Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mooi gezegd Astrid, helemaal mee eens natuurlijk.

Mamdarijn, daarom doe ik nou WmdW, je weegt je gewoon niet.
Gisteren heb ik een goede eetdag gehad en dacht vanmorgen, zal ik me wegen. Heb het niet gedaan. Wat had het toegevoegd? Ik ga gewoon vandaag weer een goede eetdag hebben.
Maar ja, jij zit natuurlijk aan het wegen bij EGA vast. Dit is dan een les voor later, als je op eigen benen staat.

Hou vol hoor, je gaat zo goed!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 7:43    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Een hele gezellige dag gewenst.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt van het aankomen. Gelukkig krijg je hier heel veel ondersteuning, ik hoop dat je dat een beetje op kan beuren en op het goede pad kan houden.
Kijk eens naar wat je hebt bereikt! Je bent al geweldig afgevallen, en al gaat het een beetje langzamer, die laatste 10 kg zul je ook nog achter je laten. En dan gaat het niet om de individuele weekresultaten, maar om de hele tendens.

Niet de handdoek in de ring gooien hoor! You go girl!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 7:46    
Vrouw Weeggegevens   Snoek1954
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van. Ik hoop dat je goed verwent wordt met cadeautjes. En ik wens je een super gezellig en fantastische dag toe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 7:56    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Gefeliciteerd met je verjaardag Mamdarijn, nog veel gezonde en fijne jaren toegewenst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 10:42    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Van Harte Gefeliciteerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 16:19    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Happy Birthday, Mamdarijn!!!!!
Neem een taartje, wat nootjes en een wijntje, laat je gewoon even lekker gaan, dan kun je er morgen weer tegenaan.
Veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 19:40    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Odette schreef:
Mamdarijn, daarom doe ik nou WmdW, je weegt je gewoon niet.
Gisteren heb ik een goede eetdag gehad en dacht vanmorgen, zal ik me wegen. Heb het niet gedaan. Wat had het toegevoegd? Ik ga gewoon vandaag weer een goede eetdag hebben.
Maar ja, jij zit natuurlijk aan het wegen bij EGA vast. Dit is dan een les voor later, als je op eigen benen staat.

Hou vol hoor, je gaat zo goed!!!

Odette.. waarom denk je dat Weg met de Weegschaal (en je plaatje erbij) me zo aanspreekt! Lachen
Helaas mag ik niet afvallen, maar moet ik afvallen. Heb het jaren zonder weegschaal gedaan met als resultaat dat ik zwaar overgewicht had zonder dat ik dat wilde zien..
Maar zodra ik weer op normaal niveau, op mijn streef ben ga ik me niet wekelijks maar maandelijks wegen. Want steeds werken met onsjes erbij onsjes eraf haalt mij inderdaad uit balans..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 13:20    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Bedankt voor de felicitaties! Jullie zijn echte schatten en van onschatbare waarde voor mij! Kussen

En ik ben volgens mij door mijn dipje heen. Nog even een ochtend geklierd met mezelf: het gevecht met alles wat ik niet wil eten maar dat naar me roept.. en toen even naar mijn navel gestaard. Wat wil ik? Doorgaan! Wat ga ik dan doen? EGA. Wanneer begin ik weer? Nu!

Kortom.. ik ben er weer! De taart in de koelkast lokt niet meer, de digestive biscuitjes zitten veilig in de koektrommel en dat kastje doe ik niet meer open. En de bleekselderij ligt gezellig op de snijplank in de keuken te wachten op het volgende dipje. Ik ga zo lekker rennen en ik ga er voor!
In mei had ik dezelfde soort dip, misschien hoort het er wel bij; om de vijf maanden geen zin meer om door te gaan..

Dus statistisch gezien is mijn volgende dip ergens in maart 2012.. En dan ben ik weer een stuk slanker als nu. Tjakka!
(maar serieus, het helpt écht om jezelf af en toe toe te spreken..)

Menu van gisteren ga ik niet opschrijven (al had ik wel de heerlijke gerookte kip met framboosjes voor tussen de middag gehad).

Tussen de middag vandaag had ik het pizzabroodje van Jammiemammie gemaakt met de volgende ingrediënten;)

Pizzabroodje met artisjokharten
2 eetlepels heet water, drie theelepels bruschetta kruiden, 1 tomaat in kleine blokjes, 10 gr gedroogde ui, 100 gr artisjokharten in kleine stukjes, 30 gr geraspte kaas, pistoletje (meergranen)
Water, tomaat, ui en kruiden bijelkaar in een kom laten weken. Op het pistoletje smeren, de artisjok erbovenop (= de verplichte groente), kaas erover, nog een beetje bruschetta kruiden erop, in de oven tot de kaas gesmolten is.
Absoluut voor herhaling vatbaar! Met dit broodje kun je oneindig variëren in de groentes

Vanavond ga ik de rodekool schotel van het maandmenu maken. Toevallig kwam deze ook voor in het weekmenu van RobsBudgetMenu's, dus ook daar wat ingredienten uitgehaald en in de schotel toegevoegd;

Rode kool schotel
100 gr aardappel, 100 gr knolselderij, 135 gr rundergehakt (rauw), 25 gr ui, zout, peper, cheyenne peper, chili poeder, appel, rode kool (pot zonder appels), theelepel thijm, kruidnagelpoeder.

Aardappel en knolselderij koken en pureren. Gehakt en ui rullen en peper, zout en chilipoeder toevoegen. Rode kool mengen met kruidnagelpoeder en thijm.
Ovenschaal: laagje gehakt, laagje rode kool, laagje aardappelpuree, appel, gehakt, rode kool, aarappelpuree en appel.

Ik heb twee oven-pannetjes gekregen (liggen oa bij de Xenos voor 5 euro per stuk) en daar ga ik het in maken voor mij en mijn man. Onze zoon krijgt denk ik iets anders, maar misschien bedenk ik me en krijgt hij het ook. Onze dochter heeft een feestje en eet daar..

Rob maakte er een stampotje van (zonder gehakt) met slavink. Lijkt met ook niet verkeerd..

O: 250 cc magere yoghurt (milde, biologische), 25 gr cruesli naturel balans, appel
T: sinaasappel
L: pizzabroodje (zie boven) smullen
A: rode koolschotel (zie boven), 125 gr Griekse Yoghurt met 75 gr bosbessen.

De salade (lunch) voor morgen op mijn werk is ook al klaar, en staat lekker in de koelkast te trekken.. (125 gr artishokharten, 50 gr kipfilet met tuinkruiden (in kleine reepjes gesneden), rode gegrilde paprika (uit pot), bleekselderij, augurk, bruschettakruiden, peper, kruidenzout en 25 gr olie en azijn.

Nou dat is gemotiveerd van start gaan, vind je ook niet?

Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 12 okt 2011 15:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 13:58    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Reageer met quote
Ha die Mamdarijn,
ja die dipjes horen er echt gewoon bij. Dan vind ik om de 5 maanden nog heeeeeeel netjes. Fijn dat de motivatie er weer is!
blijft altijd moeilijk he om het weer op te pakken, maar dat heb je weer prima gedaan!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 14:18    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
Een jaar ouder en daardoor weer wat wijzer! Die dipjes komen bij jou nu gewoon helemaal niet meer...

Mocht je in maart toch weer een dipje krijgen, is je navel nóg een stuk beter te zien, en gaat het navelstaren ook weer veel sneller en makkelijker, dus ben je in mom van tijd weer over de dip heen!

Maaruh, je gaat weer flitsend van start! Complimenten!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 18:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 46 van 815