Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik plaats alleen maar eigen recepten/recepten waar ik een draai aan gaf, vooral voor eigen gebruik, omdat ik bij het opeten al ben vergeten wat ik in de pan heb gedaan..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011 13:08    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
En daarom is het zo leuk om jouw dagboekje te volgen,.. door jou probeer ik ook veel meer met eten. Klasse,..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011 14:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Lief Bakemaatje! Dank je! Ik vind dit echt zo leuk van weegclub, overal inspriratie en motivatie, erg stimulerend!

Mijn collega wilde het recept van de pinda-ui-pompoesoep, vandaar dat ik even in mijn dagboekje keek en was vanmiddag.

Mijn lunch was erg lekker, ik post het receptje even
Salade met Ei en Kwark
1 gekookt ei, 50 gr kwark, tomaat, bleekselderij, komkommer en 75 gr doperwtjes, 10 gr mayonaise, verse bieslook, peterselie en thijm, peper, kruidenzout

Elke keer weer merk ik als er komkommer in zit dan heb je een hele bak vol, en wordt de dressing super lekker!

O: 25 gr creusli naturel balans, 250 cc magere yoghurt, appel
L: twee boterhammen met salade ei en kwark
T: sinaasappel
A: 100 gr rijst, 100 gr witvis (vers), groentemix voor door de rijst, worteltjes en sla met tomaat, rucola en 50 gr ui
125 gr griekse yoghurt en frambozen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2011 20:39    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
He Mamdarijn, heb je woensdag en vrijdag niet hardgelopen met Evy? Ik las dat het maandag niet zo lekker ging, maar dat is vrij normaal hoor. Er zijn soms gewoon van die dagen dat je lijf geen zin heeft. Nu je een paar extra dagen rust hebt gehad, zul je zien dat het weer veel beter gaat. Soms is rust de beste training.
Dus niet opgeven hoor, die 5km gaat echt lukken!!!!!

Fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 2:35    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
nieuwsgierig geworden naar de soep heb ik hem even opgezocht,lijkt me lekker!!!

als je een lekker recept hebt mag je hem ook bij onze recepten neerzetten....zoals odette al zegt,wel met ev bronvermelding waar nodig Erg blij

je mag alles maar moet niet alles willen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 4:16    
Vrouw Weeggegevens   Charlotte68
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Speciaal voor jou!

100 gram tonijn
1 trostomaat
1 bosuitje
2 of 3 augurkjes
paar kappertjes
1 eetl. mayo (ik heb dijonnaise gebruikt)
beetje mosterd (in geval van mayo)
zeezout en groene peper uit de molen
paar druppels maggi
paar druppels worcestershiresauce

En dat samen met een meergranen pistolet!

Lekker of niet?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 12:08    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
O, wat een lekkere recepten weer allemaal! Vooral die ei/kwark salade lijkt me heerlijk. Die ga ik een keer uitproberen.
Hoeveel van de groenten (komkommer/tomaat/bleekselderij) doe je er ongeveer door?

Ik denk dat ik ergens maar een klein kruidentuintje aan moet leggen, dat ik altijd verse kruiden in huis heb.

Heb je het hardlopen al weer kunnen oppakken?
Fijn weekend, groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 12:19    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Charlotte wat lief!! Dit is echt een superleuk gebaar van je! Dat recept ga ik zeker maken!!

@Dipini.. hihi je streelt m'n ego! Ik zal het recept dit weekend erop zetten (bij EGA), hij valt blijkbaar echt in de smaak bij meer mensen!

Goed idee Kaktus! Als je er nu mee start kun je het beste een binnentuintje maken (op een dienblad of in een mandje een paar potjes kruiden zetten), want ik merk dat de bieslook al wat geler wordt.. de tuin maakt zich langzaam klaar voor de winter..

Ei-kwark salade: ik had een vrij groot stuk komkommer genomen, 1/2 stengel bleekselderij en 1 tomaat. En toen ik aan het eten was bedacht ik: de volgende keer voeg ik een 1/2 tl kerrie toe.. dat lijkt me ook erg lekker.
Salade vantevoren klaar maken zodat alles lekker in kan trekken!
Veel succes Kaktus!

Ik plaats alvast mijn menuutje, want ik kom vanavond heel laat thuis denk ik.. Helaas ook geen tijd voor dagboekjes.. Vanavond neem ik afscheid van het taiwanteam van onze adoptievereniging Meiling. Na ruim 7 jaar intensief vrijwilligers werk voor hen zet ik hier een punt achter. Ben nog bezig met de opvolging (dus het is meer een symbolisch afscheid) maar er neemt nog iemand afscheid en dan is het handiger om het tegelijk te doen. We komen namelijk uit het hele land.. Het wordt vast een gezellige avond. Dit werk heb ik namelijk altijd met veel plezier gedaan en het team is echt vol met supergezellige mensen.
We gaan naar een tapasrestaurant en ik heb me voorgenomen niet moeilijk te doen over het eten, en het gewoon te zien als een ietwat uitgebreiderder maaltijd dan anders..

@Squirrel; dit was de beste peptalk ever! Ik heb idd niet gesport omdat ik lichamelijk bekaf was/ben, dus eigenlijk heb ik je advies opgevolgd zonder dat ik die had gekregen Lachen
Maandag pak ik gewoon les 16 weer op en ga ik ervoor. Ik hoop dat ik dan weer fitter ben.. En dan noem ik de afgelopen week gewoon een rustweek..

Ik heb wel elke dag gewoon naar mijn werk gefietst (5 km heen, 5 km terug) En heb steeds goed tempo gemaakt bij het fietsen (één keer was het record 10 (!) minuten..

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, grapefruit
L: twee boterhammen met 15 gr pindakaas en komkommer
T: appel
A: tapas restaurant

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 13:17    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik hoop dat je een hele gezeliige avond hebt gehad. Ze zullen je zeker weten gaan missen bij de adoptievereniging!
Lekker om naar een tapasrestaurant te gaan, geniet er van hoor en eet alleen die dingen die het echt waard zijn en echt lekker zijn, dan is er niets aan de hand.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 1:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 41 van 812