Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 810, 811, 812  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Je gaat echt als een speer, gefeliciteerd!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 1:02    
Vrouw Weeggegevens   BP174
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (via diëtiste)

Reageer met quote
Hey,

Wat een drukbezocht dagboek heb jij zeg! En knap dat je het zo goed bijhoudt en niet zonder resultaat dus!

Misschien ga ik het toch ook maar bij de EGA proberen. Ik vind Weight Watchers erg duur en dit valt mee. Als je niet meer snoept, spaar je die 6 euro per week al uit volgens mij. En ik dacht dat je bij EGA ook niet zo heel veel aparte dingen hoefde te kopen.

Na 2 dagen gezonder eten, was m'n nuchtere glucose voor het eerst sinds weken weer onder de 7: 6,3. Dat is voor mij toch ook een heel belangrijke reden om af te vallen.

Groetjes,
peertje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 11:07    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Mamdarijn, hoe was je dagje op de beurs?
Is het lunchpakket bevallen?

Gefeliciteerd met je 75! Heerlijk, om zo'n mijlpaal te bereiken.

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hey Kaktus.. ik was aan flarden.. heb nog gegeten en daarna dochterlief in bed gestopt met mezelf erbij! Ben rond 22 uur wakker geworden om lekker nog even met een potje thee bij weegclub te buurten.
Eigenlijk wilde ik na het eten nog even rennen met Evy.. Lachen maar de batterijtjes waren echt helemaal leeg en mijn benen wilden geen stap meer: niet vooruit, niet achteruit. Vandaar dat ik m'n bed maar in ben gedoken.

Inmiddels gaat het weer. Morgen kan ik helaas niet met halve kracht op mijn werk zitten want er is erg veel te doen, en 's middags moet ik de bestuursvergadering notuleren. Schouders er maar weer onder dus..

Het lunchpakket was echt een succes! Vanochtend had ik meergranenbroodjes (precies 60 gr per stuk..) afgebakken in de oven. Het recept van de salade die in de koelkast stond (met dank aan Gery, en een kleine toevoeging van mezelf):
Gerookte kip met ananas en schorseneren
50 gr gerookte kip in blokjes, 50 gr ananas (op sap) in hele kleine stukjes, 1/2 appel, klein stukje prei heel fijn gesneden, stukje paprika fijngesneden, beetje bosui heel fijn gesneden, snippertjes gewone ui, 100 gr schorseneren, 1/3 steel bleekselderij fijngesneden, 10 gr mayonaise, 10 gr yoghurt, peper, toscaanse kruiden, verse peterselie en thijm.

O: 25 brinta, 250 cc melk, mandarijn
L: salade met gerookte kip, meergranenbroodje, halve liter water (!) Ik kwam er nl achter dat ik de hele ochtend niks had gedronken op twee koffie na..
T: appel
A: roerbak met kliekjes van gisteren; 100 gr kiprollade, 100 gr aardappel in blokjes, (tot zover de kliekjes), thaise roerbakgroente, ketjap, tomatenpuree, toscaanse kruiden, tauge
(even mijn man gevraagd hoe hij het had gemaakt: ketjap met wat water in de pan verhitten, groente erin smoren, tomatenpuree, aardappel en kip erbij en tot slot de taugé) Er zat spaanse peper in de thaise groenten, echt bij iedere hap knapte ik op!
Witlof met mandarijn en dressing
250 cc magere yoghurt
T: geschaafde komkommer met yoghurt-munt-peper dressing (left over van de maaltijd..)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 23:58    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kan me voorstellen dat je batterij helemaal leeg was na zo'n dag.
Snap dat je dan niet meer gaat hardlopen.

Wat ziet de salade er lekker uit! We hebben elk jaar een BBQ van het werk, die een van de collega's helemaal voorbereid. Die maakt dan ook een heerlijke salade, lijkt heel veel op jouw beschrijving.

Heb je vandaag je werk weer overleefd? Goed kunnen notuleren, of ben je ondertussen in slaap gevallen?

Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 19:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Niet in slaap gevallen, maar de ochtend was echt zwaar! Er moest een heleboel gebeuren (deze maand is erg druk op mijn werk) en ik was zo vreselijk moe! Na de vergadering ben ik wat langer gebleven om in ieder geval 1 deadlineklus te halen. Da's gelukt!
Maar toen ik bij de bushalte kwam en daar ontdekte dat de bustijden zijn omgegooid (en ik dus pas de bus van 5 voor acht kon nemen ipv die van 10 over 7 die niet meer om die tijd gaat) was ik echt in tranen.. Ik ga dus ook zo naar m'n bedje toe..

Volgende keer weer fietsen.. kun je nagaan hoe lang het geleden is dat ik met de bus ben gegaan, maar dat fietsen zag ik vandaag echt niet zitten met die strakke wind..

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, sinaasappel
L: twee boterhammen met kaas en komkommer, appel
A: 100 gr kip met champignons roerbak en 100 gr aardappel, spinazie, geraspte wortel met dressing mandarijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 21:57    
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Blijf goed eten Mamdarijn, zeker als je zo moe bent.
Vergeet je verplichte groentes niet en je vetten.
Zorg ook dát je die 500 cc zuivel binnen krijgt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 22:11    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ahh, goed dat je het zegt Bolletje, ik pak nog even een beker warme melk voor ik ga slapen. De groentes laat ik vandaag maar zitten, voel me helemaal niet lekker.. ik ga nu snel naar bed! Bedankt voor de tips!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 22:25    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Op die warme melk zul je vast lekker geslapen hebben. Goed van je dat je ook werkelijk op tijd naar bed bent gegaan, want je bent een echte nachtbraker he.
Ga je morgen weer rennen met Evy of wil je eerst even tot rust komen? Een keer wat extra rust kan heus geen kwaad hoor, soms is dat zelfs beter en kan je lichaam helemaal herstellen van alle inspanningen.
Toi, toi,toi!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 2:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Vanochtend werd ik weer brak wakker, en de computer startte niet en ik wilde de bedden verschonen en..

Ik moest ook nog naar de kruidentuin (die onderhouden we met een aantal vrijwilligers) en ik kon me er niet toe zetten om dat af te zeggen. Dus de wasmachine gevuld.. mijn frustraties geuit over hoe moe ik me voel bij mijn man, even (weer) een potje gejankt en toen dapper naar de kruidentuin.
Dat was goed, ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Heerlijk onkruid getrokken, orde geschapen in één vak en na anderhalf uur werken met een hele aardige vrouw ben ik enorm opgeknapt.

Nu een lekkere welverdiende bak koffie en zoals je ziet doet zelfs de computer het weer. Er staat al een andere klaar, maar die krijgen we niet aan de praat op internet.. tja en zonder weegclub ben ik nergens dus dan maar op de oude.. die steeds vaker protesteert.. Hmm.. hij is blijkbaar net zo werkwillig als ik (zucht).
Nog anderhalve week en dan is alle stress op het werk weer achter de rug.. Ik kijk er naar uit!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 12:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 810, 811, 812  Volgende
Pagina 31 van 812