Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn,

Met mij gaat het alweer goed, maar sta nu voor een ander dillema. Hij heeft waarschijnlijk spijt en wil weten of ik op vriendschappelijke basis contact wil houden. Wordt dus weer een weekje denken, wikken en wegen. Gevoel versus verstand.
Komt tijd komt raad (ga ik maar vanuit).

Gaat het met jou ook weer wat beter? Goed dat je je troost en vermoeidheid niet in eten hebt omgezet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 16:13    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
O ja, van die dagen dat alles tegen zit, en je niks kunt hebben. En wanneer iemand je een dikke knuffel geeft de tranen extra snel komen. Ik ken ze...
Gelukkig dat het weer wat is opgeknapt, want af en toe de tranen de vrije loop laten is prima, maar ze komen vaak op momenten en in situaties dat je ze liever niet hebt.

Ik ben trots op je dat je ondanks alles toch de dingen hebt gedaan die je moest doen!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 18:35    
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Maar het kan soms zo ontzettend opluchten om een heerlijk potje te janken.... Huil huil

Hopelijk ben je weer een beetje de oude...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 18:49    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
ja gelukkig gaat het weer. Huilen helpt echt, en slapen ook..Ik ben rond drie uur m'n bed even ingekropen (de kinderen waren lekker aan het spelen en ik was het zoooo zat..) en rond vijf uur heb ik mijn dochter naar volleybal gebracht en ben ik zelf doorgefietst naar de sportschool, om even met Evy te gaan rennen.
Dit is erg uit de hand gelopen want het rennen was heerlijk en daarna heb ik nog een heel stuk doorgewandeld (tot 4,5 kilometer!) Mijn hoofd was eindelijk weer leeg! Toen heb ik mijn man gebeld (wat prettig toch dat Evy op mijn telefoontje zit..) en gevraagd of het goed was of ik nog even door kon gaan. Hij vond het prima en ging vast met de kinderen eten, en ik ben echt waar nog ruim een uur door gegaan met fitness en daarna de sauna ingedoken.
Ik had de sportschool bijna voor mij alleen, ben er 2,5 uur geweest! Er waren wel groepslessen hoor, maar in de fitnessruimte waren hooguit 6 mensen..

Toen ik thuis kwam was ik helemaal verkwikt en hebben we samen Sjakie en de chocoladefabriek gekeken 9zij waren al zonder mij begonnen..). We zijn er achter gekomen dat onze videotheek op woensdag weekfilms verhuurd voor een euro. ja.. daar wordt ik vrolijk van! Zeker omdat er echt zo weinig leuks op tv is te zien!

Ik heb besloten morgen om half drie te stoppen op het werk en vrijdag ook zoiets te doen. Ik moet gewoon effe rust hebben.. zo'n dag als deze (met huilen en echt tot in de tenen geen energie) wil ik niet te vaak!
Verstandig ben ik hč!

@eetbui: ik had wel heel erg de neiging de koektrommel in te duiken hoor, daarom heb ik heel uitgebreid gelunched.. dat hielp!

O: 25 gr havermout, 250 cc melk
L: bietensalade (125 gr bietjes en ui, 10 gr mayonaise, halve appel, augurk, kruiden) 2 boterhammen met hüttenkäse, tomaat en bruscetta kruiden, halve appel
A: 100 gr kip, 100 gr rijst, heerlijk groenteprutje met champignons en restje thaise groenten, komkommer met mint salade, 250 cc magere yoghurt met 150 gr aardbei en 60 gr banaan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 22:43    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Je bent inderdaad heel verstandig hoor! En wat is dat hardlopen toch heerlijk voor een mens evenals een leuke film. Huilen lucht op, dat is misschien waar maar van lekker lachen voel je je veel beter!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 0:59    
Vrouw Weeggegevens   B160

Reageer met quote
Fijn dat je weer opgeknapt bent.
Ik wens je een rustige en ontspannen dag vandaag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 6:22    
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn dat je weer bent opgeknapt. Soms is het wel moeilijk om de balans te vinden he? Dan kan te lang doorgaan met bv je werk zoveel energie vreten.
Ik hoop dat je vandaag lekker geniet van het zonnetje en een beetje aan jezelf denkt!

Liefs Gery

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 8:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Gery77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lees net in het dagboekje van Charlotte dat jij een receptenboekje hebt...... Zou je die mij ook willen sturen? Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 8:41    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Squirrel; ken je de film? Het heet eigenlijk Charly and the chocolatfactory (van 2005) Hij was echt grandioos, zelfs beter dan de eerste (wat ik niet had verwacht) en er zit een geweldige scene in met eekhoorntjes die nootjes kraken.. Gaf veel hilariteit want iedereen in ons gezin kent squirrel.. Lachen

Ik had me voorgenomen vandaag geen stess toe te laten op het werk. toen de 'to-do' lijst te groot werd hebben we iemand gebeld die vaker helpt op kantoor, en zij heeft de verzending op zich genomen van de boekentoptien en van ruim 300 facturen. Ik heb zelf succesvol een probleem opgelost en ben daar erg trots op en mijn collega heeft de laatste hand aan de facturen gelegd die we samen hebben afgerond en uitgeprint en in de enveloppen hebben gestopt.
Het is zo gaaf als de klussenlijst slinkt.. gelukkig werk ik in een geweldig leuk bedrijf en heb ik een hele leuke collega.. en komt zaterdag de 24e september steeds dichterbij.. we zijn er bijna! Daarna keert de rust weer terug op kantoor..

Morgen weer een klus en de notulen uitwerken én ik ga weer eerder naar huis zodat ik weer van het zonnetje kan genieten, net als vandaag!

Met de lunch weer eens iets anders gedaan op mijn werk. Was een beetje spannend, want ik wist niet zeker of de magnetron z'n werk goed zou doen.

Kaas-ei broodje uit de magnetron
1 ei, 15 gr geraspte kaas, 1 tomaat in plakjes, bruscettakruiden en kruidenzout.

Een boterham op een bordje, leg de plakjes tomaat op de boterham. Klop het ei goed op. Giet deze over het brood en bestrooi deze met kaas en het kruidenzout en de bruscettakruiden. Zet het bord twee minuten in de magnetron op vol vermogen.
Als het ei gestold is is het goed en leg je de andere boterham erop.

O: 250 cc yoghurt met 25 gr cruesli, mandarijn
L: Kaas-ei broodje uit de magnetron smullen
T: appel
A: 100 gr rundergehakt, 100 gr pasta (penne), tomatenpuree, italiaanse groenten, 100 gr doperwtjes, lepel kaneel en bolognesekruiden.
250 cc magere yoghurt met 75 gr aardbeien en een mandarijn erna.

Ik sta op het punt om naar bed te gaan.. Morgen gezond weer op?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 18:51    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik lig al met één been in bed hoor.. Heb net mijn salade voor de lunch van morgen gemaakt.. en wil het receptje even posten voor ik vergeten ben wat ik erin heb gestopt.. Ik voel me steeds meer kok worden, soort Jenny Oliver..(zusje van Jamy)

In de toko had ik sereh gekocht (citroengras) Ik had dit kruid wel in poedervorm in mijn kruidenkastje staan.. maar deze was 'echt'. Bij het fijnsnijden van 1 sprietje sneed ik bijna in mijn vingers, niet met het mes, maar met het gras zelf..

Goed hier komt het recept, gemaakt van allerlei restjes uit de koelkast/keuken en de venkel die al een week op de vensterbank staat te wachten tot ik 'em eens ging gebruiken:

Venkel-zalm salade
45 gr gerookte zalm (fijngesneden in snippers), beetje zalmkruiden, 45 gr hüttenkäse, Ook heel fijngesneden: 100 gr venkel,1 stengel citroengras, stukje paprika, twee worteltjes, stukje bleekselderij, paar blaadjes ijsbergsla
10 gr mayonaise, 10 gr kwark

Alles staat nu doorelkaar gehusseld in de koelkast in te trekken.. Morgen hoor je of het lekker was..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 sep 2011 21:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 32 van 815