Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Gelezen in de Libelle (Libelle 33):
"In werkelijkheid is het gewichtsverlies in de eerste week groter. Dat komt omdat in het begin de koolhydraatreserve wordt verbrand en die reserve bevat veel water. Pas na een week of twee gaat het lichaam over op vetverbranding. In vetweefsel zit minder vocht, waardoor het afvallen langzamer gaat"

Dit wist ik niet, weer wat geleerd.
Ik ben zo eigenwijs om te denken dat het niet 100% opgaat wat betreft die calorieen.
Groente en fruit bevat ook calorieen, maar de meeste soorten hoef je niet mee te tellen bij de Weight Watchers.
Ik denk dat dat verband houdt met de manier van verteren.
Ik weet niet hoe dat bij de EGA gerekend wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 10:14    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Lachen Lieve groentjes van Hedvig! Jij hebt echt humor!! Lachen

Gelukkig hoef ik niet te tellen met EGA, maar ik heb wel mijn dagmenu een keer door de eetmeter gehaald op www.voedingscentrum.nl en toen kwam het op zo'n 1200 calorieen per dag. Op de weegschaal van mijn dietiste (Tanita) staat aangegeven dat ik 1470 nodig zou hebben (dat gemiddelde van 2000 is dus blijkbaar een gemiddelde) vandaar dat ik niet snel afval.
Maar dat hoeft van mij ook niet, ik heb er lang genoeg over gedaan om zoveel aan te komen.. Liever langzaam en blijvend..

A1968: op mijn werk zijn we bezig met het organiseren van een publieksbeurs voor ongeveer 3000 bezoekers; www.leesenluisterbeurs.nl
Nog een paar daagjes en dan is alle stress weer voorbij (hoop ik). Helaas is dit niet het enige project waar we op dit moment mee werken, alles knoopt zo'n beetje samen deze maand. En straks in november denk ik.. hmm ik heb eigenlijk alles wel onder controle.. waar kwam die stress vandaan??
Het werd heftig toen twee weken geleden een collega ziek werd die veel met dit project heeft gewerkt, en dan moet je improviseren en overnemen. Gelukkig is hij weer beter, maar nu gaf een andere collega aan dat hij (net als ik) ontzettend moe is. Het trekt een flinke wissel op ons!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 11:27    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn, Ah vandaar dat het nu zo'n gestress is op je werk... Nu inderdaad maar hopen dat het echt wat rustiger wordt straks en niet het volgende zich aandient.... Hopelijk houden jullie het allemaal nog even vol!!!!

oh ja over dat getal op de weegschaal over de kcal is het aantal kcal dat je nodig hebt voor je ruststofwisseling, dat is echt alleen maar wat het lichaam nodig heeft om in leven te blijven, zoals ademen enz.... Dus alles wat je extra doet, want je ligt niet 24 uur te slapen, in jouw geval al helemaal niet komt er nog eens bij hoor.
Dus dat kom je waarschijnelijk toch wel rond de 2000 uit..
Dus dat scheelt alweer....

De ruststofwisseling kun je verhogen door meer spiermassa op te bouwen, omdat spieren meer energie verbruiken dan vetmassa...
Ook door regelmatig te sporten kan je stofwisseling zo'n 10% hoger worden, en dan tel je de cal die je tijdens het sporten zelf verbruikt nog niet eens mee....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 14:21    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Aha.. dat is verhelderend! Ik had me er al bij neergelegd dat kleine mensen minder nodig zouden hebben..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 15:28    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
Ik word al helemaal blij van de uitspraak van je zoon, kan me voorstellen wat het jou als moeder doet! Uitlachen

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 21:25    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja ik word daar zeker blij van! Lach Wat ben jij toch een mooi mens Kaktus!

A1968; weet jij misschien of je, als je (intensief) sport dan eigenlijk ook iets extra zou moeten eten? Mijn lichaam zegt ja! Maar of je er dan ook van afvalt vragen mijn hersens zich nu af..
Vandaag heb ik 3x6 minuten achterelkaar gerend met Evy, in totaal 40 minuten op de loopband gelopen en 4,5 km afgelegd.. Daarna ging ik nog wat fitness oefeningen doen (zoals buikspier en armen) en toen moest ik snel sinaasappelsap drinken en een appeltje eten want ik kreeg een hypo (terwijl ik voor het sporten altijd al minder spuit)..

Ik kom zo bij van dat sporten! Ik merk echt dat het in plaats van een moeten een willen is geworden en dat ik echt even verstand op 0 kan zetten terwijl ik lekker actief ben. Als je dat vorig jaar tegen me had gezegd (dat ik zo over sporten ben gaan denken) had ik je echt niet geloofd. Ik was liever lui dan moe.. en eigenlijk was ik vaker moe dan nu (nu ik dit schrijf..)

Vandaag een lekker relaxdagje gehad. Ik had me voorgenomen echt niks te gaan doen in het huishouden en lekker te luieren. Dat is gelukt (energie verzamelen heet dat..) Onze dochter was ziek (gisteren ook al) en ze had aangegeven gisteravond dat ze zich wat alleen had gevoeld gisteren (mijn man werkt thuis, maar moest wel doorwerken, hij was er wel, maar niet helemaal..) Dus toen ze vandaag weer ziek was heb ik even lekker bij haar op de bank gezeten en hebben we samen tv gekeken.. Ze wilde ook graag een appeltaart bakken en met marsepeinen appeltjes versieren (hoe ziek kan een mens zijn?)
Maar goed ook dat hebben we gezellig nog gedaan, al moet het versieren morgen gedaan worden want een warme appeltaart is natuurlijk niet te versieren.. Mijn zoon had ook een wens: hij wilde graag een appeltaartje zonder appel ( Lachen ) En ja hoor.. supermama in actie; voor hem een appeltaartje zonder appel gemaakt (van een sliertje deeg dat over was, in een mini bakblik..) Hij heeft van marsepein een figuur uit star wars gemaakt.. Op dit moment staan er appelmuffins (EGA receptje) in de oven, daar mag ik de komende dagen steeds 1 van per dag..
En ik heb dus van half vijf tot half zeven gesport.. Kom maar op werk: ik lust alle klussen weer rauw!

O; 25 gr havermout, 250 cc melk, grapefruit
L: 1 tosti (van 1 stevige boterham, wat een vergissing.. dat koop ik niet weer want 1 boterham lijkt echt weinig.. zelfs als je kleine hapjes neemt) met 30 gr kaas en tomaat. Ik heb van ellende (want de lunch was erg karig zo..) een hele bak salade gemaakt van 125 gr doperwtjes, 25 gr mayonaise, tomaat, selderij, witlof en komkommer. Toen mijn man zag wat ik aan het klaar maken was zei hij; "Zo wat is dit voor gezellig EGA feestje!" Nou dat was het ook.. na die salade was ik weer voldaan!
T: sinaasappelsap en appel
A: 100 gr rösti, 100 gr kipreepjes, italiaanse groente, sla met tomaat, en spercieboontjes. 125 gr Griekse Yoghurt met aardbei en bramen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 22:58    

Reageer met quote
hoi Mamdarijn,
Normaal gesproken zou ik wel zeggen eet iets meer als je intensief sport, maar uit je berichtje begreep ik dat je ook diabeet bent, en daar weet ik gewoon te weinig van. Ik mag als gewichtsconsulente in principe alleen "gezonde " mensen adviseren!
ja sporten is heerlijk he, je voelt je altijd weer zo lekker als je het er weer op hebt zitten.

Heerlijk dat je relaxdagje gelukt is, en dat je gezellig gebakken hebt met je dochter.

groetjesss

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 9:17    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
A1968 schreef:
Hoi Mamdarijn, Ah vandaar dat het nu zo'n gestress is op je werk... Nu inderdaad maar hopen dat het echt wat rustiger wordt straks en niet het volgende zich aandient.... Hopelijk houden jullie het allemaal nog even vol!!!!

oh ja over dat getal op de weegschaal over de kcal is het aantal kcal dat je nodig hebt voor je ruststofwisseling, dat is echt alleen maar wat het lichaam nodig heeft om in leven te blijven, zoals ademen enz.... Dus alles wat je extra doet, want je ligt niet 24 uur te slapen, in jouw geval al helemaal niet komt er nog eens bij hoor.

De ruststofwisseling kun je verhogen door meer spiermassa op te bouwen, omdat spieren meer energie verbruiken dan vetmassa...
Ook door regelmatig te sporten kan je stofwisseling zo'n 10% hoger worden, en dan tel je de cal die je tijdens het sporten zelf verbruikt nog niet eens mee....

Hier kan ik nog wat aan toevoegen.
Het is ook zo dat hoe zwaarder je bent hoe meer calorieen je nodig hebt om je motorretje te laten draaien.
Daarom hangt het bij de Weight Watchers ook van je gewicht af hoeveel Points je maximaal per dag mag hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 9:59    

Reageer met quote
Hedvig schreef:
A1968 schreef:

Hier kan ik nog wat aan toevoegen.
Het is ook zo dat hoe zwaarder je bent hoe meer calorieen je nodig hebt om je motorretje te laten draaien.
Daarom hangt het bij de Weight Watchers ook van je gewicht af hoeveel Points je maximaal per dag mag hebben.

klopt Hedvig, met het dalen van je lichaamsgewicht, daalt helaas ook de caloriebehoeft Heel heel boos

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 13:29    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dank voor het advies A1968, gelukkig weet ik wel het één en ander van diabetes dus ik kan er wel wat mee hoor! Ik probeer de sport hypo's te voorkomen door van tevoren al minder insuline te nemen, want ik vind het zo zonde om meteen weer te moeten eten na het sporten (als het niet nodig is..)
Maar ik merk dat ik wel vaak na het sporten enorme trek krijg (alsof mijn lijf roept.. "hé ik heb mijn best gedaan maar waar is de beloning?") Maar daar probeer ik zo min mogelijk aan toe te geven.

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, navelsinaasappel
L: 1 stevige boterham (60 gr) met pindakaas en komkommer, tomaatjes en een stuk komkommer, cup-a-soup kerrie
T: Appel
A: groenteschotel (vrije improvisatie van mijn man) met veel groente, 125 gr courgette, 100 gr kipgehakt en 100 gr aardappel), Sla met tomaat, paprika en komkommer, 125 gr griekse yoghurt met een peer

Ik ga vanavond niet meer in dagboekjes lezen om energie te sparen.. Trouwens weer geen snaaitrek op het werk, en wel weer netjes gehouden aan twee koppen koffie. Ik denk dat dat het was waardoor ik steeds ging snaaien.
Op het werk keert de rust weer, het is heerlijk om alles af te kunnen vinken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 18:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 36 van 815