook af voor ik het in de oven zette, maar het verschil in smaak ervoor en erna was heel groot! Ik denk dat het gerecht goed door moet warmen om de smaken goed te laten trekken.

Misschien kan het korter als je alles warm in de oven zet, bij mij was de schotel al afgekoeld..
Maar inderdaad, gloeiend heet toen het eruit kwam..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 14:10    
Vrouw Weeggegevens   sunshine65
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
ja en de appel moet natuurlijk nog wel opwarmen. Dus ik denk dat ik hem ga maken en dan eens kijk hoe hij smaakt als ik hem er een kwartiertje in zet. Je hoort nog van me. bedankt Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 15:25    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn,
staat ie al bij de receptenhoekje van EGA? Misschien wil je hem daar even heen kopieeren? Is veel makkelijker terugzoeken!!!

Fijn weekend! Ga je nog wat bijzonders doen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 17:07    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
A1968 schreef:
Hey Mamdarijn,
staat ie al bij de receptenhoekje van EGA? Misschien wil je hem daar even heen kopieeren? Is veel makkelijker terugzoeken!!!

Mee eens, ik spiek ook vaak bij jullie...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 19:54    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   BP174
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (via diëtiste)

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,

Je gaat nog steeds goed zo te zien! en al die recepten, ik vind het knap hoor, al die uitprobeersels. Ik kwam vorige week een receptenboek van de EGA tegen, wist echt niet meer dat ik die jaren geleden had gekocht. Staan ook de vreemdste combinaties in en recepten die ik zeker ga uitproberen.

Fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 20:54    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Your wish is my command.. het receptje staat nu ook tussen de EGA recepten.

Vandaag bijna de hele dag in mijn eentje gewerkt, en achter mijn pc gegeten (vandaar dat ik vanmiddag even op weegclub verscheen). Soms is het echt heerlijk om in je eentje te zijn.. Ik heb flink geruimd en gearchiveerd en volgens mij ben ik bijna door alle achterstallige klusjes heen.. Het is weer rustig op het werk, bijna geen mail, bijna geen telefoontjes.. een goed teken: dan is het druk in de boekhandels! Mag ook wel met de kinderboekenweek!

Rond half 12 kwam één collega ook een paar uurtjes werken. Hij had gebak meegenomen omdat ik jarig was.. die mafkees! (het is die collega waar ik samen mee probeer af te vallen.. hij heeft net vakantie gehad en is zo te zien behoorlijk niet afgevallen).
Nou toen heb ik maar besloten dat ik deze week maar een beetje moet vergeten dat EGA andere dingen voorschrijft.. en heb toen een stukje genomen. Het was echt ongelovelijk lekker! Met bosvruchten en room en.. een chocolaatje.
Het chocolaatje viel tegen. Zou ik het dan echt niet meer lekker vinden? Sinds ik het niet meer eet (maar er wel vaak naar verlang) valt het iedere keer als ik me een stukje gun hartstikke tegen. Vooral de structuur, dat vettige.. ik snap het niet, maar vind het niet erg.. volgens mij is chocola nergens echt goed voor..

Verder zag mijn dag er als volgt uit:
O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
T: bosvruchtenslof
L: twee boterhammen met ui-eisalade (gemaakt van 25 gr ui, 1 ei, 50 gr huttenkase, 15 gr mayonaise, twee theelepels kerrie, peper en zout, restje spercieboontjes)
A: 100 gr aardappel, 100 gr gerookte kipstukjes, thaise groentemix geroerbakt en sla met tomaat en paprika, 250 cc Magere Yoghurt met geraspte appel en kaneel
T: handje cranberry's, ongeveer 25 gr.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 22:56    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Thanks!
lekker dat je zo van je gebakje, behalve dan de chocola, hebt genoten....

fijn weekend!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 23:21    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag spinazie met ei gehad, door Primrose op het idee gekomen om er een lunchhapje van te maken..
Verder echt weer met volle motivatie de dag ingegaan!

Zelfs de wekker gezet zodat ik kon gaan lopen met Evy (de sprotschool is in het weekend alleen 's ochtends geopend tot half 1) Les 19 gedaan, nog drie weken en dan kan ik vijf kilometer hardlopen aan één stuk..
Kan me hier nog niets bij voorstellen trouwens. Het ging gelijk serieus van start met vijf minuten hardlopen.. mijn kuiten voelden wat stram aan. Maar hoe verder ik kwam deze les hoe lekkerder ik liep. Voor het eerst niet uitgewandeld maar wat rek-en strek oefeningen gedaan na afloop, ik heb er vandaag vier geleerd. Best belangrijk eigenlijk. En wat ik ook hoorde van de sportleraar is dat je eigenlijk een warming up zou moeten doen voor je begint (dus een stuk wandelen voor je gaat rennen). Maraton lopers warmen zich ook wandelend op, ze wandelen hiervoor even 5 kilometer voor ze gaan rennen Geschokt

Okey.. ik geef het toe, sportvrouw zal ik niet worden.. Maar na afloop van het uurtje kletste ik even met iemand die maandag gestart is en die tegen mij zei: "Toen ik jou zag rennen dacht ik, ik wil ook zo'n goeie conditie krijgen.." Kijk aan.. nooit gedacht dat ík iemand zou inspireren op sportief gebied.. de wonderen zijn deze wereld nog lang niet uit!

O: 25 gr havermout, 250 cc melk, sinaasappel
L: 2 volkoren boterhammen met omelet van 2 eieren, spinazie, champignons, 25 gr ui, peper en zout.
A: 100 gr kipgehakt, 100 gr spagetti, italiaanse groenten, 100 gr doperwten, gezeefde tomaten, lepel bolognesefix en een theelepel kaneel.
250 cc magere yoghurt met 150 gr bosbessen

later nog wat fruit, heb een feestje vanavond

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 okt 2011 19:25    
Vrouw Weeggegevens   sunshine65

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
[quote="Mamdarijn"]
L: twee boterhammen met ui-eisalade (gemaakt van 25 gr ui, 1 ei, 50 gr huttenkase, 15 gr mayonaise, twee theelepels kerrie, peper en zout, restje spercieboontjes)

Hé Mamdarijn allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heerlijk dat je van je gebakje hebt genoten. Groot gelijk als je er op zo'n dag trek in hebt. En haha wat een lekker gebaar van je afvalmaatjecollega. Jeuk

Lekker he zo'n salade tussen de middag op je brood. Ik zag dat je vandaag ook weer zo lekker aan het knutselen bent geweest. Ik doe heerlijk met je mee. Gezellig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 okt 2011 19:33    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
squirrel schreef:
Mamdarijn, ik zat net nog even in jouw dagboekje te lezen over het weekendje Terschelling. Je schreef dat je helaas geen vallende ster had gezien.
Echt jammer dat je niets gezien hebt, want ik vind het echt een fantastisch fenomeen. Misschien moet je inderdaad mazzel hebben om ze te zien. Hoewel mijn man en ik er heel veel hebben gezien toen we in Drenthe woonden. We gingen soms gewoon 's avonds op de pick-nicktafel liggen kijken. De mooiste was op de avond dat mijn vader was overleden. We gingen toen de hond uitlaten en als teken van afscheidsgroet (zo zie ik het tenminste) kwam er een gigantische vallende ster voorbij. We hebben het allebei gezien, dus het was geen verbeelding, maar wel een kippevel-moment.

Ik gun het je van harte dat jij binnenkort bij heldere hemel, hetzelfde mag waarnemen. Gewoon blijven kijken en die stijve nek (krijg ik er ook altijd van) moet je maar op de koop toenemen Lachen .

Heb je trouwens wel tijd gehad om op het strand te hardlopen? Ik denk dat je er nu in ieder geval wel toe in staat bent. Anders moet je nog maar eens met het gezin naar dat mooie eiland teruggaan.

En nu zie ik dit stukje weer pas.. een soort vertraagde communicatie is dit.. Ik kreeg ook kippevel van het verhaal over je vader. Mijn vader is tien jaar geleden ook jong overleden (hij was 57) en voor ons heel onverwacht. Ik had hem in het ziekenhuis het boekje 'Raad eens hoeveel ik van je hou' gegeven. Daarin vertelt Hazeltje hoeveel hij van zijn moeder houdt en elke keer antwoord zijn moeder dan dat zij ook heel veel van hem houdt. Bijvoorbeeld hij strekt zijn armpjes uit (zoveel hou ik van jou) en dan strekt zij haar armen en dan denkt hij 'tjonge dat is heel veel!' Aan het eind van het boek zegt zijn moeder: "ik hou van jou tot aan de maan en terug.." En verder kan eigenlijk niet. Maar mijn vader corrigeerde die laatste zin en zei tegen mij: "Het kan nog verder, want bij de maan ben je zo met een raket.. Nee het moet zijn; ik hou van jou tot aan de hemel en terug"
Diezelfde avond overleed hij op de operatietafel. Je begrijpt dat zo'n zin dan heel belangrijk wordt in het rouwproces.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 okt 2011 19:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 48 van 812