Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Charlotte68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Leuk om receptjes uit te wisselen, maar vaak komt het spontaan in me op, kijk ik wat ik in huis heb, hussel het door elkaar en voilà. Maar goed, eigenlijk had ik ook kok moeten worden gna gna! Ik hou gewoon van goed en lekker eten en het klaarmaken vind ik heel erg leuk om te doen! Zit in de familie, zal ik maar zeggen. Mijn ma, broers, en zelfs mijn zoon al! vinden het allemaal leuk om lekker in de keuken bezig te zijn.

O, misschien ook lekker:

boterham+pindakaas+sambal+taugé uit een potje+beetje geraspte kokos!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 8:21    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
He mamdarijn. Hoe is het? Morgen weer wegen,.. Spannend. Ik heb het idee dat ik niet onder de 75 ga komen. Erg irritant he? haha.

Ik ben al even opzoek naar een witlof salade maar dan geen gewone zeg maar.. Heb jij een tip?

Fijne avond nog..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 19:24    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ach ach.. wat een heerlijke dag! Mijn wangen gloeien nog na van dit heerlijke zomerse dagje. Gisteravond waren we heel laat thuis. rond half 2 ofzo en ik heb een hele gezellige avond gehad.
Heb als kado theekommetjes uit Taiwan (de handycraft) gekregen, had een collega van het taiwan team voor me uitgezocht.
Ik ben er ontzettend blij mee!

Het eten gisteren was erg gezellig! Beetje vet.. en veel vleeshapjes.. maar ik heb alles geproefd en gegeten, dat dan weer wel.. Dus ik heb vandaag een relaxdagje voor mijn maag ingevoerd. Grappig daar zou ik vroeger nou nooit opgekomen zijn.. maar nu denk ik echt na over wat ik heb gegeten en wat ik ga eten..
Geen vlees of vis vandaag en zo weinig mogelijk vet..

Voor de maaltijd maakte ik de linzensoep die Nathalie onlangs heeft gemaakt, naar een recept uit het boek 'Snel en Slank' van Ainsley Harriott:
Linzensoep á la Ainsley Harriot, Ega (maaltijdsoep)
Soep: 125 gr ui, thijm, wortel, 1/2 groentebouillonblokje, knoflook, 1/2 zak thaise groente (mix met witte kool, groene paprika, prei, rode u, rode chilipeper, van de Liddl), theelepel gele mosterdzaad, 3 tomaten in stukjes, 80 gr rode linzen, verse koriander, halve uitgeperste citroen.
Citroenyoghurt: 125 cc Griekse Yoghurt, geraspte citroenschil

De griekse yoghurt en de citroenschil gemengd in een schaaltje en lekker in laten trekken in de koelkast.
Wortel, ui, thijm en bouillonblokje met een eetlepel water al roerend 'bakken' in de soeppan tot ze zachter worden. Na ongeveer drie minuten knoflook, thaise groente en de mosterdzaadjes toevoegen en mee'bakken'. Als dit zachter is de tomaat, linzen en 400 cc water toevoegen.
30 minuten door laten koken, laatste 10 minuten koriander toevoegen en laatste moment citroensap toevoegen.

Met de staafmixer gepureerd, de soep zag eruit als een babyhapje (vervlogen herinneringen Rollende ogen) maar smaakte hemels! Opgediend in een mooi soepbord met in het midden een klodder citroenyoghurt (aangevuld tot het op was) Twee keer een bord vol opgeschept..

O: 25 gr havermout, 250 cc melk, 1 sinaasappel
L: twee geroosterde boterhammen met een mengsel van: 50 gr kwark, 50 gr hüttenkäse, kruidenzout, verse bieslook, thijm, basilicum en peterselie doorelkaar geroerd en een stukje rode paprika, stukje wortel en stukje prei toegevoegd. smullen
A: Linzensoep met citroen yoghurt smullen smullen smullen

Meer lekkere linzensoeprecepten: http://www.okokorecepten.nl/recept/soep/linzensoep/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 21:13    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Dank je wel voor je lieve woorden. Door jouw lukt het me om door te zetten, al heb ik het nu rete moeilijk. Ik lijk niet onder de 75 te kunnen komen. Maar ik zet door. Ik ben er aan begonnen dus ik maak het af ook.

Eerst morgen het wegen maar even afwachten.

Goeie nacht,..
grtz mirel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 22:14    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Een nieuwe mijlpaal voor jou Mamdarijn, onder de 75kg!!!!
Hartstikke goed.
Succes met hardlopen morgen en een fijne week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 22:38    
Vrouw Weeggegevens   Charlotte68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad! En wederom bedankt voor je berichtje in mijn dagboekje. Wat je hierboven beschrijft herken ik wel, dat je de ene dag eigenlijk niet verantwoord bezig bent geweest en dat je de dag erna dan toch weer even een balansdagje in moet voeren. Ook dat doe ik tegenwoordig. Door de week best wel streng, in het weekend moet er af en toe wat kunnen vind ik, de knop omzetten in je hoofd voor de andere dag. Het schijnt te lukken hoor! Niet de gedachte te hebben van: het is nu toch allemaal al verpest. Want dat is het natuurlijk niet, we gaan gewoon door!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011 7:11    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, wat dacht je van meedoen aan MasterChef?
Jij bent creatiever dan menigeen die daaraan meedoet!

Mag ik vragen waarom je vrijwilliger was bij de adoptievereniging? Is dat omdat jullie zelf met adoptie te maken hebben gehad of is het gewoon een doel om vrijwilligerswerk voor te doen wat je aansprak?

Een kruidentuintje binnen is wel een leuk idee. Ik zal binnenkort eens kijken, die foto die jij hebt geplaatst ziet er wel erg gezellig uit.

Succes met hardlopen vandaag.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011 12:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   an78
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
hallo,
bedankt voor het meedenken met me.
en ja eigenlijk ken ik de kneepjes ook wel en zelfs de recepten heb ik denk ik allemaal wel. ik krijg nu ook dezelfde recepten als vorig jaar. Ik ben nu al 1,5 jaar bij de club en in het begin ging ik super goed was 21 kg kwijt en toen kwam de kald erin. Ik ben intussen weer 10 kg aangekomen en ben er van overtuigd dat het mijn eigen schuld is. Nu ben ik weer goed bezig en zat ik in de flow maar dan ,....
Ik heb net te horen gekregen dat ze nog 4 maanden doorgaat dus heb ik in ieder geval de hoop dat ze me tot die tijd weer super kan helpen.
Ik vond het erg prettig dat je reageerde en me je steun hebt aangeboden. gr an
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Soms ben ik gewoon echt verrast als ik zulke leuke dingen in mijn dagboekje lees. Bedankt allemaal!

Vandaag op EGA was ik niet afgevallen maar aangekomen. Ik woog daar met kleren aan 76.1. Ik was er gewoon echt sjachrijnig van (onzin hè!) Thuis ging ik met dezelfde kleren aan twee uur later op onze weegschaal staan en woog ik 75.4 en dat klopte dus gewoon met wat ik afgevallen ben (vorige keer op de EGA was het 75.9, en thuis met kleren aan ook). Ach het gaat nergens over ik laat het maar weer achter me.
Maar toch..
Nee niet zeuren Mamdarijn! Mijn man zei heel lief: "je bent zoveel afgevallen als je denkt, zit toch niet in over zo'n stomme weegschaal!"

@Kaktus, onze twee kinderen komen inderdaad uit Taiwan. Meiling is een adoptieorganisatie die draait op vrijwilligers (mede ook om de kosten wat te drukken) en ik heb er met heel veel plezier mijn steentje aan bijgedragen..
Master Chief.. zal ik het doen? Idee Ik heb nu toch weer tijd over Lachen
(tja je moet er alles voor doen om niet in een gat te vallen..) (o Nee, ik was juist gestopt omdat we het zo druk hebben..)

@An gelukkig dat ze nog vier maanden doorgaat, dan ben jij echt wel een heel eind op de rit!

Ega was verder weer heel leuk. We kregen (naast de nieuwe maandmenu's) ook een leuk boekje met visrecepten en we proefden ook een lekker lunchgerechtje met zalm. Die kom je binnenkort wel tegen op mijn weekmenu.

Rennen met Evy ging weer helemaal normaal en was heerlijk. Geen mud aardappelen in de broek! Ik heb afgelopen weekend met een hardloper gepraat die er wat meer van snapt als ik en hij heeft me uitgelegd hoe dat zit met hardlopen en een dag herstellen, waarom dat moet en waarom het slim is de dag na de rustdag weer te gaan rennen. Het verhaal klonk heel begrijpelijk. Ik denk dat ik vorige week nog te brak was na de beurs, mijn lichaam was duidelijk nog niet hersteld. Een week rust heeft me echt goed gedaan!

Vandaag de bij de lunch de witlofsla gegeten die ik voor Bakemaatje had opgezocht.
Witlofsalade met hüttenkäse (lunch)
Enkele stronkjes witlof, 1 frisse appel, 100 gr hüttenkäse, gemberpoeder en een beetje honing.

Snij de de witlof en appel in stukjes. Meng de witlof, appel en hüttenkäse. Gemberpoeder en een beetje honing toevoegen.

En voor het avondeten een heerlijke andijviestamppot (die vorige maand op het maandmenu stond, met een eigen draai) Ook het gezin heeft er enorm van gesmuld (ik had bij hen de stamppot gemaakt met alleen aardappelen, gebakken spekjes en rookworst) Zo eten we hetzelfde alleen een beetje anders..

Andijviestamppotje
100 gr kruimige aardappelen, 100 gr knolselderij, half bouillonblokje, 125 gr ui, theelepel kerrie, theelepel mosterd, 300 gr andijvie in reepjes, 100 gr gerookte kip in blokjes snijden, 10 gram boter.

Kook de knolselderij met de aardappelen in 20 min. gaar.
Fruit ondertussen de ui, met een lepel water, de kerrie en de mosterd. Giet de aardappelen/knolselderij half af en stamp ze een restje kookvocht en de boter tot een smeuïge puree. Schep het uiprutje met de andijvie en de kip door de puree.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, appel
L: twee boterhammen met de witlofsalade van hierboven
A: stamppot rauwe andijvie, 125 gr Griekse Yoghurt met een scheutje citroensap
T: sinaasappel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2011 22:14    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
He Mamdarijn, ik vind het helemaal geen onzin dat je sjachrijnig bent als je volgens de EGAweegschaal aangekomen bent. Je doet het zo geweldig goed en gedisciplineerd en dan wil je gewoon het gewenste resultaat bevestigd zien. Snap ik helemaal en eerlijk gezegd zou ik ook sjachrijnig zijn.
Toch moet je voor ogen blijven houden dat je nog steeds heel gestaag op je doel afgaat, dat je steeds fitter wordt, er hartstikke goed uitziet en het allerbelangrijkste: dat je VEEL GEZONDER bent.
Op naar de 66!!!!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 okt 2011 0:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 42 van 815