Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Hey mamdarijn,

Ik heb altijd begrepen, dat wanneer je net gesport hebt, de verbrandingsmotor nog even na-draait.
Heb je dan behoefte aan iets dan kost het je lichaam minder moeite om dat te verbranden. Fluiten Natuurlijk moet je geen reep chocola nemen, want daar heb je niks aan, maar lekker fruit of een bammetje.
Ik sport vaak in de ochtend. Sport Dan kan ik om 12 uur lekker wat eten. Eten

Mijn schoonmoeder heeft suiker en die kan hier heel goed mee overweg door extra's in te bouwen. Die fiets heel veel en die eet bv altijd een banaan 's middags. Ze eet ook altijd voor het slapen gaan een crackertje met kaas ofzo, anders is ze 'sochtends geen mens.
Hoe dat zit als je intensief gesport hebt, weet ik niet, maar misschien zit er hier iemand die het vertellen kan?

Groetjus

Marloes

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 9:17    
Vrouw Weeggegevens   Marloescha
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sonja bakker

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Het is me vorige week en vandaag ook weer steeds gelukt het bij twee koppen koffie te laten op het werk. Sindsdien heb ik geen snaaitrek meer, dus het klopt tóch! Ik drink nu meer thee daar en elke keer nog die ene kan met water. Sinds ik zo bewust meer water drink gaat het echt beter met mijn lijf!

Tja koffie doet dus echt iets met je suikerspiegel!
Zo eerst nog een bakkie doen Verward

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
ja.. zie je nou wel.. ik doe iets verkeerd; heb net gegeten en ga nu sporten..
Misschien toch een chocoladereep nemen dan? Lachen Nee hoor.. ik hou nog wel even vol zonder!

Weer ga ik niet uitgebreid in boekjes lezen (pfff moeilijk hoor!), straks sporten en daarna lekker slapen! Morgen om 7 uur op! Alles is klaar, alleen jammer dat het morgen mooi weer wordt.. da's niet zo gunstig voor een beurs..

O: 250 cc magere yoghurt met aardbeien en cruelsi (balans, naturel)
L; Stevige boterham (begint te wennen dat er maar 1 boterham is, het is wel voedzaam brood..) met tomaat, ui, geklutst ei, 15 gr kaas en bruscettakruiden in de magnetron (2 minuten, vol vermogen)
T: Ega muffin
A: Zoetzure kip http://www.weegclub.nl/forum/kip-zoetzure-saus-ega-t28367.html met 100 gr couscous (ik was mijn man vergeten te vertellen dat couscous niet bij EGA hoort smullen Zij aten pizza, dus er was geen alternatief) smullen
Navelsinaasappel, 125 gr Griekse Yoghurt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
He Mamdarijn,

Sprint je mee?

http://www.weegclub.nl/forum/sprintje-van-10-weken-t31468.html

Groetjes Mirella

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 22:20    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Bakemaatje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
He Mamdarijn, Hoe was je beurs? Kun je vandaag wel genieten van het weer?

Liefs mirel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 12:03    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het leuke van een rood vakje is dat ik nu voor de tweede keer op mijn mijlpaal terecht ben gekomen.. deze keer nog verder eronder dan de eerste keer..
Ik weeg me nu niet meer tussendoor, en dat maakt de weegdag wel erg spannend! Maar voor door de week geeft het wel rust. Gewoon eten volgens het boekje en niet meer inzitten over het afvallen zelf. Want vooral het lekker en gezond eten bevalt me meer en meer.

Gisteren heb ik de beurs gehad. De sfeer was echt goed, allemaal enthousiaste mensen die lekker kwamen snuffelen. Ik ben wel moe, maar niet extreem moe. Wel merk ik dat ik even geen zin heb in gezellig doen (mijn arme man klaagde net over mijn gemopper op hem, en hij heeft gelijk hoor, ik ben niet de liefste vandaag.. Verward )
Daarom ben ik even naar boven gegaan en zit ik nu achter de pc.
We gaan zo even lekker wandelen. Mijn hele lijf voelt stram en koppig aan..

Mijn menu van gisteren plaats ik niet, ik heb met de lunch een tuinbonen-tonijnsalade gehad (gelukkig zelfgemaakt, want je komt niet aan eten toe op zo'n dag) en 's avonds pompoensoep uit de diepvries (volgens mij was deze nog lekkerder dan de verse.. maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..)
Het mooiste; helemaal niet gesnoept en gesnaaid die dag!

Vandaag pannenkoeken gegeten bij de lunch. Als ik dan niet gezellig kan zijn, dan moet de lunch maar wat sfeer brengen in huis..
Pannenkoekjes ± 6 stuks (lunch)
45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem,1 ei en 15 gr kaas, 150 ml melk
Kluts eerst het ei op met de melk en de kaas. Roer daarna voorzichtig de broodmix erdoor (kleine beetjes zodat het niet gaat klonteren) en daarna de bloem. Alles door elkaar en bak ze in een tefal of op panfit velletje koekenpan. Ik heb er geen 6 maar 2 pannenkoeken van gemaakt (6 was me teveel werk..)

Vandaag:
O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, sinaasappel
L: 2 pannenkoekjes met ruccolasla (uit de tuin), tomaatjes, selderij, 10 gr mayo en scheutje magere yoghurt en verse kruiden uit de tuin.
T: appel
A: naar de wok (restaurant)

Laatst aangepast door Mamdarijn op zo 25 sep 2011 22:02, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 15:10    
Vrouw Weeggegevens   B160
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Ega

Reageer met quote
Hee lieve mamdarijn,
Je hebt een stel drukke dagen achter de rug.
Vergeet je niet om optijd je rust te nemen, zowel lichamelijk als psychisch???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 20:57    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hey bolletje! Da's fijn dat je dat schrijft! toevallig is er vanmiddag niet veel terecht gekomen van het wandelen want ik ben in slaap gevallen in het zonnetje.. en toen ik wakker werd was het al vijf uur.. We hadden een feestje in ons gezin omdat onze zoon elf jaar geleden bij ons kwam en eigenlijk wilde hij dat graag vieren door uit eten te gaan in de wok, wat we toen spontaan hebben gedaan..

Erg lekker gegeten!
Morgenochtend ga ik lekker wandelen met m'n moeder en dan 's middags weer naar EGA..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 22:21    
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Gefeliciteerd met je zoon.
Fijn dat jullie dat gevierd hebben.
Morgen kun je ook lekker genieten met je moeder, dus dan kan je al je drukte ook lekker achter je laten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 22:29    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Uitlachen Ik volg jouw raad altijd op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 23:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 37 van 812