Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,

Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam niet gereageerd, sorry!
De cranberries koop ik bij de ega. Onze cursusleidster koopt dit in grootverpakking in bij een plaatselijke boer (25 kg) en verpakt dit in zakje van 200 gr. Dit is voordeliger dan bij de C1000 o.i.d. Het zijn net rozijntjes. Ik vind ze heerlijk in de Griekse yoghurt, maar ook zo los. Ik doe ze ook door de muffins.

Ik heb vandaag nog geen recept uit appeltje eitje gemaakt, had nog teveel groenten over van gisteren en heb weer een prutje gemaakt.
Wel heb ik bij het sprintje een lekker receptje geplaatst:

'aardappel anders' schotel voor 2 personen
ingredienten:
200gr aardappel
100 gr vrije groenten (knolselderij/prei/pastinaak/koolraap)
100 gr ui in ringen
voor de saus:
100 ml melk
1/2 van het kookvocht
15 gr maizena
2 tl kaaskruiden
peper
2 tl bouillonpoeder
saladekruiden (Lidl) of verse kruiden

Snijd de aardappel en de koolraap (of een andere vrije groente) in dunne plakjes. Breng dit in een pan met water aan de kook (net onder water), giet af. Snijd 100 gr ui in ringen. Leg dit alles om en om in een ovenschaal.
Bind 100 ml melk en de helft van het kookvocht met de maizena (evt. wat meer kookvocht). Voeg de kaaskruiden, peper, bouillonpoeder en saladekruiden toe. Giet de saus over de aardappels, koolraap en ui.
Plaats de schaal 30 min. in de oven op 200 graden. Lekker is het om de schotel de laatste vijf minuten even onder de grill te plaatsen.

Hebben we vandaag geproefd, echt heerlijk!

Ik lees dat jij dezelfde problemen met he weegschaal hebt als ik ...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 18:23    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Vanochtend lekker gesport, vanmiddag EGA gehad (was erg gezellig, de groep groeit eindelijk, er zijn nu ongeveer 10 deelnemers) daarna met m'n zoon het dorp in geweest (hij heeft binnenkort een paar verjaardagsfeestjes.. we wonen hier nu twee en een half jaar en hij is pas twee keer op een feestje uitgenodigd.. en nu heeft hij opeens drie feestjes in 8 dagen). Tussendoor nog even twee wassen gedraaid en een stukje van de kamer van onze dochter opgeruimd..

Toen we vanavond aan het eten zaten besefte ik dat ik weer een drukke vrije dag achter de rug heb Lachen Helaas kan ik niet zeggen dat ik morgen lekker kan uitrusten op het werk.. nog één week bikkelen en dan is de rust daar weer teruggekeerd!

O: 25 gr brinta, 250 cc melk
T: appel
L: twee boterhammen met een lauwwarme groentesalade: 100 gr courgette, gedroogde ui en bruscettakruiden gebakken in wat muntthee, en gemengd door koude tomaat, 1/2 stengel bleekselderij en 30 gr geitenkaas
T: mandarijn
A: 100 gr vlindermacaroni, 100 gr kipgehakt, champions, ui, prei, tomatensaus, tl bolognesefix, basilicum en rauwkostsalade (geraspte wortel - wittekool) met dressing van 25 gr mayonaise.
125 gr Griekse Yoghurt, 30 gr banaan en 75 cc sinaasappelsap

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 18:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hey Gery,
We zaten tegelijk te schrijven in m'n boekje. Bedankt voor je reactie en het receptje!
Lekker hoor! Wat zijn kaaskruiden?

Grappig van die cranberries, ik dacht dat dit bitter zure vruchtjes waren, ze leken me niet echt lekker.. Ik ga ze toch maar eens proberen. Mijn leidster heeft ze helaas niet volgens mij..

Laatst aangepast door Mamdarijn op ma 19 sep 2011 18:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 18:31    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Ega

Reageer met quote
Die kaaskruiden kun je ook op de ega krijgen, ook lekker met witlof......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 18:34    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, wat verdrietig dat je vader en schoonouders zo jong zijn overleden. En dat je vader en schoonvader jullie kinderen nooit hebben gezien. Dan snap ik dat een motivatie is dat jij je kleinkinderen wel op wilt zien groeien.

Heerlijk dat het nu aftellen op het werk is tot daar de drukke periode voorbij is. Dan heb je misschien ook weer wat meer tijd voor jezelf.

Fijn dat je zoon meer op feestjes word uitgenodigd. Dan is 3 in 8 dagen misschien ook wel weer een beetje overdreven meteen, maar zo kan hij wel gezellig meedoen met de rest.

Succes morgen weer op het werk.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 19:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Lief Kaktus dat je daar op reageert. Het is inderdaad echt heel jammer dat onze kids het zonder opa's en met slechts 1 oma moeten doen. Gelukkig doet mijn moeder heel erg haar best om er altijd voor ze te zijn. Helaas woont ze 1,5 uur rijden van ons vandaan. Ik kan soms licht jaloers zijn op gezinnen die met opa en oma in hetzelfde dorp wonen, wat zijn ze bevoorrecht!

Ik ben bezig met het organiseren van een publieksbeurs (waar zo'n 3000 mensen op af komen) op aanstaande zaterdag. Heel intensief voor een team van vijf mensen terwijl de gewone werkzaamheden ook nog gewoon doorgaan..
Eergisternacht werd ik midden in de nacht wakker; ik droomde dat ik een aantal klusjes had laten liggen voor de zaterdag. maar dat ik ze natuurlijk niet meer afkreeg.. Of ik ook stress heb? Rollende ogen

Voor mijn zoon is dit echt een geweldige oppepper. Hij is nogal op zichzelf en kan zich ook erg goed zelf vermaken (met bijvoorbeeld LEGO) maar voelde ook wel dat hij niet echt goed lag bij feestjes.. Vandaag verkondigde hij stralend tegen de begeleider op school (hij krijgt wat extra onderwijsondersteuning) dat hij opeens wel heel erg populair is.. Lachen Doet me goed!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2011 20:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Doordat het zo druk is op het werk kan ik er niet op tijd stoppen. Vandaag weer een uur overgewerkt, en het liefst zou ik blijven tot het klaar was, maar dat kan natuurlijk niet! Het was m'n bedoeling om om 4 uur weg te gaan, en het is 5 uur geworden, dus de schade viel voor het gezin wel mee.. ik was eerder thuis dan anders (maar dus wel erg vroeg begonnen)

Ik had diepvriestuinboontjes gebruikt voor mijn salade van vandaag. Toen ik het vanochtend even proefde begreep ik dat ik een foutje had gemaakt; diepvriestuinboontjes zijn nog niet gaar.. daarom heb ik mijn salade in de magnetron gezet en had ik plotseling een warm hapje op brood in plaats van salade.. dat kon deze keer gelukkig omdat ik geen vet had gebruikt in de salade (geluk bij een ongeluk!)
Ach, anders had ik ze rauw gegeten; honger maakt rauwe bonen zoet toch? Lachen

O: sinaasappel, 250 cc magere yoghurt met 25 gr creusli balans naturel, 'nieuw' pak stond nog in de kast, had ik voor de zomervakantie al gekocht. Op een of andere manier eet ik niet meer zo graag cruseli terwijl dit voorheen mijn enige EGA ontbijt 'variant' was..
T: sinaasappelsap en sultana
L; 1 stevige boterham (60 gr) met tuinbonensalade met makreel en hüttenkässe; 50 gr hüttenkäse, 50 gr makreel, 125 gr tuinbonen, bleekselderij en paprika, bruscettakruiden en beetje citroensap; in de magnetron verwarmd.
T: tomaat en worteltjes
A: 100 gr rijst, 100 gr kipgehakt, wokgroenten en een witlofsalade met mandarijn, 125 gr Griekse Yoghurt met aardbeien.

Het is me vorige week en vandaag ook weer steeds gelukt het bij twee koppen koffie te laten op het werk. Sindsdien heb ik geen snaaitrek meer, dus het klopt tóch! Ik drink nu meer thee daar en elke keer nog die ene kan met water. Sinds ik zo bewust meer water drink gaat het echt beter met mijn lijf!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 22:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Gelezen in de Libelle (Libelle 33):
"Om één kilo af te vallen, moet het lichaam 7000 calorieën minder binnen krijgen (of meer verbruiken). Vrouwen hebben gemiddeld per dag 2000 calorieën per dag nodig, mannen gemiddeld 2400.
Als je elke dag ongeveer 500 calorieën minder eet, doe je er twee weken over om 1 kilo vet kwijt te raken.
In werkelijkheid is het gewichtsverlies in de eerste week groter. Dat komt omdat in het begin de koolhydraatreserve wordt verbrand en die reserve bevat veel water. Pas na een week of twee gaat het lichaam over op vetverbranding. In vetweefsel zit minder vocht, waardoor het afvallen langzamer gaat"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 sep 2011 22:15    
Vrouw Weeggegevens   kippie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Gelezen in de Libelle (Libelle 33):
"Om één kilo af te vallen, moet het lichaam 7000 calorieën minder binnen krijgen (of meer verbruiken). Vrouwen hebben gemiddeld per dag 2000 calorieën per dag nodig, mannen gemiddeld 2400.
Als je elke dag ongeveer 500 calorieën minder eet, doe je er twee weken over om 1 kilo vet kwijt te raken.
In werkelijkheid is het gewichtsverlies in de eerste week groter. Dat komt omdat in het begin de koolhydraatreserve wordt verbrand en die reserve bevat veel water. Pas na een week of twee gaat het lichaam over op vetverbranding. In vetweefsel zit minder vocht, waardoor het afvallen langzamer gaat"

Kijk dat is interessant om te lezen, nu over op de vetverbranding.
Succes weer aankomende week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 7:38    
Vrouw Weeggegevens   A1968

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,
Wat doe je voor werk dat het nu zo druk is? je menuutje ziet er weer superlekker uit, ookal is de salade een warm hapje geworden!

groetjess

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 9:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 35 van 815