Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 813, 814, 815  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Bedankt voor de tip Natalie! Ben er nog niet geslaagd om lekkere recepten te vinden voor het stoommandje, maar kan natuurlijk ook mijn fantasie gaan gebruiken.. Ik heb ooit zulke lekkere groentepakketjes gegeten die in een stoommandje gemaakt waren (gewikkeld in koolbladeren) zoiets zoek ik eigenlijk..

Vandaag was ik blij omdat het me gelukt is om weer wat onsjes kwijt te raken.. het is zo gaaf om te merken dat het weer gaat!
Ik zit helemaal weer in de goede mood..
Ik was van plan wat EGA muffins te bakken voor de komende week, maar werd verrast door een jongentje die langs de deuren ging met zelfgemaakte spekkoek zonder suiker. Heel verleidelijk en uiteraard gekocht! Hij woont bij ons in de straat dus ik ga er binnenkort eens langs want hij en zijn moeder maken allerlei dingen zonder suiker, bijvoorbeeld ijs.. da's interessant!

Vandaag gelijk iets lekkers gemaakt met de zoete groente (voor de lunch), heel lekker!
110 gr doperwtjes, 15 gr bosui heel fijn gesneden, bleekselderij fijn gesneden, 50 gr ananas fijngesneden, 1 ei en 25 gr kipfilet, 15 gr mayo en 25 gr mager yoghurt, half theelepel mosterd, bieslook, kruidenzout en peper.

O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, beetje vanille essence, sinaasappel
L: twee boterhammen met de salade met doperwtjes, kip en ei
(ananas was een halve vrucht)
T 35 gr spekkoek (zonder suiker) met koffie
A: 100 gr kip, 100 gr rijst, groentemix met knoflook, sla met tomaten
T; 125 gr griekse yoghurt met framboosjes (halve portie)

Ik mag nog een nectarine vanavond

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jul 2011 19:40    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gefeliciteerd, wat gaat het goed zeg!!!!!!!!!
Fijn, dat jullie zo'n gezellige dag in Amsterdam hebben gehad. Wordt er in Nederland eigenlijk ook altijd het Chinese Nieuw Jaar gevierd? In Canada wordt er ieder jaar een speciale postzegel uitgegeven met de afbeelding van het dier wat voor dat jaar geldt. Mooi hoor. Zo'n stoommandje lijkt me trouwens wel interessant om mee te experimenteren. Toevallig zag ik laatst een lekker recept in het Albert Heijn blaadje staan. Het heette paksoipakketje en je kunt het vinden op ah.nl/allerhande.
Natuurlijk is het wel al een oude uitgave van AH waar ik het over heb, want ik had het blaadje meegenomen uit de Nederlandse winkel. Eens in de zoveel tijd ga ik daar naar toe voor de echte Nederlandse producten.
Succes maar weer deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 0:48    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, op www.allrecipes.nl staan 68 stoomgerechten (heb gegoogled op gestoomde gerechten).

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 8:46    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Bedankt voor de tips!!!! Nu kan ik rustig verder pluizen.. 68 recepten.. daar moet zeker iets tussen zitten! Op smulweb vond ik een paar recepten met vis, maar naar gerechten als dat paksoipakketje zoek ik inderdaad!

Ik heb vandaag mijn dag niet. Misschien teveel gedaan de afgelopen weken.. ik weet het niet. Ik ben sjachrijnig (dat ben ik eigenlijk nooit) en alles stoort me. Hoe stom kun je voor jezelf zijn!
Ik viel ook zomaar in slaap toen in buiten in het zonnetje zat te lezen.. Ben net naar de biep gegaan en heb een stapel boeken gehaald. Soms helpt het om te verdwijnen in een andere wereld.. in ieder geval ga ik vanavond heerlijk lezen (er zit vast wel één leuk boek tussen..)

Toen ik wilde ontbijten merkte ik dat de melk en de yoghurt op was. Er stond nog geitenyoghurt, die had ik voor mijn broer gekocht, hij volgt op dit moment een dieet zonder koemelk en tarweproducten. Als je in de schappen kijkt vindt je steeds meer 'andere' zuivel.. die geitenyoghurt viel boven verwachting erg mee, is heel zacht van smaak, voor herhaling vatbaar..

O: 250 cc geitenyoghurt met 25 gr cruesli, sinaasappel
L: tosti met 30 gr brandnetelkaas, kastanje champignon en een halve tomaat en basilicumblaadjes (vers)
T: appel met kaneel
A: BBQ (we hebben zo'n wegwerpdingetje) ik ga 100 gr krieltjes met ui, kruiden en verschillende groenten in pakketjes van alufolie maken, en een vispakketje met alufolie a la squirrel maken en wat lekkere rauwkostsalades.. Ik ga zo starten met de voorbereidingen. De kids maken hun eigen dingetjes als worstjes en vispakketjes, en zij zorgen voor het toetje: appeltjes in folie met kaneel en suiker.
Ik neem uiteraard een versie zonder suiker..

Hoop dat daarna mijn humeur weer wat beter is. Eigenlijk is die nu al beter.. Nogmaals bedankt voor de tip flufje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 15:55    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Dat ziet er lekker en gezond uit, zo'n bbq! Wat een leuk idee!
En is je humeur al weer wat verbeterd? Vervelend hé dat je jezelf zo in de weg kunt zitten.

Groetjes,Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 22:01    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Graag gedaan, Mamdarijn!

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 22:19    
Vrouw Weeggegevens   squirrel
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
He Mamdarijn, soms mag je gerust wel eens uit je humeur zijn hoor. Dat geeft toch niet? Lekker in een goed boek wegdromen, heerlijk! Weet je wat ik ook altijd zo lekker vind? Een voetenbadje. En dan helemaal als mijn dochter daarna mijn nagels gaat lakken.
Doe het rustig aan deze week en gewoon doorgaan met al die lekkere hapjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 1:01    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het gaat alweer beter hoor, thanx voor jullie support!

De BBQ was erg leuk op deze manier, we hebben echt zitten kokkerellen met die pakketjes en de vis was heeeeeel goed gelukt.

Vandaag gewerkt. Soms krijg ik zo'n trek op m'n werk.. echt irritant. Zeker als je vergeten bent worteltjes ofzo mee te nemen. Ik heb me daardoor laten verleiden tot twee sultana's..

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
T; pakje sinaasappelsap
L: twee boterhammen met gerookte zalm en sla, kippenbouillon
t: stukjes appel met kaneel, twee sultana's
A: roerbak: 100 gr kip, 100 gr krieltjes, champions doperwtjes, broccoli, paprika en geraspte worteltjes erbij
125 gr Griekse Yoghurt met vanille essance

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 18:59    
Vrouw Weeggegevens   Nathalie1965

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Het gaat alweer beter hoor, thanx voor jullie support!

De BBQ was erg leuk op deze manier, we hebben echt zitten kokkerellen met die pakketjes en de vis was heeeeeel goed gelukt.

Vandaag gewerkt. Soms krijg ik zo'n trek op m'n werk.. echt irritant. Zeker als je vergeten bent worteltjes ofzo mee te nemen. Ik heb me daardoor laten verleiden tot twee sultana's..

O: 25 gr brinta, 250 cc melk, sinaasappel
T; pakje sinaasappelsap
L: twee boterhammen met gerookte zalm en sla, kippenbouillon
t: stukjes appel met kaneel, twee sultana's
A: roerbak: 100 gr kip, 100 gr krieltjes, champions doperwtjes, broccoli, paprika en geraspte worteltjes erbij
125 gr Griekse Yoghurt met vanille essance

Toen ik nog EGA deed nam ik zo veel mogelijk mijn verplichte groente (of hoe dat ook heette) bij mijn lunch, dat werkte voor mij ter voorkoming van trek in de middag. Dit is al weer wat jaren geleden. EGA in mijn woonplaats stopte ermee, nadat Annie D. herself nog een paar weken de club trachtte te redden. Wat een aanfluiting was dat. Vind het wel jammer dat het zo gelopen is, want de methode op zich werkte goed, maar ik had ook wel echt de wekelijkse begeleiding nodig.
Ga ja wekelijks naar de bijeenkomsten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 20:05    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja, ik ben in januari weer begonnen met EGA, was ook afgehaakt omdat ik niet meer wekelijks kon doordat we verhuisd waren en in onze woonplaats. Wilde in januari de computercursus gaan doen (Appeltje-Eitje) maar ontdekte toen dat er in onze woonplaats een club was gestart. Ben nu op weegclub.nl terecht gekomen omdat we hier al voor de 2e week vakantie hebben en ik niet zo lang zonder de wekelijkse controle durfde.. Het zou zo zonde zijn als ik het in de vakantietijd zou laten sloffen of nog erger weer aan zou komen! Dat wil ik gewoon niet!

Die lunchtip ga ik opvolgen, het klopt inderdaad dat ik het op mijn werk beter doe als ik bijvoorbeeld een tuinbonensalade heb gehad..

Hoe motiveer je jezelf nu? Ik vind EGA prettig omdat het niet alleen over lijnen gaat maar ook over lekker eten. Dat laatste doe ik iets te graag (anders was ik nooit op weegclub.nl terecht gekomen..) maar sinds ik zelf (= niet uit pakjes) en gezond kook en eet, heb ik er lol in om ook nog te lijnen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 22:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 813, 814, 815  Volgende
Pagina 4 van 815