Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Jullie ook bedankt!! Ik ben helemaal enthousiast door jullie leuke reacties. En ook best even trots op mezelf, bedankt voor de lieve complimenten!

Vanavond ga ik hardlopen en zometeen ga ik koken. En omdat ik van mezelf vroeg naar bed moet vanavond mag ik niet weegcluppen na het hardlopen ( Huil huil ).
Daarom post ik mijn menuutje hier en kan ik helaas verder niet bij jullie langskomen.
De maaltijd is geïnspireerd uit het menu van Robsbudgetmenus.nl, week 40 die ik elke week gratis thuis gemaild krijg.

O: 25 gr Brinta, 250 cc melk en een grapefruit
L: 50 gr kipgehakt op twee boterhammen in het tosti ijzer, gedipt in 15 gr mayo.
A: 100 gr zalm (uit blik) bloemkool, 125 gr courgette (nog steeds uit de tuin), tomaat, kruiden met 100 gr spagetti en sla (o.a. 10 gr olijfolie in de dressing), misschien nog gebonden in 15 gr bloem, maar dat moet ik tijdens het koken nog even zien..
Na een stuk fruit, ik denk een appel
T: (na het sporten) 250 cc magere yoghurt en 100 gr frambozen

Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 05 okt 2011 17:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2011 17:30    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
haha ja af en toe moet je echt even een weegclubverbod inlassen he Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2011 17:32    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja! 't is gewoon een beetje verslavend soms..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2011 17:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Zo, mijn eerste werkdag gehad deze week. Ik was nog maar net binnen of ik wilde alweer naar huis. Gelukkig heb ik doorgezet. Een lieve collega heeft me erdoorheen geholpen door even samen koffie te drinken met de beeldschermen uit. We hebben allebei de tijd voor elkaar genomen en zoiets doet echt goed!
Morgen een half dagje werken, en dan gaan we lekker een weekendje weg. We gaan naar terschelling (ben ik nog nooit geweest, het enige eiland dat ik nog niet ken) en ik heb me voorgenomen dat ik een heeeeeerlijke strandwandeling ga maken!

Ik ben heel erg ongesteld vandaag, daar zal het allemaal wel mee te maken hebben. Ook kon ik even minder weerstand bieden aan chocola. Zelfs kauwgom en tandenpoetsen hielp niet. Ben vandaag met de bus en liep zo de kiosk in om chocola te kopen. Heb dat niet gedaan Uitlachen trots Uitlachen, omdat ik toen ik voor dat rek stond plots nergens zin meer in had.
Thuis wel een paar blokjes gehad.. en zie dan maar eens te stoppen. Ik heb nu een extra appel gepakt, het is goed zo.

O; 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
L; 2 boterhammen met 50 gr kipfilet en een bietensalade met 125 gr bietjes, appel, augurk, 25 gr mayo
A: 100 gr witvis, chinese groenten, 100 gr rijst, witlof met mandarijn, 125 gr Griekse Yoghurt
T: chocola met stukjes hazelnoot smullen
T: appel

O ja, het rennen met Evy ging gisteren hartstikke goed! Twee setjes van 6 minuten en één van 7 en het was heerlijk om te doen. Ben gelukkig van mijn rendipje genezen! Daarna nog even wat verschillende fitnesoefeningen gedaan, voor de armen en de buikspieren. Met de meetresultaten in het achterhoofd ging dat ook een stukje gemotiveerder dan vorige week.. Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 0:02    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   A1968

Reageer met quote
He Mamdarijn,
Wat maakte het dat je gelijk al weer naar huis wilde op je werk?
Fijn dat je collega zo meelevend was, van je collega's moet je het toch echt hebben he.
Hopelijk hebben jullie ook nog een beetje mooi weer op Terschelling, en kun je heerlijk uitwaaien op het strand.

Super dat je toch weerstand hebt geboden bij de kiosk. En ach die paar stukjes chocola thuis! heel af en toe moet dat kunnen hoor. Niet schuldig over voelen en gewoon doorademen!

Bij mij helpt dat inderdaad ook om na het snoepen een stuk fruit te nemen om de "slechte gevoelens"een beetje kwijt te raken.

Heel fijn weekend en geniet op Terschelling~~~~

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 11:08    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Heerlijk, naar terschelling. Hopenlijk kunnen jullie lekker uitwaaien!

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 11:23    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nou.. alles is gelukt, en staat klaar.. over een uurtje vertrekken we. Ik wilde nog even met Evy rennen maar dat was een typisch geval van gekke henkie.. je kan ook niet alles! Wie weet ga ik op het strand een stukje rennen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Vergeet niet morgen om 22 uur naar buiten te kijken want ik las in de krant dat er dan een heleboel vallende sterren zijn (nu maar hopen dat alle regenwolken weg zijn rond die tijd!)

Met de lunch had ik iets heel lekkers, dat per ongeluk is ontstaan. Gisteren vroeg ik mijn man of hij even de salade voor vandaag voor me wilde maken; 100 gr tonijn, 125 gr venkel, paprika en een augurk met mayonaise en kruiden.
Vanmiddag op mijn werk at ik het op, het was echt heerlijk fris, de venkel smaakte heel anders dan de vorige keer.. Toen ik net thuis kwam zag ik de venkel nog intact staan.. had hij er knolselderij doorgedaan. Lachen Nooit gedacht dat hij niet wist wat venkel was.. Maar dus helemaal niet verkeerd!! Dat had ik niet zelf kunnen bedenken.

Frisse tonijnsalade
100 gr tonijn, 125 gr knolselderij, paprika en een augurk met mayonaise en kruiden.

Voor straks heb ik een lekkere aardappelsalade gemaakt met 125 gr Griekse Yoghurt. Dit omdat ik de mayo voor vanmiddag had gebruikt en eerst niet van plan was iets mee te nemen. Maar omdat ik de zoete groenten nog moet eten heb ik net een salade geimproviseerd..

O: 250 cc Magere Yoghurt, 25 gr creusli balans naturel en een sinaasappel
L: twee boterhammen met een frisse tonijnsalade Lachen en een appel
A: 100 gr aardappel, 125 griekse yoghurt met kruiden (kerrie, thijm, bieslook, mosterd en peper), 100 gr doperwtjes, 25 gr ui, bleekselderij, paprika, 100 gr kalkoenfilet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 16:15    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
ja! 't is gewoon een beetje verslavend soms..

Soms??? Geschokt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2011 20:02    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, hoe was je weekend Terschelling? Heerlijk uitgewaaid neem ik aan?

Nog wezen hardlopen op het strand?

Ik heb ook omhoog gekeken naar de vallende sterren, alleen was het om 23 uur dat ik stond te kijken. Maar helaas, niks gezien.
Heb jij ze wel kunnen zien?

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 11:29    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hey Kaktus,
Ik heb ook geen vallende sterren gezien, en dat terwijl we op de een van de donkerste plekken van Nederland zaten. Maar ik heb net even gegoogled en volgens mij waren de kranten enthousiaster dan de waarnemingen. Ik had het dan ook in de Metro gelezen (kortom had beter kunnen weten..)

Waar ik vooral last van had was:
- ongeduld; ik wilde ze letterlijk met bosjes zien vallen.. en wel direct om 22.00 uur..
- een stijve nek; na 10 minuten speuren werd ik duizelig..
- kou, we werden al snel koud van de stormachtige herfstwind.
Bijna iedereen van ons gezin ging na een minuut of twee terug naar de wijn, behalve mijn broer en ik.. wij bleven wel een kwartier buiten (!) Lachen

Ik heb net een filmpje bekeken hoe het eigenlijk moet, dat sterren kijken, en moet erkennen dat ik niet goed voorbereid was op de sterrenregen..
http://youtu.be/A8AYd-fbasg
Volgende keer beter? Squirrel zag tenslotte ook zomaar een vallende ster zonder dat deze was aangekondigd. Waarschijnlijk hoort er een beetje geluk bij en de juiste plek, de juiste tijd..

Wij hebben een heerlijk weekend achter de rug, ik wil eigenlijk weer terug, en wat langer! Dit was de plek die ik nodig had om rust te vinden! Heerlijk die woeste zee en heerlijk zo'n klein stukje land waar eilanders regeren! Heerlijk diep slapen in de echte stilte, en de frisse prikkelende zeelucht voelde echt gezond aan!

Bij de strandtentjes merk ik dat ik bewuster kies. Helaas geen wijntjes, want die drink ik echt pas weer als ik op streef ben, maar ik heb wel echt super lekkere kruidenthee's gehad; de beste was 'Actief kruidenthee', deze was zo lekker dat ik het ter plekke wel had willen kopen.. Gelukkig was degene die achter de bar stond zo aardig om me te vertellen waar ze deze thee vandaan had.
http://www.fleurdecafe.nl/contents/nl/d115_Kruidenthee.html

Terschelling, is dus het eiland van de cranberry's.. Wist ik niet, want ik ben er nog nooit geweest. Dus ik had eerder deze week al gedroogde cranberry's gekocht bij de Liddl (ik denk wel heel wat cranberry's meer dan je daar voor die prijs zou kunnen kopen Lach) Voor de toeristen (en de verkoop) maken ze er allemaal mooie producten van (van jam, thee tot sterke drank). Ik heb een bruskettamix met cranberry's gekocht. Ook even om te testen hoe dat uitpakt, want als het goed uitpakt brengt dat mij weer op het idee om zelf wat uit te gaan proberen. Een ander idee dat ik er kreeg was om ze eens te gebruiken ipv rozijnen in een muffin. Ik verwacht er veel van want ik hou erg van dat fris zure smaakje.

Ik post geen weekend menu want dat slaat nergens op wat betreft EGA. Ik ga gewoon de komende week weer op de juiste manier aan de slag. Weekend voorbij, ongesteldheid voorbij, effe weer de puntjes " op de i zetten.. Alhoewel, laat ik dan morgen ook maar even zitten, dan ben ik jarig en gaan we sowieso uit eten met elkaar omdat de kinderen die middag per ongeluk een vrije middag hebben (zulke momenten moet je uitbuiten toch?)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 12:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 44 van 812