Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb besloten dat een (tijdelijk) dieet voor mij geen uitkomst biedt. Ik ben nu stapje voor stapje mijn eetgewoonten aan het veranderen, zodat ik dat voor altijd zou kunnen volhouden. Omdat ik me door die paar kleine veranderingen die ik heb doorgevoerd al zo goed voel (meer energie, kan mijn buik weer inhouden) werkt dat voor mij op dit moment motiverend genoeg. Ik had ook al een paar jaar niet meer hardgelopen en wilde dat graag weer oppakken en met behoorlijk wat overgewicht blijft dat toch een hele opgave voor je knieën en enkels, want elke stap die je neemt vangen deze gewrichten 3x je lichaamsgewicht op. Daarbij zit ik op dit moment in de goede 'spirit' en dan gaat het ook allemaal wat makkelijker. Met net zo'n 'spirit' ben ik 2 jaar geleden ook gestopt met roken, zonder hulpmiddelen en met geen enkele moeite.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 14:38    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Goed zeg! Ik heb dat extra duwtje in de rug wel echt nodig, ik ben nogal vergeetachtig wat goede eetgewoonten betreft Schaam Schaam
Wel is mijn doel altijd a la EGA te blijven eten, het is een gezond uitgebalanceerd dieet dat goed vol te houden is.. Het kokkerellen en experimenteren vind ik erg leuk.

Inmiddels zit ik weer lekker op de rit, en ben ik geinspireerd door EGA en door mensen die ik tegenkom op deze site. Vandaag gelijk de tip van Nathalie opgevolgd en geen honger gehad op mijn werk. Blijkbaar inspireer ik mijn collega's ook een beetje want vandaag had mijn collega radijsjes mee Erg blij

Vandaag was m'n laatste werkdag. Ik heb lekker even een paar weken vrij.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, glas sinaasappelsap
L: bietensalade (van 125 gr bieten, 1 zuur augurkje, 50 gr kipfilet, halve appel, 15 gr mayo, 20 gr yoghurt, saladekruiden en peper) met twee mini meergranenbroodjes
T: Sinaasappel
M: 100 gr rundergehakt, 100 gr spagetti, roerbak van italiaanse groenten en kastanjechampions en sla met tomaat
100 gr griekse yoghurt met 75 gr aardbeien

Ooo wat zijn de aardbeien lekker op dit moment. Heerlijk zoet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 20:39    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
O ja, de EGA bietensalade, ik weet nog dat ik die erg lekker vond, ik heb nog een receptenboekje van de EGA, maar met jouw omschrijving kom ik er ook wel......fijne vakantie overigens. Ga je nog op vakantie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 21:21    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
He Mamdarijn, Je gaat lekker zeg. Wat jij zegt dat je inspiratie krijgt door de dames hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb dat dus ook. Vanavond zelf ook weer lekker gerommeld met eten om met weinig dingen wat lekkers in elkaar te flansen.

Heerlijk dat je een paar weekjes vrij bent. Geniet er van..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 21:24    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
smullen Lekker spaghetti! Zoals jij het hebt klaar gemaakt ziet het er heerlijk uit.
ja die aardbeien zijn nu zeker op z'n best.

Fijn dat je nu een paar weken vrij bent. Geen gehaast, gewoon doen waar je zin in hebt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 0:06    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn, gevonden!!
Je gaat goed hoor. Kwestie van volhouden en geinspireerd blijven...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 13:50    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vandaag lekker de tijd gehad om lekkere dingen te maken..

Bij de lunch had ik een asperge-ei-kipsalade:
25 gr koude kip, 100 gr asperges, ˝ sinaasappel, 1 hardgekookt ei, 25 gr mayonaise, 2 eetlepels magere yoghurt, ˝ eetlepel verse citroensap, peterselie, paprikapoeder, peper en zout.

Het ontbijt heb ik gepikt bij Bakemaatje, de soep bij Squirrel (en een beetje van mezelf) en het avondeten van iemand op dit forum die ook EGA doet.. kortom geinspireerd door de weegclub..

O; 250 cc mager yoghurt, 25 gr havermout met banaan (heel lekker!)
L: kippensoep van bouillon, stengel bleekselderij, prei, restje asperges, peterselie, thijm en restje champignons
Asperge-ei-kip salade en twee boterhammen
A: Uitgeholde aubergines (125 gr) gevuld met tofugehakt, kruiden, paprika, gedroogde ui, laatste champignons uit de oven, 100 gr rijst en groenekoolsalade met radijsjes en azijn.

In het eigenlijke recept werd rundergehakt gebruikt, ik wilde eigenlijk kipgehakt maar kan dit nergens in ons dorp vinden helaas en stuitte toen op de vegetarische gehakt. Op zich niet geschikt voor zo'n gerecht uit de oven (werd erg droog op de top) maar toch kan het wel (de volgende keer zal ik het afdekken met alufolie)

Nou.. als alle vakantiedagen zo gaan dan teken ik ervoor. Hou wel veel vocht vast vandaag, ga maar eens flink water drinken morgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 22:45    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
He toppertje,

Leuk he dat je inspiratie op doet hier. Fijn dat je ontbijt lekker was. Zo heb ik dus ook dat recept met aubergine ergerns gelezen en dacht meteen dat ga ik proberen, hmmmm. Nu weet ik dus dat ik foliepapier er op moet leggen zo leren we van elkaar. Zo handig toch. Ik hoop dat je vaker iets van mij "pikt" dan weet ik dat ik het goed doe.. daar twijfel ik nog wel eens aan,.. Schaam Schaam

Ik ben benieuwd wat er morgen op je menu staat.

Slaap lekker,
Mirella

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 22:59    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Wow, hier wordt lekker gegeten...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011 7:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Thanx! Ik word er ook echt vrolijk van om goed en lekker te combineren!
Ik heb gisteren niet geschreven dus vandaag en gisteren combineer ik even in één

We hebben een nieuwe (tweedehands) pc, maar nog niet uitgevonden hoe je internet moet installeren, vandaar dat ik nu niet veel achter de pc zit, ik zit nu op de werkcomputer van mijn man, die vandaag de hele dag gewerkt heeft..

Gisteren:
Heel veel extra gedronken omdat ik nogal veel vocht vast had gehouden, achteraf door allergische reactie op medicijnen waar ik woensdag mee was gestart en gisteren accuut mee ben gestopt.

O: brinta (25 gr brinta, 250 cc melk) en een perzik, ontbijt op bed
L: twee boterhammen met doperwt-ei salade (125 gr doperwtjes, 1 ei, 50 gr hüttenkase, kerrie, peper, zout, 10 gr mayo, 15 gr yoghurt)
T: appel
M: Wokrestaurant: vooraf chinese tomatensoep, twee sushi met komkommer, sla, lekkere groentencombi's laten wokken in pittige saus, twee lamskoteletjes op de japanse (?) gril, rijstmie (ongeveer 100 gr), chinese vruchten en verse ananas na.

Vandaag;
O: 25 gr havermout, 250 cc melk, sinaasappel
L: warme bagel met zachte (smeerbare) geitenkaas, tomaat, prei, verse basilicum (= een supercombi!!)
M: 100 gr krieltjes, 100 gr kipreepjes en bleekselderij met shoarmakruiden, bloemkool, sla (uit de tuin!!!) met tomaatjes
Twee schijven watermeloen en
125 gr griekse yoghurt met perzik

Eigenlijk had ik nog naar de sportschool gewild maar heb gekozen voor een lazy day.. Had ik effe nodig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 jul 2011 19:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 5 van 815